polini Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 hei! har en HP compaq berbar pc, ca 3 uker gammel. men har problemmer med trådløs innternett tilgang, og litt "fucka" skjerm oppløsning kan du si. dette er vist nok grunnet noe feil med drivere, eller feil innstalert (elns?) Så jeg vil formatere pcn. Men så er det windows XP på pc'n nå¨, men den ble orginalt lever med Vista. Og jeg vil heller ha vista på den. så lurer da på. Hvordan får jeg Vista tilbake på den`? (kjøpe?) Og/eller hvordan formaterer jeg XP som er på den nå? Hvor kan jeg finne alle di nedvendige Driverene for XP da? har lite peiling på data i grunn... så sorry vis jeg stiller "dumme" spørsmål nå. Men takker på Forhånd vis noen har noen gode svar til meg;) Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Om vista fulgte med så skal du ha en lisens klistret under maskinen. Skal være gjenopprettingpartisjon på hdd om den ikke er slettet. Den kan startes ved å trykke F11 etter du har slått på maskinen. Drivere finner du på HP sine hjemmesider. EDIT Beklager feilinformasjon, det er F11 som er for gjenoppretting på HP. Endret 18. oktober 2009 av minibig Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Bærbare maskiner leveres ofte med en skjult partisjon hvor originalen til operativsystemet (inkl. drivere) ligger. Det skal ha fulgt med papirer som sier hvordan du aktiverer den skjulte partisjonen slik at oparativsystemet kan reinstalleres. NB! Du mister alle egne datafiler og settinger (husk backup). Ikke alle nye maskiner har drivere til det foreldete operativsystemet XP. Men finnes det drivere vil du finne disse på maksinprodusentens hjemmeside (Her HP). Merk at du må angi riktig modell ettrsom drivere kan være forskjellig fra modell til modell. Formatering av systemharddisken kan gjøres samtidig som du skal installere operativsystemet på nytt, uansett om dette er XP eller Vista. Lenke til kommentar
polini Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Om vista fulgte med så skal du ha en lisens klistret under maskinen. Skal være gjenopprettingpartisjon på hdd om den ikke er slettet. Den kan startes ved å trykke F8 etter du har slått på maskinen. Hmm... okei men pcn vil liksom ikke reagere når jeg trykker noen av alternativene jeg får opp med en gang jeg starter pc. så what to do? jeg kjøpte den dessverre Brukt så har ikke noen cd¨ er eller noe. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Om vista fulgte med så skal du ha en lisens klistret under maskinen. Skal være gjenopprettingpartisjon på hdd om den ikke er slettet. Den kan startes ved å trykke F8 etter du har slått på maskinen. Hmm... okei men pcn vil liksom ikke reagere når jeg trykker noen av alternativene jeg får opp med en gang jeg starter pc. så what to do? jeg kjøpte den dessverre Brukt så har ikke noen cd¨ er eller noe. Prøv å trykk F11 og se om det ikke kommer da, gjør den ikke det er den nok slettet. Da ville jeg ha lastet ned windows på nett og brukt lisensen du har. Lenke til kommentar
polini Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Om vista fulgte med så skal du ha en lisens klistret under maskinen. Skal være gjenopprettingpartisjon på hdd om den ikke er slettet. Den kan startes ved å trykke F8 etter du har slått på maskinen. Hmm... okei men pcn vil liksom ikke reagere når jeg trykker noen av alternativene jeg får opp med en gang jeg starter pc. så what to do? jeg kjøpte den dessverre Brukt så har ikke noen cd¨ er eller noe. Prøv å trykk F11 og se om det ikke kommer da, gjør den ikke det er den nok slettet. Da ville jeg ha lastet ned windows på nett og brukt lisensen du har. ingen ting skjer når jeg trykker f11 heller:( prøvt mange ganger.brukt lisensen jeg har? hmm forklar? * Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det jeg mener er å laste ned windows vista fra en torrent side, installere versjonen som tilsvarer den du har fra før og bruke lisensen du har fra før. Du må da ringe til MS sin aktiveringstjeneste for å aktivere. Dette ser jeg som lovlig siden man bruker sin egen lisens. Jeg oppfordrer IKKE til å laste ned windows og bruke denne ulovlig. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Du kan også kjøpe en HP Gjennopprettelses-CD, trur den koster ca 330 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå