Gå til innhold

Ny spill-PC - Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Hei,

Her er enda en tråd om en som trenger ny PC - min gamle tok kvelden i går etter at sikringa til leiligheten gikk...

Her er foreløpig ønskeliste:

http://www.komplett.no/k/cart.aspx

Et par spørsmål:

-Hva er forskjellen mellom Windows 7 versjonene? Home, Pro, Ultimate? Har Ultimate versjonen (EC) på laptoppen.

-Med UPS, kommer den i stedet for eller i tillegg til vanlig strømforsyning?

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingenting i den handlevogna.

Merkelig. Funker her. Uansett, paste:

Komplett Gamer Premium i35

Varenr.: 335658

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Antec P193 Advanced Midi Tower Sort

Chieftec Super Series PSU 650W Modulær

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9,

Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

MS COA Label Windows Pro 7

MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS MANUAL Win Pro 7 NO

CyberPower Value 600E UPS Green Power,

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus: 1 stk. på lager

Lenke til kommentar
Om du vil ha en litt bedre PC så kan du jo gå for en i7 920, denne har 8 tråder, mens i5 kun har 4 tråder ...

Har en i7 920 og 2x3gb ram om duer interessert.

Har hørt flere som har sagt at ytelsen i spill ikke er bedre med i7, så sparer gjerne penger når det ikke er noe å hente. Dessuten får man vel ikke utnyttet mer enn 4 GB RAM i spill, eller?

Lenke til kommentar

Når det gjelder spill og i5 vs. i7 vet jeg ikke helt, men i7 er jo allerede en begrensning for HD5870 om den kjøres stock.

Selv oppdaget jeg at PC'en min brukte 5gb under spilling av crysis med alt p ultra high i 1920x1080 oppløsning, er jo også kjekt med endel om man har mange vinduer oppe samtidig i nettleseren og kjører flere programmer samtidig ....

Får bare søke på review der de tester i5 mot i7

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert et litt annet setup, AMD, og lurer på hva dere mener om det:

Antec P193 Advanced Midi Tower Sort

Chieftec Super Series PSU 750W Modulær

ASUS M4A78T-E, Socket-AM3

AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9,

HIS Radeon HD 5870 1GB GDDR5

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

Windows Pro 7 64 bit

CyberPower Value 400E UPS

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer eller kommentarer til AMDs CPUer sammenlignet med Intel? Har som nevnt ikke fulgt med så mye de siste åra, men fått inntrykk av at Intel er ledende.

Tror det blir bestilling i dag, så tar imot så mange meninger, tips og erfaringer som mulig før jeg bestiller.

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny rig. Eneste jeg har å si, er at i5 750 nok yter jevnt over bedre enn AMD, og det til samme pris. Så jeg vil si i5 750 er det soleklare valget.

Du har dog agngreretten, eller om PC skal bygges av Komplett, så er det nok ikke for sent å endre.

Men, om du vil fortsatt gå for AMD, så blir det nok gode greier uansett. :)

Lenke til kommentar

For å si det slik det er kun benchmarkforskjeller ut og går der, i spill vil den yte bedre en om det hadde vært i5/i7 i noen tilfeller og i andre ikke, men dette vil ikke merkbare forskjeller, og det er faktisk endel ting pheom II er bedre på en i5, men tviler på at noen i en blidtest vil kunne fortelle hva er hva.

I tillegg har han tilfredstillelsen av å vite at han ikke bidrar til monopoltilstander innenfor cpu verden, for hva det er verdt :)

Men nå er det slik at KOMPLETT har helt ville priser på AMD cpu'er, så han kasta nok en 1000 lapp ut av vinduet om ikke mer ved å bestille derifra.

Lenke til kommentar
Om du vil ha en litt bedre PC så kan du jo gå for en i7 920, denne har 8 tråder, mens i5 kun har 4 tråder ...

Har en i7 920 og 2x3gb ram om duer interessert.

Har hørt flere som har sagt at ytelsen i spill ikke er bedre med i7, så sparer gjerne penger når det ikke er noe å hente. Dessuten får man vel ikke utnyttet mer enn 4 GB RAM i spill, eller?

det kommer helt an på spillet..

Dessuten er i7 mer fremtidsretta og jeg tipper Crysis 2 vil ta i bruk 4 kjerner.

Lenke til kommentar
For å si det slik det er kun benchmarkforskjeller ut og går der, i spill vil den yte bedre en om det hadde vært i5/i7 i noen tilfeller og i andre ikke, men dette vil ikke merkbare forskjeller, og det er faktisk endel ting pheom II er bedre på en i5, men tviler på at noen i en blidtest vil kunne fortelle hva er hva.

I tillegg har han tilfredstillelsen av å vite at han ikke bidrar til monopoltilstander innenfor cpu verden, for hva det er verdt :)

Men nå er det slik at KOMPLETT har helt ville priser på AMD cpu'er, så han kasta nok en 1000 lapp ut av vinduet om ikke mer ved å bestille derifra.

Det med å ikke støtte monopolister er jo en god ting, pluss at jeg har AMD CPU fra før. At det er relativt små forskjeller sånn i praksis, er jo også greit.

Må innrømme at jeg blei litt lat og ville ha en ferdig sammenskrudd PC, og da var det Komplett-PC'n som passa best. Kikka litt på prisene andre plasser, og selv om Komplett er dyrere, er de fleste andre 300-400 kr. billigere, og det kan jeg leve med.

Takk for kommentarene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...