Gå til innhold

.dll disassemble

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer TravelMate bærbar med SmartCard-leser, og et SmartCard som følger med som har diverse autentiseringsfunksjoner og krypteringsfunksjon.

Dessverre finnes det kun programvare for Windows til dette SmartCard'et. Så jeg tenkte og lage dette for linux selv. Acer vil dessverre ikke gi ut informasjon om interface til dette kortet heller, det er kun forbeholdt utviklerne i Taiwan. Det jeg da lurte på, var om det gikk an å disassemble .dll-filen som kommuniserer med kortet, og finne ut av kommunikasjon derfra.

Jeg har nemlig hørt mye om at man kan gjøre dette for å finne ut av lukket programvare.

Er det noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du googler litt etter win32 disassembler finner du i bøtter og spann, noen bedre enn andre, men denne ser grei ut (TASM style assembly kode). Hvis du er god på assembly og kjenner de win32 spesifikke funksjonskallene godt så skal det være mulig å oversette det til en kjernemodul som fikser det i linux, akkurat det å lese/skrive til et smartkort bør være relativt trivielt.

Min kernel-progammering har foreløbig begrenset seg til "hello-world" stadiet, så dette vet nok du mer om enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...