Gå til innhold

Hjelp til ny laptop med god ytelse, under 10.000,-

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kommet frem til det faktum at det er på tide å bytte ut min eksisterende laptop med en ny. Har tenkt tanken lenge, men det ble virkelig oppdaget da jeg skulle prøve den nye demoen til Football Manager og fant ut at det tar ca et kvarter å spille én match med dagens pc. Generelt er også pc'en jeg nå har for treg. Ting tar tid. Jeg er utålmodig. Dette betyr en særdeleds dårlig kombinasjon.

Jeg bruker ikke pc'en til så veldig mye. Det går mye på internett og annet knot som ikke krever så veldig mye av maskinen. Spiller en god del iblant, og da spill som Football Manager og enkelte andre spill, som kanskje ikke krever så mye av grafikkortet, men som krever en del når det kommer til prosessor. Jeg trenger en rask pc med god ytelse og med gode taster, da jeg også skriver mye. Jeg ønsker meg en skjerm med godt lys (LED?), og helst skal også pc'en ha god batterikapasitet. Jeg vil også ha en pc med Windows Vista Home Premium (med gratis oppdatering til Windows 7).

Er det noen som har gode tips til hva jeg bør gå for? Eventuelt henvise til tester som er gjort som kan være til nytte for meg?

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk for moro skyld inn på Dell sine hjemmesider, og "mekket" meg denne pc'en:

Dell XPS M1530

- Intel® Core™ 2 Duo T6400 (2.0GHz,2MB,800MHz FSB)

- Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian

- 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

- 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

- 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

- 128MB NVIDIA GeForce 8400M GS graphics and Hybrid (Digital/Analogue) TV Tuner

- 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Totalpris: 8090,-

Er dette en god pc til denne prisen, eller får man tilsvarende eller bedre til en billigere penge andre steder?

Lenke til kommentar
Gikk for moro skyld inn på Dell sine hjemmesider, og "mekket" meg denne pc'en:

Dell XPS M1530

- Intel® Core™ 2 Duo T6400 (2.0GHz,2MB,800MHz FSB)

- Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian

- 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

- 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

- 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

- 128MB NVIDIA GeForce 8400M GS graphics and Hybrid (Digital/Analogue) TV Tuner

- 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Totalpris: 8090,-

Er dette en god pc til denne prisen, eller får man tilsvarende eller bedre til en billigere penge andre steder?

Sikkert grei nok, men hadde nok forandra på et par ting. IKKE Windows Vista for alt i verden. Windows 7. GeForce 8400 er ikke noe særlig til spill. Jeg kjøpte min laptop for snart 2 år siden, og selv den hadde bedre grafikkort - GeForce 8600. Jeg har spilt Mass Effect, Far Cry 2 o.l. med ganske bra resultater.

Lenke til kommentar

Tenkte at denne versjonen av Vista gratis kan oppdateres til Windows 7, som er rett rundt hjørnet (hvis den ikke akkurat har kommet..?).

I tillegg kjører jeg ikke store, tunge spill med store krav til grafikkort på pc - det tar jeg på Xboxen.

Lenke til kommentar
Tenkte at denne versjonen av Vista gratis kan oppdateres til Windows 7, som er rett rundt hjørnet (hvis den ikke akkurat har kommet..?).

I tillegg kjører jeg ikke store, tunge spill med store krav til grafikkort på pc - det tar jeg på Xboxen.

Skal være mulig å få Windows 7 ved kjøp av ny PC, hvis ikke jeg har misforstått helt.

Lenke til kommentar
Skal være mulig å få Windows 7 ved kjøp av ny PC, hvis ikke jeg har misforstått helt.

Stemmer det. Denne leveres f.eks. med Windows 7. Den er i tillegg billigere enn Dell sitt alternativ. Har hørt mye rart om Fujitsu tidligere, og blant annet opplevd dårlig mus og dårlig tastatur på tidligere modeller, men kanskje dette er modellen å vurdere?

Endret av snopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...