Gå til innhold

Vidvinkel til Nikon

Anbefalte innlegg

Heihei. Trenger nytt objektiv til Nikon d3000 kameraet mitt, og har sett på fisheye/vidvinkel objektiv. Men det er mye der ute ! Objektivet skal jeg bruke til skateboard/snowboard fotografering, fordi det er det det går mest i når jeg er ute og fotograferer. Så har dere noen tips til hva jeg skal velge? PS:Under 5000kr hadde vært greit. Er ingen rikmann skjønner dere.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sett på Sigma 10-20mm objektivet da? Eller trenger du enda videre enn 10mm?

Jeg har brukt Sigma 10-20mm objektivet i flere år nå og er kjempe fornøyd.

Og det ligger innenfor din prisklasse.

Ja denne prisen var grei. Fungerer den bra til skate/snowboard fotografering?

Lenke til kommentar

Tror du vil bli godt fornøyd med ovennevnte Sigma. Men den gir ikke noen fisheye effekt, skal du ha det må du kjøpe et dedikert fisheye-objektiv. Og de koster vel nesten 5000 kr per stk, så jeg ville nok heller kjøpt Sigmaen. Husk at man blir fort lei av å se bare fisheyebilder, fisheye må brukes med omhu ;)

Lenke til kommentar
Tror du vil bli godt fornøyd med ovennevnte Sigma. Men den gir ikke noen fisheye effekt, skal du ha det må du kjøpe et dedikert fisheye-objektiv. Og de koster vel nesten 5000 kr per stk, så jeg ville nok heller kjøpt Sigmaen. Husk at man blir fort lei av å se bare fisheyebilder, fisheye må brukes med omhu ;)

Men hva er da den store forskjellen på min 18-55mm kit objektiv og sigmaen da?

EDIT: dette er egentlig trådstarter

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Til skateboard og snowborad hadde jeg gått for Nikon 10.5/2.8

Mulig det er kjedelig i lengden for noen, men for skatebilder er det et must. Men lær deg å bruke det, det er superviktig!

Fant ikke dette objektivet noe som helst sted :( Noen andre som har noen fisheye objektiv å anbefale innenfor en rimelig pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...