Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hjelp til stressmestring

Gjest jentte bergen

Anbefalte innlegg

Gjest jentte bergen

jentte på 18år her :)

. Eg lurer på om de er noen her som kan anbefale meg en bok om stressmestring, tips eller noen kurs i Bergens område?

sliter med kronsik deppresjon og blir så fryketlig lett stresset, de har gått utover sexlivet mitt og, har trolig vestibulitt som gjør at eg har store smerter i underlivet og gjør at sex blir hel umuligt. De kommer av stress og psykiske problememene mine som på en eller annen måte gjør at skjede mitt blir tørt og sårt. Trenger veldig hjelp til dette her, er så vanskelig å vite hvor eg skal lette etter slike kurs og bøker. :ermm:

takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

. Eg lurer på om de er noen her som kan anbefale meg en bok om stressmestring, tips eller noen kurs i Bergens område?

sliter med kronsik deppresjon og blir så fryketlig lett stresset, de har gått utover sexlivet mitt og, har trolig vestibulitt som gjør at eg har store smerter i underlivet og gjør at sex blir hel umuligt. De kommer av stress og psykiske problememene mine som på en eller annen måte gjør at skjede mitt blir tørt og sårt. Trenger veldig hjelp til dette her, er så vanskelig å vite hvor eg skal lette etter slike kurs og bøker. :ermm:

Lei/kjøp 'En ny jord' av Eckhart Tolle. Den hjelper på psyken, har selv hatt god nytte av den boka tidligere. Tanta mi i usa leste den selv (engelske versjonen) og etter det kjøpte ho opp 23 eksemplarer og gav vekk til alle vennene sine. Ho kaller den nå for "bibelen" sin.

Sier vel sitt? :) Alle har nytte av den boka på ett eller annet vis. Gi meg gjerne tilbakemelding underveis, hadde vært gøy å høre :)

Lenke til kommentar
Gjest jentte bergen

Lei/kjøp 'En ny jord' av Eckhart Tolle. Den hjelper på psyken, har selv hatt god nytte av den boka tidligere. Tanta mi i usa leste den selv (engelske versjonen) og etter det kjøpte ho opp 23 eksemplarer og gav vekk til alle vennene sine. Ho kaller den nå for "bibelen" sin.

Sier vel sitt? :) Alle har nytte av den boka på ett eller annet vis. Gi meg gjerne tilbakemelding underveis, hadde vært gøy å høre :)

Gleder meg å høre at den har hjulpet dere :) eg får prøve den boken eg også, takk for tipse! :) skal få git deg en tilbakemelding etterhvert :)

Lenke til kommentar

Gå på et meditasjonskurs, gjerne hos Acem som er helt sekulære og som jeg anntar underviser i Bergen. Begynn også gjerne med yoga, tai chi eller qigong. Disse tingene vil både hjelpe på stresset og bidra langt mere til å balansere kroppen enn ordinær trening. Boken unwinding the belly (amazon.com) lærer deg å gjøre magemassasje på deg selv. Det har utrolig mye å si for psyken fordi så mye negative følelser sitter her og det vil nok ha mye å si for å balansere underlivsplagene dine. Shinzen youngs cd break through difficult emotions er veldig bra. Art of livings pusteøvelse sudarshan kriya er suveren mot depresjon. Jeg tror kanskje de har kurs i bergen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest jentte på 18år

takk for svar:) Tolle sin bok har hjulpe meg mye på vei og eg må lese den andre boken hans også:) eg tenker på ene annen måte, og de var en skikelig oppveker! men tror de må lit mer tid og slikt til før eg blir mye bedre, men er på vei:)og takk for de andre bok og kurs tipsene, eg ska ta en tit på dem også! ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...