NinjaGaiden Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Har nettopp fått koblet opp nytt nettverk gjennom Telenor, og mottok en splitter ny trådløs ruter fra Telenor: Zyxel P2602HWT Trådløst Multimodem. Har koblet opp både PCen og PS3en, som fungerer utmerket til den (Både gaming og nedlastings-messig), men med 360en, så har jeg et lite problem. Etter å ha testet nettverket, får jeg opp at ruteren er satt til open (Med andre ord.. Ingen bemerkelser når en kjører nettverks-test), men hvergang jeg signer inn til selve "Dashboardet", får jeg opp feilmeldingen "Error: 80072ee2 - Deler av Xbox live er utilgjengelig", så jeg har bare tilgang på "My Xbox, Welcome og Friends" fanene.. Det funker helt fint å snakke/chatte med venner online.. Det funker i og for seg også fint å spille så online, så lenge spillet ikke krever en oppdatering. Med engang et spill krever en oppdatering, så bare står den der, uten å laste ned, for så å sende meg tilbake til dashboardet etter 1 minutt, hvor jeg blir signet inn på ny igjen, med samme feilmelding som tidligere:"80072ee". Dette er skikkelig irriterende, da spessielt side det funker helt fint på både PS3en og PCen, da det er 360en jeg i hovedsak bruker mest til spilling. Noen som har vært borte i dette før, og evt. Har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
Tulelgeit Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Den feilmeldingen betyr at visse porter som xboxen bruker er blokkert i ruteren din. Ta å åpne for portene som står i denne linken: http://support.microsoft.com/kb/908874 så skall det løse seg ps: Glem ikke å restart xbox / ruter etter å ha åpnet porter for sikkerhetsskyld Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Den feilmeldingen betyr at visse porter som xboxen bruker er blokkert i ruteren din. Ta å åpne for portene som står i denne linken: http://support.microsoft.com/kb/908874 så skall det løse seg ps: Glem ikke å restart xbox / ruter etter å ha åpnet porter for sikkerhetsskyld Faktisk ikke.. Pointet er at NAT settingen, er satt til "Open".. Jeg får ingen "Triangel-melding" når jeg kjører nettverks testen, samt jeg kan "private chatte" med folk som har sin NAT-setting satt til moderat/strict. Opplever også det, at etter jeg har testet et spill (Som dog ikke krever oppdatering), for så å signe ut til dashboardet, så kommer marketplace noen ganger opp.. Lastet akkurat ned en demo (Brutal Legend) med en rimelig kjap guffe. Men med engang jeg signet ut av profilen min, og så inn igjen, så er det samme driten igjen.. Feilkode: 80072ee2. Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Fant akkurat ut av problemet.. Måtte inn og laste ned siste firmware for ruteren, oppdatere den, og voilá... Problemet var løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå