Gå til innhold

Hva slags nettverkskort er det jeg skal kjøpe?


Anbefalte innlegg

Den stasjonære PCen min her i leiligheten detter ut av det trådløse nettverket hele tiden. Routeren jeg kobler til ligger 6-7 meter unna eller noe, bak et par ganske solide vegger. Ledning er ikke aktuelt. Det er en annen laptop og en netbook her som kobler til helt fint. Nettverkskortet mitt er ganske så gammelt, så jeg går ut ifra at det som har skylda, men jeg aner ikke hva det er jeg skal kjøpe. Trenger bare et som passer i PCen og har bedre muligheter for å holde seg tilkoblet enn et 5(?) år gammelt kort. Legger ved noen bilder så dere ser hva det er jeg skal ha.

 

post-116374-1255862547_thumb.jpg

post-116374-1255862558_thumb.jpg

post-116374-1255862567_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type antenne er det du har? Har du andre støykilder i nærheten?

For eksempel om du har gått for en diskret antenne uten ledning som stikker rett fra nettverkskortet så er det ikke rart du har problemer.

Disse plukker ofte opp støy fra maskinen selv og da blir det vanskelig å plukke opp signaler.

 

Selv når jeg må bruke trådløst så sverger jeg til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301248 med Ralink sine brikkesett.

Har selv sett disse operere svært bra når det er mye støy eller svake signaler i tilegg til gode drivere som man kan fremtvinge en lavere hastighet på som er ett must.

I tillegg kan det nevnes at med Windows XP i allefall finnes det ett bug i koden som gjør at trådløse nettverk faller ut til tider uten grunn... Microsoft har erkjent problemet men finner ikke ut hvor det ligger.

 

Siste men viktigste huskeregel er... Kabel slår trådløst... ALLTID, både på hastighet og pålitlighet.

Lenke til kommentar

Har bare ei sånn antenne som du skrur rett i kortet. Får se om jeg kjøper med ei større ei når jeg først er igang. Ingen andre støykilder enn PCen, men det er nok ikke der problemet ligger siden andre PCer i samme rommet tar signalet fint. Kabel er som sagt umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...