Orwandel Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei, Jeg har hørt flere anbefale SSD til en spill-PC. Men blir ikke den ganske fort full hvis en skal ha operativsystem og spill på en såpass liten disk? Dagens spill begynner jo å nærme seg 10 GB, så det er jo ikke så mange spill en får plass til når Windows gjerne tar opp 20+ GB med Programfiler og Mine dokumenter. Og hvis en bruker den kun som systemdisk, og legger spillene over på en "vanlid" HD, vil ikke da poenget være borte? Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Se det etter ditt behov. SSD er jo fryktelig dyre, men man får jo hastighet for de penga, vil nå jeg si. Personlig hadde jeg fortsatt å bruke snurrende harddisk i noen år til fremover til SSD blir både billigere og får større kapasitet. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg skal skaffe meg en SSD i min Macbook i nærmeste fremtid, grunnen er fordi det er harddisken som er flaskehalsen i systemet (og er det i de fleste systemer). Når det gjelder pris per GB, så synes ikke jeg det er så veldig gale (men kunne godt vært lavere). Hvis du bare installerer OS og noen spill på SSD-en og har musikk, bilder, filmer, dokumenter osv osv på en vanlig disk, så tror jeg de fleste vil klare seg med 80 - 120 GB SSD, selv med nye spill. Det har aldri skjedd at jeg har spillt mer enn tre spill aktivt samtidig. Og skulle det i fremtiden bli for liten plass, så er det jo alltids mulig å kjøpe en til, og sette dem opp i Raid 0. Her er linker til noen SSD-er som jeg tror skal gi mye ytelse for pengene: Intel 80 GB OCZ 120 GB Intel 160 GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå