delir Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei! Holder på med en innleveringsoppgave i et franskfag på universitetet nå, men så er det en av oppgavene jeg rett og slett ikke skjønner, så da tenkte jeg jeg kanskje kunne sjekke om det er noen her på forumet som kunne tenkt seg å hjelpe. Dere trenger ikke gi meg svaret og sånt, men hvis det hadde vært mulig, hadde jeg satt stor pris på om noen hadde kunnet forklare for meg hva den egentlig går ut på, hehe Den går sånn her: "son jules était enfermé dans l'áscenseur / qu'y avait eu un court circuit" Gi de ulike tolkningene i standard fransk av qu' i denne setningen, og angi måten de to setningene er forbundet syntaktisk på i hver tolkning. Tusen takk Lenke til kommentar
docmacher Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei! Holder på med en innleveringsoppgave i et franskfag på universitetet nå, men så er det en av oppgavene jeg rett og slett ikke skjønner, så da tenkte jeg jeg kanskje kunne sjekke om det er noen her på forumet som kunne tenkt seg å hjelpe. Dere trenger ikke gi meg svaret og sånt, men hvis det hadde vært mulig, hadde jeg satt stor pris på om noen hadde kunnet forklare for meg hva den egentlig går ut på, hehe Den går sånn her: "son jules était enfermé dans l'áscenseur / qu'y avait eu un court circuit" Gi de ulike tolkningene i standard fransk av qu' i denne setningen, og angi måten de to setningene er forbundet syntaktisk på i hver tolkning. Tusen takk Hei "Que" est en mot polyvalent qui peut signifier, p.e., "où" ou "parce que". Donc, la connexion est locale ou causale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå