Gå til innhold

[Løst]Bytte Windows 7 tilbake til Windows Vista?

Anbefalte innlegg

Og jeg vil påstå at de som eventuelt gjør noe med disse platene ikke legger inn et vanlig virus/spyware/adware som et hvert virus program kan oppdage. (jeg skanner f.eks alltid .iso filer før jeg installerer fra dem).

men de lager eventuelt en bakdør eller en keylogger som IKKE blir oppdaget, som bare ligger å kjører der i bakgrunnen som en vanlig prosess. Og mens du aner fred og ingen fare, så samler de informasjonen din og misbruker den.

Det er risikoen du tar ved å kjøre piratkopier. Før jeg ble 95% ærlig på programvare fronten, så installerte jeg et weblog program på en av webserverene mine. Hadde skannet programmet mange ganger, med ulike virusprog og de fant ingen ting. Bare noen timer etter jeg installerte det fikk jeg en rapport om at VPSen var rebootet. Og da jeg begynte å se litt på dette, gikk båndbredden i taket.

Hadde da fått en bakdør som gjorde slik at en i Tyskland fikk full tilgang til VPSen min (kjørte Win 2003) og laget en ny remote desktop bruker, installert torrents seeder etc, og delte flere GB med data fra min server.

Og det hadde jeg ikke oppdaget om det ikke var en webhost som sa i fra ang rebooter og mye webtrafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...