Gå til innhold

[Løst]Bytte Windows 7 tilbake til Windows Vista?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hva men er ute etter. Vista er på mange områder overlegen XP, men på andre områder er XP bedre. Til Gaming så er nok XP bedre, som mediaspiller/mediacenter løsning så kan XP bare gå å legge seg. Har man en ikke helt utdatert maskin og skal bruke maskinen til mere enn bare gaming ser jeg ikke noen grunn til å velge XP fremfor Vista.

Men når det er sagt så er det veldig få fordeler med Vista fremfor Win7. Det er først og fremst stabilitet og støtte for enkelte applikasjoner som enda ikke har fått Win7 støtte (ytterst få), samt en subjektiv mening der man liker grensesnittet bedre i Vista. Men på stabilitet er Win7 snart på nivå med Vista og XP, og støtten for applikasjoner er utrolig god og blir bare bedre. I løpet av et halvt år er Win7 såpass stabilt at kun din subjektive mening vil være en grunn for å bli igjen på Vista.

Selv har jeg byttet ut alle mine maskiner fra Vista og XP til Win7 Pro x64 =)

Lenke til kommentar

Du bør nok gi Windows 7 en sjanse til.

Om du ikke liker Startmenyen i Windows 7, så kan du få den tilbake til 'nesten'-classic mode.

xfqlkp-thumbnail.jpg (Klikk for større)

Så finne det sikkert 'Themes' du kan laste ned som gjør at den blir nesten identisk som Windows Vista sinn.

Ellers er jo windows 7 helt ferskt.

Du får også nvidia kontrollpanelet osv, bare at du må laste det ned først fra www.nvidia.com

Hva annet likte du ikke med Windows 7? Det meste kan endres vettu ;)

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for og beholde Windos 7, derfor lastet jeg ned en cracket versjon.

Jeg er ikke mere overbevist, her er hvorfor:

1: Teksten er uklar

2:Jeg får ikke usynelig taskbar, som gjør det se tåpelig ut.

3: Jeg har ikke windows vista effekter (som fade in på vinduer)...

Hvordan får jeg dette til og fungere som det skal?

Pls svar på alle 3 punktene.

Tusen takk for svar over :) Supert med så hurtige svar :) ^^

post-158009-1255879606_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ville jo ikke anbefalt deg å kjøre en cracket versjon da....du kan ha bakdører installert, rootkit, spyware, adware etc etc uten at du vet det.

Ville vært ytterst forsiktig med å bruke en slik versjon til nettbank, legge inn kort info, betaling over nett, bruk av epost kontoer, bruk av f.eks steam konto etc etc.

Lenke til kommentar
Jeg betaler Nettbank med denne pc'en.

Mener du at jeg ikke skal gjøre det?

Har også steam med en del spill i.

Det er jo utrolig dumt å gjøre på en Windows 7 versjon som er cracket og lastet ned fra bukta (f.eks). Du har jo ingen ide om hva som er lagt inn på den plata før du lastet den ned. Rootkit og bakdører blir heller ikke oppdaget i etterkant av de fleste virusprogrammer etc. Og som oftes kan de lage helt nye koder og bakdører som det tar lang tid før noen oppdager er på den plata.

Jeg jobber ikke for MS og er ikke noen person som liker å betale for mye for programvare, men det er flere år siden jeg sluttet å bruke cracka programvare på pcene jeg bruker til nettbank og betaling over nett med. du ber jo om å bli frastjålet all infoen din....

Hvorfor tror du folk gidder å legge ut DVD plater med cracka programvare, om de ikke kan tjene på det? Og de tjener jo ikke på at folk laster dem ned fra bukta...

Lenke til kommentar
Greit, da slutter jeg med det.

Men jeg har cracket versjon, kan jeg kjøpe windows 7 og legge det inn på nytt.

BTW: Hvor mye koster W7?

Du kan kjøpe Windows 7 å formatere disken og legge det inn på nytt ja.

Priser og info finner du her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239&hl=

eller her:

http://samfunn.myhken.com/?p=777

http://samfunn.myhken.com/?p=754

Slått på målstreken...

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Jeg betaler Nettbank med denne pc'en.

Mener du at jeg ikke skal gjøre det?

Har også steam med en del spill i.

Det er jo utrolig dumt å gjøre på en Windows 7 versjon som er cracket og lastet ned fra bukta (f.eks). Du har jo ingen ide om hva som er lagt inn på den plata før du lastet den ned. Rootkit og bakdører blir heller ikke oppdaget i etterkant av de fleste virusprogrammer etc. Og som oftes kan de lage helt nye koder og bakdører som det tar lang tid før noen oppdager er på den plata.

Jeg jobber ikke for MS og er ikke noen person som liker å betale for mye for programvare, men det er flere år siden jeg sluttet å bruke cracka programvare på pcene jeg bruker til nettbank og betaling over nett med. du ber jo om å bli frastjålet all infoen din....

Hvorfor tror du folk gidder å legge ut DVD plater med cracka programvare, om de ikke kan tjene på det? Og de tjener jo ikke på at folk laster dem ned fra bukta...

Han kan vell scanne pcen med rootkit finner ting, antivirus, superantispyware osv.

Det hadde jeg gjort. Den blir jo ren når du skanner før du begynner med alt sånt? Sjangsen for at du får rootkit/virus/trojan osv. er jo 99,9% uansett.

Forresten så kjenner jeg noen som har en cracka windows 7 versjon også (Ultimate) og den funker fint.

Han har steam, men ikke nettbank.

Mvh,

Mini097

Lenke til kommentar

Oppfordrer du til piratviksomhet :p

Mitt største argument for å bruke lovlig versjon, er rett og slett WGA, og når Windows deaktiverer lisensen min, og den gamle cracken har f.... opp systemet så nye cracks ikke vil virke, sluttet med slikt etter at det skjedde mange ganger med XP i sin tid, da gikk jeg tilbake til 2k.

Har 2 stk lovlige Wi7Pro lisenser på maskinene mine nå og er kjempefornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...