Wabby Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Hei, har hatt oppe en trådløs link i huset da telefonuttaket er i stua og kontoret er på andre siden av huset. Denne linken har fungert utmerket frem til igår med unntakk at Jensen ruteren har en tendens til å henge seg en gang om dagen (ta strømmen løser problemet). Anyway, Siden det kun var den ene ruteren om hang seg hele tiden og firmware oppdatering ikke løste problemet så tenkte jeg å bytte den ut. Fikk ny ruter i huset av samme type igår, kopierte over config fila og rettet opp i MAC instillingene for WDS og vips var alt oppe. Nettet var raskere og alt var fint... Enn så lenge. 30 min senere stoppet alt. Linken gikk ned men man kunne komme på nett ved ruteren som var koplet rett på modem. Har kjørt en ping -t over tid for å se hva som skjer og jeg ser at linken går opp og ned. Den kan være oppe og alt ser fint ut. Tester VG og da bryter den sammen asap. Prøvde også å gå tilbake til gammelt oppsett, men samme resultet. Byttet Channel, samme resultat. Ruterbytte var fra AL89300 v2 til v3. Skal ikke si at det oser kvalitet av Jensen, tvert i mot. Men nå får jeg den driten har gratis og forventer at WDS bør fungere tilfredstillende når de først støtter dette. Ang avstanden, så er den relativt kort og er kun en trevegg i mellom. Så det er ikke problemet. Gammel løsning har vært brukt over et halvt år. Noen som vet hvorfor linken mellom disse to Jensen Ruterene plutselig ble så dårlig? Ruter A (Stue, koplet til ved WAN, DHCP aktiv) Ruter B (Kontor, med bridge til A, DHCP deaktiv) Begge kjører AP-Bridge WDS Link mellom A og B går opp og ned. Når den har kontakt så er ping mellom aksesspunktene på ca 2-3 ms. EDIT: [LØST] - Har gått over til Universal Repeating. Dette ser ut til å fungere tydeligvis. Men kan ikke forstå hvorfor gammelt oppsett var plutselig så hikkete . Endret 18. oktober 2009 av Wabby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå