Gå til innhold

Trenger penger, ta et lån i banken eller?

-Léon-

Anbefalte innlegg

Hellu

Har en god del som burde fikses med leiligheten og bilen min, pengene rekker akkurat til det nødvendigeste (Mat, regninger osv.).

Men bilen min trenger en tur på verksted for å få fiksen en del ting, og leiligheten har jeg noen småting som jeg ville ha fikset på også.

Så lurte på hva som er gunsti og 'best' for meg å gjøre. Er ikke mye penger jeg trenger, vil tippe at 10 til 20 000. Da vil jeg tro at alt ville blitt fikset og vel så det.

Er ikke så fryktelig god på renter og forskjellige alternativer banker har til slikt, så håper noen av dere er bedre enn meg på det området.

Har ikke mulighet å låne av familie og låne så mye av venner er ikke et spm.

Edit:

Kan ligge til at jeg har bare ett lån fra før av på ca 1.1 mill, betaler ca 5000 i mnd på lånet.

Har det hos DNB Nor.

Endret av Zeüs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper lånet på 1.1 er huslån, da kan det hende du får låne på 20.000 ekstra der. Uansett lønner det seg å prate med banken, sånne "billige" lån fra GE, Cresco og gud-veit-hva blir fort rådyre. Kan og hende du får et forbrukslån hos banken din, som regel bedre rente, og bedre fortingelser der.

Er du skikkelig i knipe og ikke får hjelp av banken, kan du spørre en eventuell veldig snill sjef om forskudd på feriepenger. Du må skatte av dem hvis du får dem utbetalt før utgangen av arbeidsåret, men det blir igjen trukket fra på selvangivelsen. :)

*Edit: Siden du skal fikse på leiligheten er det nok bra sjangs for å få lånt på litt ekstra på huslånet, når det ikke er "mer" enn 1,1 mill.

Endret av Marjhia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...