iNeo Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Tror politiet skjønner tegninga når de ser en diger skjermkabel stikke ut av veggen Siden når kunne ikke skjermkabelen være trådløs. EDIT: Eller tynnere, kamuflert som en CAT6kabeln til "laptoppen" Så oppfinnsom du vettu... for du er jo mastermind. Lurer på hva politiet gjør når metalldetektorene deres viser ett lass med metall innebygd i veggen? Edit: Lurer på en ting.... å skjule kablene er en ting men er skjermen usynlig også? Hva skal de gjøre? 5x5m metallplate i veggen? Skal de røske ned veggen og ødelegge verdier for noen hundretusener. Neppe. Og skjermen ja, hva med å ha en laptop der med "docking station". Mange bruker jo eksterne skjermer, tastatur og mus Endret 25. oktober 2009 av iNeo Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva skal de gjøre? 5x5m metallplate i veggen? Skal de røske ned veggen og ødelegge verdier for noen hundretusener. Neppe. Og skjermen ja, hva med å ha en laptop der med "docking station". Mange bruker jo eksterne skjermer, tastatur og mus Helt seriøst.... Når politiet først kommer for å ransake ett hus så finner de en PC om du så graver den ned 10 meter under huset uten tilkobling. Var litt morsomt å diskutere i begynnelsen men dette går bare over til det absurde. Har politi mistanke om noe så river de veggen for å undersøke ja. Ikke si til meg at veggen din er verdt flere hundre tusen kroner... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er vell slik i alle nabolag... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva skal de gjøre? 5x5m metallplate i veggen? Skal de røske ned veggen og ødelegge verdier for noen hundretusener. Neppe. Og skjermen ja, hva med å ha en laptop der med "docking station". Mange bruker jo eksterne skjermer, tastatur og mus Helt seriøst.... Når politiet først kommer for å ransake ett hus så finner de en PC om du så graver den ned 10 meter under huset uten tilkobling. Var litt morsomt å diskutere i begynnelsen men dette går bare over til det absurde. Har politi mistanke om noe så river de veggen for å undersøke ja. Ikke si til meg at veggen din er verdt flere hundre tusen kroner... Hvordan skal de finnen den om jeg graver den 10 meter ned under huset? Forklar meg det. Og politiet river så absolutt ikke ytterveggen for å lete etter en PC, uansett motiv. Hvor mye koster det å rive ned en vegg for så å bygge den igjen? Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvordan skal de finnen den om jeg graver den 10 meter ned under huset? Forklar meg det. Satt på spissen men vanskelig å forstå for enkelte som tar ALT bokstavelig. Og politiet river så absolutt ikke ytterveggen for å lete etter en PC, uansett motiv. Hvor mye koster det å rive ned en vegg for så å bygge den igjen? Jo Lenke til kommentar
Gene Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Invistere i en over middels kraftig elektromagnet, montere den til harddisken og skru den på om politiet skulle finne på å komme innom på visitt. Burde fungere greit det. Eventuelt kjøre over pcen med magneten og så gjemme den. Uansett, elektromagnet ville vært mitt ess i ermet. Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Tent fyr på huset mitt å skriki som en gal man ? Nei tror faktisk jeg bare hadde slått av pcen å tatt ut kabelen til "power on" knappen Si at pcen min var ødelagt elns Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Gjort det samme som han i Die Hard 4 gjør. Han nerden, som gjør noen fancy tastekombinasjoner så går alt bort. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvis de hadde sagt at de kom fordi det var problemer med ulovlig nedlasting hadde jeg vel innrømmet det, eller Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Hvordan skal de finnen den om jeg graver den 10 meter ned under huset? Forklar meg det.Om du kobler den til ditt eget strømnett er det bare å følge strømkabelen. Det skal ikke mye kartlegging til før man har funnet strømkabelen som går til maskinen, enten den er bygget inn i en vegg eller gravd ned under huset. Å skjerme hele eller deler av kabelen slik at man ikke skal kunne bruke vanlig måleutstyr for å finne den vil heller ikke hjelpe da man selvsagt bare kan starte med hovedinntaket og dedusere seg frem til riktig ledd for leder til maskinen. Om man plutselig mister en kabel fordi den er skjermet er den en god indikator på at man har funnet riktig kabel. Skulle alle kablene i hele huset være skjermet (hele huset er dermed bygget rundt målet å skjule PC-en) blir det verre å gå etter strømkablene. Om maskinen benytter seg av Wifi kan man bestemme dens posisjon enkelt med en liten dings kalt et magnetometer/gaussmeter. Prøver du å maskere det trådløse signalet med å sette opp mange falske kilder vil det redusere hastigheten og rekkevidden til det trådløse signalet, og det vil fortsatt være mulig (men noe vanskeligere) å finne maskinens posisjon. Bruker du nettverksabel er det bare å følge den fra aksesspunktet til maskinen. Du kan selvsagt initiere kommunikasjonsstopp mellom det trådløse aksesspunktet og PC-en når du ser politiet troppe opp, for å forhindre at de skal kunne lokalisere maskinen basert på den elektromagnetiske strålingen, men da vil fortsatt strømkabelen være et problem. Slik jeg ser det vil det å grave ned PC-en bare føre til at man sitter dypere i det om man blir tatt. Om politiet går til aksjon mot deg, gir de ikke opp om de ikke finner PC-en din. De vil lete den frem og så bruke det mot deg i en eventuelt rettssak dersom du nektet å fortelle dem hvor den er. Rettighetshaverne trenger forøvrig ikke PC-en din i det hele tatt for å føre en sak: det holder at de laster ned en eller flere filer fra deg og kan bevise at filen er deres åndsverk og at den ble lastet opp til dem av deg. Kombinert med loggene fra din ISP har de da nok informasjon til å gå til sak mot deg. Endret 26. oktober 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg lastet ned noen sanger for veldig lenge siden, men har ikke lastet ned noe på år. Kan jeg bli straffet for det? Skal de straffe x antall fjortiser med limewire? Lenke til kommentar
Ryshiro Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Skrudd av pcn som kjører archlinux, good luck å få ut data fra den pcen. Vanntett security på max. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jjeg hadde latt purken sjekke pcen og så hadde jeg gitt faen i resten... Er så mange som laster ned at skulle purken gått rundt å sjekka pc-ene til folk så skulle de hatt en jævlig stor jobb. Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ville nok smide skovle og spande ud af vinduet (harddisk) havde taget alle kabler til PC'en og rullet sammen og sat i brand, så politiet ikke kunne starte computeren og finde filer i recyclebin og dokumentfiler Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hehe!! Endret 27. oktober 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
silinox Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Problem SolveD in Paint'ed Life Lenke til kommentar
Makri Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Tror nok aldri de kommer(ressurser og tid), men hvisomatte dersomatte. Har alt av nedlastingprogrammer i en mappe som kan slettes, evt. reformatere harddisken siden alt av viktige ting + nedlastninger ligger på hver sine eksterne/minnebrikker. Minnebrikken ville gått i en pose og ned under askerista i peisen. Eksterne... fått den inn på roteboden eller kasta den ut i hekken maybe... er robust heavy greie i stålcasing så hadde nok tålt det. Sånn til dem stikker ihvertfall. Nei vet ikke med den. Ville kanskje bytta ut den med minnebrikkene siden det er mer på den, også pælma minnebrikkene hver sin vei. Noe sånt tror jeg Endret 28. oktober 2009 av makri Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) VPN tunell til lagringsplassen. Og bare nedlastninger via PC som kjører en Linux Distro Live uten harddisk. Endret 28. oktober 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 For at all data på disken skal være borte, må det formateres og overskrives mange ganger (NATO opererer med 7 ganger på lave graderinger). Har du filene på en relativt stor disk (250GB+) snakker du om over et døgn før det du er ferdig. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvis jeg ikke tar veldig feil opererer vel en del programmer med Gutman-overskriving, der data overskrives 35 ganger. Tror faktisk CCleaner støtter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå