Gå til innhold

Cities XL tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre som sliter med office og high tech industri?

Får aldri high density high-tech indstrien til å gå godt.. Men det er aldri oppgitt nokon grunn til det.. Den går somregel konkurs til slutt og det blir stor mangel på high tech i byen sånn at det office også går konkurs osv..

Når eg ser på ei bedrift, både high tech og office så er alt vel og bra utenom profit.. den er somregel oransj (rundt 50% på det værste) og då varer ikkje bedriften lenge.

Vett at high tech og office er følsomt for air pollution, men hjelper det å bygge parker i nabolaget? Har bygd ein del parker, men det virker ikkje som det gir noko utslag på air pollution i området.. Hele byen er jo dekka med ett slags rødt slør.

Andre som sliter med å bygge bruer og bare får "invalid junction"? (spesielt highway)

Fant ut at viss du trykker på knappen som tillater at brua kan få kurve så er det MYE enklere å bygge brua..

Klarte å bygge ein by opp til cirka 400000 innbyggere, men då kollapsa heile greia og gjekk med opp til 50k underskudd per turn.. Sliter også med at elites blir så misfornøyd at dei bare flytter ut rett og slett.. Då går det jo til pokkern med det meste av industri og kontorer på sikt..

Lenke til kommentar

Lønner seg ikke nødvendigvis å starte med f.eks. high-density industri med en gang det er tilgjengelig pga at elites må inn i bildet for å drive fabrikken. Du må ha nok innbyggere til å drive alt det du setter opp, innen alle typer innbyggere. Men du kan heller ikke ha for lite industri osv, for da blir arbeidsledigeten for stor, også flytter folk vekk.

Lenke til kommentar

Arbeidsledighet er ikkje noko problem.. Har nok av alle typer innbyggere, og high tech fabrikkene klager ikkje over noko som helst dei bare går konkurs ;)

low dens high-tech går også dårlig, men dei går ikkje så ofte konkurs..

Har du fått nokon effekt av å bygge parker?

Lenke til kommentar
parker renset luften i simcity iallefall. slik at det ikke blir en liten manchester som utvikler seg. :)

En så lenge er det ikke noe som renser opp lufta... Må bare passe på å få industri og søppel laangt unna byen. Det samme med vindmøller som lager støy.

Jeg hadde også det samme problemet med at byen kom opp til ca 400' også kollapsa hele greia som en finanskrise...

Lenke til kommentar
Jeg tenker tilbake på simcity igjen jeg. Der kunne du endre skattene, prøvd å gjøre high tech industrien billigere å drive? altså sette lavere skatting?

Hmm.. nå er det noen dager siden jeg har spilt, men trur man må slå all industri under en kam når det gjelder skattejustering. Det samme med innbyggere..

Lenke til kommentar

Jeg har spilt SimCity siden 1'eren og synes spillet virker lovende (får bare håpe det kommer mass-transit etter hvert). Men ett lite tips til dem som ikke har kjøpt det:

Jeg kjøpte "Limited edition" som koster 280kr isteden for vanlig versjon til 220kr, jeg kan ikke se at det er noen vits i det :) -Kjøp heller det vanlige...

Inkludert i spillet følger det med en (ja en hel) UKE med "gratis" spill på flerspiller-delen. -Slik jeg forstod teksten på nettsidene deres skal jeg kunne laste ned litt av hvert når jeg er inne på sidene deres, men dette ser jeg ikke noe til... -Er det noe jeg har misforstått?

Lenke til kommentar
Jeg har spilt SimCity siden 1'eren og synes spillet virker lovende (får bare håpe det kommer mass-transit etter hvert). Men ett lite tips til dem som ikke har kjøpt det:

Jeg kjøpte "Limited edition" som koster 280kr isteden for vanlig versjon til 220kr, jeg kan ikke se at det er noen vits i det :) -Kjøp heller det vanlige...

Inkludert i spillet følger det med en (ja en hel) UKE med "gratis" spill på flerspiller-delen. -Slik jeg forstod teksten på nettsidene deres skal jeg kunne laste ned litt av hvert når jeg er inne på sidene deres, men dette ser jeg ikke noe til... -Er det noe jeg har misforstått?

Jeg kan heller ikke se noen som helst grunn til å kjøpe limited edition. Har gjort det samme selv, men de pengene kunne jeg spart meg for. Får bare med drit som postkort og søppel :p Kjøpe den rimligste ;-)

Lenke til kommentar

Du får med dette ekstra i lilited edition pakken:

•2 Megastructures

•5 additional maps for Solo mode

•5 additional exceptional buildings

•1 exclusive City hall

And more!

•A unique T-shirt for your avatar

•A Cities XL poster*

•3 Cities XL postal cards*

•A special web badge

*får du kun med om du kjøper spillet fysisk

Her er hvordan du får tak i limited edition stæsjet du fikk med:

https://www.citiesxl.com/index.php?option=c...&Itemid=128

Lenke til kommentar
Du får med dette ekstra i lilited edition pakken:

•2 Megastructures

•5 additional maps for Solo mode

•5 additional exceptional buildings

•1 exclusive City hall

And more!

•A unique T-shirt for your avatar

•A Cities XL poster*

•3 Cities XL postal cards*

•A special web badge

*får du kun med om du kjøper spillet fysisk

Her er hvordan du får tak i limited edition stæsjet du fikk med:

https://www.citiesxl.com/index.php?option=c...&Itemid=128

Er vel kun de 5 karta i solo som er noe å ha :) Om ikke de ekstra bygningene har litt å si for byen da?

Lenke til kommentar

Dumt at man ikke kan utforme ett kart selv...

Ett par spørsmål:

På simcity kunne man bygge tungindustri ett godt styke fra folk, er dette også mulig i dette spillet? For meg virker det som at man nesten er nødt å ha folk ganske nær bedriftene for at det skal funke...

Hvortid får man lov å bygge motorveier?

Finnes det egentlig massetransport i mulitiplayer delen, eller er dette noe som skal komme en eller annen gang?

Lenke til kommentar

Ser at den første delen av nedlastbart innhold er kommet:

http://www.citiesxl.com/index.php?option=c...&Itemid=128

Det jeg da egentlig lurer på er:

1)Om man da spiller spillet og betaler for online-delen, kan man bruke disse tingene/pakkene når man spiller offline også?

2) Om jeg har lyst på såkalt nedlastbart innhold og div utvidelser.

Kan jeg da betale for en måned, laste ned alt for så og spille offline? vil jeg da ha tillgang til alt sammen?

Er så mye å gruble på i henhold til dette.

For om jeg sitter å spiller online, men skal en tur på hytta, hvor jeg da ikke har internett.

Vil da alt nedlastet stuff som jeg da har plassert i byen bare forsvinne?!

Har prøvd å lete litt rundt etter info ang. dette, men ser ikke ut til at noen vet noe.

Og utviklerne sier heller ikke stort. :hmm:

Lenke til kommentar
Det jeg da egentlig lurer på er:

1)Om man da spiller spillet og betaler for online-delen, kan man bruke disse tingene/pakkene når man spiller offline også?

2) Om jeg har lyst på såkalt nedlastbart innhold og div utvidelser.

Kan jeg da betale for en måned, laste ned alt for så og spille offline? vil jeg da ha tillgang til alt sammen?

Er så mye å gruble på i henhold til dette.

For om jeg sitter å spiller online, men skal en tur på hytta, hvor jeg da ikke har internett.

Vil da alt nedlastet stuff som jeg da har plassert i byen bare forsvinne?!

Det er på sånne tider jeg leser terms og policyen til betalings metodene. Eller support :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...