Duke Soforth Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Takk for positiv respons. Men å kalle folk en masse rart er heller ikke veien å gå... Jeg sa "noe i retning av", et vennlig hint om at en-setningers påstander kanskje ikke er den mest konstruktive veien å gå... Lenke til kommentar
Photons Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 ...en-setningers påstander kanskje ikke er den mest konstruktive veien å gå... Er enig i det da. Bedre hvis man faktisk kommer med fakta, og gjerne kildehenvisninger. Meninger er en ting, men påstander er ofte uklare eller direkte feil. Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Så at downloadmanageren til Opera var nevnt og er jo ok den, men er det noen som vet hvordan man slår av at den popper opp hver gang man setter en fil til nedlasting (har ikke letet noe særlig etter svaret - er sikkert lett). Uansett er jo nedlasting i opera 100 ganger bedre enn i ie hvor den absolutt skal legge det i en temp katalog på system partisjonen og så kopiere det over etterpå. Må forresten berømme drittslengingen i denne diskusjonen, skal det "flames" er det sånn det skal gjøres (lo godt ett par ganger)! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Så at downloadmanageren til Opera var nevnt og er jo ok den, men er det noen som vet hvordan man slår av at den popper opp hver gang man setter en fil til nedlasting Trykk ctrl-alt-t for å få den opp manuelt. Så velger du "view" og fjerner haka ved "pop up transfer window on transfer". Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 buhu! vi får ikke lov å installere program på skolen, så jeg blir tvunget til å bruke IE. Og om jeg installerer det så kan jeg risikere å bli utvist fra skolen resten av året. Har nok brutt IT-reglementet for mange ganger :oops: Jeg begynnte å bruke Opera, ca. når 6.0 kom ut. Og jeg klarer ikke bruke annet. Det er en del vanesak å begynne å bruke Opera, men de fleste i klassen min er enig med meg i at Opera er en bedre browser(De som er så oppegående som skjønner hva forskjellen er). Til alle dere som bruker IE daglig, dere aner ikke hvor mye skade et lite VB-script kan gjøre... ;-) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 oh-lala... en ny diskusjon!! Og jeg kaster meg inn!! Jeg har benyttet opera siste halvåret. 7.10 var møkka ustabil. 7.11 fungerer fint. 1. Opera er ifølge diverse sites på nettet .... litt muffens... spyware? Vet ikke jeg, men NOE holder iallefall Opera på med i bakgrunnen. Bare se på filene Opera åpner og herjer med. 2. Opera SUGER på forums. Så sinnsyk irriterende når den laster sidene. Du må liksom vente til siden er lastet HELT før du kan begynne å bla deg nedover. 3. RAM bruken. Jeg bruker Opera fremdeles fordi jeg synes det er veeeldig greit å ha flere vinduer i ett. Men HALLO!!?? Jeg har 5 sider oppe. Den eneste som inneholder mange bilder er vg.no... og Opera sluker over 200MB???? Give me a f***ing brake... Dette i tillegg til at enkelte sider ikke går an å besøke. Greit jeg er imot MS og all møkka di dytter på deg, men jeg blir nok å gå over til IE igjen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 oh-lala... en ny diskusjon!! Og jeg kaster meg inn!! Jeg har benyttet opera siste halvåret. 7.10 var møkka ustabil. 7.11 fungerer fint. 1. Opera er ifølge diverse sites på nettet .... litt muffens... spyware? Vet ikke jeg, men NOE holder iallefall Opera på med i bakgrunnen. Bare se på filene Opera åpner og herjer med. 2. Opera SUGER på forums. Så sinnsyk irriterende når den laster sidene. Du må liksom vente til siden er lastet HELT før du kan begynne å bla deg nedover. Dette i tillegg til at enkelte sider ikke går an å besøke. Greit jeg er imot MS og all møkka di dytter på deg, men jeg blir nok å gå over til IE igjen. 1. Dett er jo bullshit, bare fordi en paranoid fyr på the Inq, mener at opera har mystisk mange operasjoner kjørende, så betyr det ikke at det er spyware. Det har vært utallige diskusjoner om dette, og konklusjonen har jo vært at det er bull. Hvis man er redd for den slags føler jeg ihvertfall ikke MS er rette alternativ . 2. Javel? Forklar, det problemet har ikke jeg den henter ned skriften først og loader bilder etterhvert hos meg. AtW Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Opera 7.11 er en meget bra nettleser. Ikke funksjonsfattig har hastighet, tar opp lite plass, og bruker IKKE så mye minne som enkelte syter over. Min bruker 18192KB og har 5 aktive vinduer oppe, kjører MSN, YAHOO, ICQ, Total Commander, Outlook, IE (autoopen av MSN... grr) og Zonealarm, winamp og diverse annet stash...) maskina er heller ikke særlig kraftig sammenlignet med mange andre. 750 Mhz og 512 ram. Helt greit liksom. Alt funker glatt som bare det i Opera tross for alt dritt i bakgrunnen. Min IE bruker forresten 14K... for et eneste vindu akk nå-... til en sammenligning... Dere som spekulerer om Opera har spyware: Spekulasjoner er bare tøv, kun fakta er viktig. Og NEI den har ikke det. Det kan du være veldig sikker på. Hva IE har burde du være mer redd for, tenk på hvem som lager dritten.... M$.... Opera støtter også multiplatform med støtte for en god del mer OS enn det IE gjør. Dette er et veldig viktig argument for Opera. Folk bruker ikke bare Windows eller Mac der IE er et alternativ. Flere (meg inkludert) bruker også Linux mye. Her bruker jeg også Opera. Og det er noe av det beste de har kommet med. Selv om jeg swapper mellom OSene mine er ikke overgangen stor ved bruk av Internett. Det er rett og slett genialt. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 De som klager på minnebruken kan da alvorlig talt ikke ha prøvd programmet. Opera bruker 32MB med 17 forumsider oppe hos meg. Grunnen til at IE generelt bruker mindre enn andre browsere er jo at den ligger integrert i OS, det er ikke alt som foregår i browseren du ser på iexplore-prosessen. 2. Opera SUGER på forums. Så sinnsyk irriterende når den laster sidene. Du må liksom vente til siden er lastet HELT før du kan begynne å bla deg nedover. Jeg synes som sagt tidligere at Opera er desidert best på forum takket være loadinga av elementer og som sagt mulighet for kjapt å åpne de 5-15 innlegga på "nyeste" du synest høres fine ut. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg synes som sagt tidligere at Opera er desidert best på forum... Pluss den geniale 'mouse gesturen' som gjør at man kan gå fremover i nyere tråder. Left Click+Right Click. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Men til alle dere Opera fans Hvorfor bruke den ? 1. Phoenix er raskere 2. Phoenix har bedre downloadmanager. 3. Phoenix har bedre popupblocker. 4. Phoenix krever mindre minne. 5. Phoenix har tab browsing. 6. Phoenix har bedre passorddatabase. 7. Phoenix blir oftere oppdatert. 8. Phoenix har form helper 9. Phoenix har add blocker (kan stoppe reklame bannere på sider) +++ i bøttevis av funksjoner du kan adde som du vil .. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Personlig vil jeg nok egentlig si IE, selv om jeg bruker Opera. Det er mange sider IE kan vise som Opera ikke får til, men dette oppveies for meg av de ekstra funksjonene man får. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Men til alle dere Opera fans Hvorfor bruke den ? 1. Phoenix er raskere 2. Phoenix har bedre downloadmanager. 3. Phoenix har bedre popupblocker. 4. Phoenix krever mindre minne. 5. Phoenix har tab browsing. 6. Phoenix har bedre passorddatabase. 7. Phoenix blir oftere oppdatert. 8. Phoenix har form helper 9. Phoenix har add blocker (kan stoppe reklame bannere på sider) +++ i bøttevis av funksjoner du kan adde som du vil .. 1.Opera er rask den også, både i rendring av sider og med å bevege på seg vha. de mange features den inkluderer. Opera tar også opp liten plass både i minne og ved installasjon. 2. Opera sin download mananger funker helt fint den for meg.. Andre som klager ? 3. Hva er ikke godt nok med den eks. Opera 7 har som ikke dekker dine særskildte behov ? - Den er nok god nok for de fleste vil jeg tru. Den er good nok for meg og alle de jeg kjenenr som bruker Opera. Ja! det begynner å bli endel det. 4. Det er mulig, men vil personlig ikke si at Opera bruker mye i det hele tatt heller jeg. Men sammenlignet med eksplorer er jeg enig med en som tidligere nevnte at den er integrert og har nok en rekke andre skjulte processes som kjører uten at vi egentlig vet? 5.Det er faktisk litt genialt =) Den skal du a for. 6.Har aldri brukt disse særlig i noen browsere. Jeg liker ikke å "legge" igjen passord på denne måten. Så jeg kan ikke svare på denne. 7.Opera Software oppdaterer når nødvendig. De har forresten et godt forum du også kan ta en titt på, der slipper de mye oftere info og godtar til og med ønsker om kommende releases. 8. Aldri brukt det. Hvordan funker denne kanskje hendige? Funkksjonen. 9.Dette er genialt. Men dette kan fjernes i en hver browser vha andre metoder. men det er faktisk g9alt dette her. - Diskusjonen her er OPERA vs IE og IKKE annet i utganspunktet her. Men jeg holder meg til Opera. Har brukt det siden 3.6 og har alltid vært fornøyd. "Why change a good team?" Men Phoenix derimot er også en bra nettleser det også for all del. Vi har alle vår favoritt, og den kan kun finnes ved prøving for å finne den rette. Har prøvd en rekke, og føler meg alltid best hjemme i Opera. Vi er alle forskjellige, og det er bare bra. Det igjen gir jo litt konkurranse. Men phoenix er bedre enn IE, det syntes jeg. IE er ikke noe bra alternativ i noen tilfeller for meg. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hm... flere som ble støtt over påstandene mine... :-? Jaja... jeg PÅSTO jo ikke at det var det, men rykter sier så. Og jeg vet ikke som jeg skrev. Godt mulig det er bull. Og når det er sagt så er jo WinXP spyware, så why bother med Opera? :wink: Når det gjelder RAMbruk... give me a f***ing brake. Er det noe å diskutere?? At "din" Opera ikke bruker mye er meg klinkende likegyldig. So what? MIN gjør det. Mem usage var 440MB. Lukket opera og den fallt ned på 200 og no. Jeg har sjekket det før og samme. Har du Opera på utover dagen, så bruker den bare mer og mer minne. Jeg veit nå vel f ikke hvorfor, men den GJØR detl... på min maskin. Utover det, så har jeg jo også sagt at jeg liker Opera... fordi de har noen funksjoner som er geniale og den siste versjone ser ut til å være stabil også. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Men til alle dere Opera fans Hvorfor bruke den ? Jeg har strengt tatt ikke bruke Phoneix. Utover å se litt overfladisk på den. Et par spørsmål: - hvordan får jeg tabsa nederst? - hvordan redigerer jeg mouse gestures og keyboard shortcuts? - hvordan importerer jeg Opera bookmarks? - hvordan får jeg til å legge til søk i adressefeltet eventuelt det søkefeltet? I opera kan jeg bare skrive "i filmtittel" så gjør den et søk i imdb. - eeh, hvor er mail og newsleseren? Av kommentarer så virker Hotlista til Opera til å virke bedre enn Phoenix sin. Museknapp3 så heller ikke ut til å fungere uten at den er noe stort savn. Pop-up blokkeren var ikke noe vesentlig bedre imo. Lenke til kommentar
gecko Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 - hvordan får jeg tabsa nederst? - hvordan redigerer jeg mouse gestures og keyboard shortcuts? - hvordan importerer jeg Opera bookmarks? - hvordan får jeg til å legge til søk i adressefeltet eventuelt det søkefeltet? I opera kan jeg bare skrive "i filmtittel" så gjør den et søk i imdb. - eeh, hvor er mail og newsleseren? - Den heter ikke Phoenix lenger, men Firebird. http://www.mozilla.org/projects/firebird/r...ease-notes.html - Ekstra funksjoner og tilpasninger finner du her: http://texturizer.net/firebird/extensions.html - Mail og newsleseren laster du ned her: http://texturizer.net/thunderbird/download.html - Lage nye søk i adressefeltet gjør du f.eks slik: 1. Søk på vanlig måte 2. Legg inn søkeresultatet som bookmark 3. Gå til manage bookmarks 4. Bytt ut ordet du søkte etter med %s i adressen som ble bookmarket. 5. Skriv inn det du vil som keyword. Mer info her: http://devedge.netscape.com/viewsource/2002/bookmarks/ Dette gjelder Netscape, men fremgangsmåten er den samme. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Den søkesaken funker bare halvveis f.eks er det umulig å adde søk hvor søkestrenga ikke er i URLen som f.eks allmusic og HW.no sin prisguide. I det hele tatt, virker mer jobb å konfigurere Phoenix/Firebird enn Opera. Man får jo opp endel options med "about:config", men fy å stress. Må også legge til at Firebird faktisk brukte 10 minutt før den kræsja. Jeg håper det ikke blir en vane. For all del, Firebird virker som en god browser og kanskje skal jeg gi den en sjanse såfremt jeg bare får over bookmarksa mine og noen sånne småting Må jo se om jeg finner noe som faktisk gjør Firebird bedre enn Opera, hittils har jeg naturlig nok bedre følelse for Opera. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 - hvordan får jeg til å legge til søk i adressefeltet eventuelt det søkefeltet? I opera kan jeg bare skrive "i filmtittel" så gjør den et søk i imdb. Hmm, dette er en funksjon jeg ikke har lagt merke til, åssen ordner du det? AtW Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hmm, dette er en funksjon jeg ikke har lagt merke til, åssen ordner du det? Det du må gjøre er å redigere search.ini fila. Om jeg ikke tar helt feil kan denne ligge to steder. Enten i OperaProfile eller i c:documents and settingsvet ikkeApplication DataOpera Det er også kommet en editor som heter Opera Search.ini Editor og navnet forklarer jo hva den gjør Uansett den har mange forhåndsdefinerte søk så det er bare å velge å vrake hva du vil ha. Å redigere search.ini er litt kronglete, men det er fryktelig kjekt når du er ferdig Forøvrig siden du quota meg på imdb søk så ser det slik ut : [Search Engine 5] Name=International Movie Database URL=http://www.imdb.com/Find?select=All&for=%s Query= Key=i Encoding=utf-8 Is post=0 Has endseparator=0 Search Type=0 Position=5 VerbText=17063 Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 1. Opera er ifølge diverse sites på nettet .... litt muffens... spyware? Vet ikke jeg, men NOE holder iallefall Opera på med i bakgrunnen. Bare se på filene Opera åpner og herjer med. Hmm, nå er det like før jeg anklager deg for å spre rykter Opera ble anklaget for å inneholde spyware av en journalist hos "The Inquirer". Artikkelen kan man finne her: http://www.theinquirer.net/?article=9056 Men saken er at journalisten innrømmer at han tok feil. Påstander i hans artikkel lot seg ikke verifisere, og både han og redaksjonen har gått ut med et dementi som befinner seg her. http://www.theinquirer.net/?article=9154 3. RAM bruken. Jeg bruker Opera fremdeles fordi jeg synes det er veeeldig greit å ha flere vinduer i ett. Men HALLO!!?? Jeg har 5 sider oppe. Den eneste som inneholder mange bilder er vg.no... og Opera sluker over 200MB???? Give me a f***ing brake... Her skal jeg si meg enig. Jeg bruker vanligvis opera på en maskin som kjører windows xp. Denne kjører 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Jeg er lat og liker å ha 19 - 30 sider oppe og kjørende samtidig, gidder ikke å legge inn bokmerker når jeg kommer tilbake til siden for å lese en interessant artikkel. Opera er definitivt det programmet som bruker mest minne. Når programmet er inaktivt, swappes en del minne ut og det er vel og bra, så da gjør det ikke noe at minneforbruket ligger på 60 - 100MB ( selv om det er ganske mye i seg selv ). Dessverre ser det ut til at Opera ( versjon 7.11 ) lekker minne på min maskin, for minneforbruket bare øker etter noen dager og til slutt må programmet avsluttes. Det blir da frigjort nesten dobbelt så mye minne som oppgitt i task manager. Opera er en fin browser, men akkurat på min maskin håndterer den minne dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå