Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2

http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

• Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men forklar hvorfor problemet oppsto flere ganger på min HTC Elf, for så å forsvinne helt med en gang jeg begynte å bruke brukte min Nokia 6288? Etter et år med den fikk jeg min HD2, og opplevde ingen problemer, helt til noen timer etter jeg oppdaterte ROM, og nå har det skjedd to-tre ganger. Har hatt samme abonnement hos OneCall hele veien.

Endret av Tomriel
Lenke til kommentar
HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\Manila\IsShortcutEnable

Change to 0 and soft reset.

Hvordan kommer eg inn i denne instillingen? Har total commander installert, men finner ikkje ut kordan eg kan sette denne verdien til 0. Kan noen hjelpe?

0) Start TC og gå til riktig registeradresse (se over).

1) Hold pekefinger'n på fila 'IsShortcutEnable' inntil en skjermmeny dukker opp.

2) Velg 'Properties'.

3) Endre 'Value' fra 1 til 0 og velg 'OK'.

NB!

4a) Gå så Windows/Start Menu/Programmer folderen og lokaliser de HTC-filene som du ikke får fjernet (typisk 3-5 stykker).

4b) Åpne disse filene en etter en, og endre properties til 'Hidden' og velg 'OK' for hver gang/fil.

4c) Slett eventuelle "doble" sett HTC-filer med navn som starter på 'HTC_...'.

5) Softreset og voila :yes:

Edit: i pkt 4a skal det sef være Windows/Startmeny/Programmer

Endret av Zan_
Lenke til kommentar
Gbnor

Har aldri lastet ned noe til HD2, så kan du forklare meg hvordan du gjør det?. Skal det lastes først til PC eller....som du skjønner er jeg såkalt nooobbbb

Takk på forhånd

Last filen ned til en mappe eller til skrivebordet.(Pc)

Høyreklikk filen og velg "Pakk ut alle"

Du får nå frem cab filen.

Kopier cab filen over til mobilen gjennom activsync (klipp og lim).

Trykk på cab filen i mappen på mobilen (eller der du plasserte filen, lagringskortet etc).

Alternativt så kan du laste ned CABviaActiveSync

Er dette fremgangsmåten til feks program som nettlesere og coralplayer også?

Lenke til kommentar
Noen som har en case til Hd2 og anbefale :)?

Har kjøpt denne fra ebay Leather case Får den i posten om noen dager, men syns denne var bra. Den beskytter også kameraet i motsetning til de fleste andre som har åpning til dette.

Ble anbefalt denne siden tidligere i tråden.

www.spider-foot.com/touch-hd-c-6_117.html?pagesize=36

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et minnekort til mobilen her om dagen, men det fungerer selvsagt ikke. Får ikke lagret noe på kortet via mobilen. Hvis jeg åpner kortet på pc-en fra mobilen får jeg lagret ting, men alt er borte neste gang jeg sjekker kortet. Formatering fra mobilen løser ingenting... Kobler jeg kortet rett i pc-en får jeg beskjed om at det er låst, selv om jeg har prøvd alle triksene i boka... Kortet er selvsagt kjøpt i England, så får ikke byttet det.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Ser at det er "20 snarveier" som installerer 5 ekstra HTC snarveier. Hvordan får jeg fjernet disse?

Instillinger -> fjern programmer

Nei da forsvinner hele programmet, her snakker vi om dobbelt opp med Icon. Gå til folderen Windows\Startmeny\Programmer, der vil du finne Iconene og de kan du slette. Pass bare på å slett de rette, her kan datoen de er opprettet være en god indikasjon.

Har nettopp lastet ned 25 snarveier, og der kom også disse 5 ekstra icons, men fikk slettet disse slik du beskriver.

Takk

Lenke til kommentar
Gbnor

Har aldri lastet ned noe til HD2, så kan du forklare meg hvordan du gjør det?. Skal det lastes først til PC eller....som du skjønner er jeg såkalt nooobbbb

Takk på forhånd

Last filen ned til en mappe eller til skrivebordet.(Pc)

Høyreklikk filen og velg "Pakk ut alle"

Du får nå frem cab filen.

Kopier cab filen over til mobilen gjennom activsync (klipp og lim).

Trykk på cab filen i mappen på mobilen (eller der du plasserte filen, lagringskortet etc).

Alternativt så kan du laste ned CABviaActiveSync

Er dette fremgangsmåten til feks program som nettlesere og coralplayer også?

Skal jeg merke alle filene som er utpakket i g alarm og overføre de til tfl?

Dere pakker kun ut zip-filen. Vet at enkelte cab filen vises som zip fil eller rar fil, etter dere har pakket den ut. Men det er denne dere skal flytte over til mobilen. Pakker dere ut cab filen med f.eks Winrar vil dere få en mengde med 000.filer etc. Disse filene kan ikke brukes.

Skulle noen ha ønske om å se hvilke filer en cab fil inneholder, kan gratis programmet MSCEInfEn hjelpe.

Ellers har jeg skrevet litt om cab filer >Her<

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar

GbNoR

Takk for mer imforasjon

Jeg bruker winzip, å det er "1000" filer når jeg dobbeltklikker på g alarm, å noe cab filer finner jeg ikke.

Må det virkelig være så vanskelig i 2010 å overføre enkle program til tlf?. Ser det snakkes mye om Android tlf, er disse mer brukervennlig?

Lenke til kommentar
GbNoR

Takk for mer imforasjon

Jeg bruker winzip, å det er "1000" filer når jeg dobbeltklikker på g alarm, å noe cab filer finner jeg ikke.

Må det virkelig være så vanskelig i 2010 å overføre enkle program til tlf?. Ser det snakkes mye om Android tlf, er disse mer brukervennlig?

:) Det er cab filen som ligger i zip-filen. Jeg var nødt å zippe den, før jeg lastet den opp (Amobil tillater ikke at vi laster opp cab filer her :ermm: )

Ønsker du å laste ned cab filen direkte gå >Her<

Filen du laster ned der er cab filen. Denne (uten å pakke den opp :yes:) Flytter du over til mobil og trykker på den der --> ikke gjennom activsync, men fysisk, med fingen :)

Tror nok det ikke er enklere eller anderledes med Android.

Alle programmer, både når det gjelder pc og mobiler, må du ha en

form for installasjons fil (setup fil).

Slik at du kan velge selv hva som blir installert.

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar

Lastet ned G-alarm og installerte det på minnekortet. Bra program! Men det oppstod et merkelig "problem." Alle bildene i programmet la seg inn under fotografier og videor menyer som egne album. Utrolig plagsomt og rotete! Det er bare dette programmet som har lagt bildene inn som egne album. Har andre dette problemet? Skulle gjerne hatt en muliget for å velge bort dette. Noen som har forslag?

Edit løst:

Problemet var cache som måtte slås av og slettes.

Endret av trond_b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...