Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2

http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

• Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange spørsmål her. Ville bare fortelle hvordan jeg har gjort det.

Eksporterte alle kontaktene mine fra outlook til csv fil som jeg importerte i google contacts.

Har satt op HD2 med active sync til å synce med google kalender, mail og kontakter. Push teknologi på alt. Fungerer utmerket.

Google sync

Endret av butare
Lenke til kommentar

Jeg la inn sms og de andre fix i tillegg for de ligger jo listet opp etter rom oppdateringa! bare trykk deg inn på :

http://www.htc.com/no/supportdownloadlist....=sd&cat=all

den dobbeltsjekker versjonen når du skal installere også...

Jeg lurer på wifi tilkoblingen og H som står øverst, begge er der hele tiden, men hvem av de bruker mobilen? den bruker vel wifi så lenge den har tilgang på det fremfor 3G ?

Lenke til kommentar
Jeg la inn sms og de andre fix i tillegg for de ligger jo listet opp etter rom oppdateringa! bare trykk deg inn på :

http://www.htc.com/no/supportdownloadlist....=sd&cat=all

den dobbeltsjekker versjonen når du skal installere også...

Jeg lurer på wifi tilkoblingen og H som står øverst, begge er der hele tiden, men hvem av de bruker mobilen? den bruker vel wifi så lenge den har tilgang på det fremfor 3G ?

Har ikke helt satt meg inn i ikonene i toppen, men jeg regner med at H betyr HSDPA. Har sett noen screenshots som er 3G-ikoner der oppe også.

Hva gjelder WLAN så blir den benyttet fremfor telefonnettet. Å ha WLAN på hele tiden reduserer forresten batterikapasiteten. Men det visste du vel.

Butare: Takk for tipset angående synch! Konge.

Lenke til kommentar

En ting som irriterer veldig er at når jeg skal sende gruppemelding (sms) så har telefonen en begrensning på maks 10 mottakere pr melding. Noen som vet om det er mulig å utvide/fjerne denne begrensningen?

Enda mer irriterende er det, når jeg først har tatt meg bryderiet med å sende til 10 og 10 hver for seg, at ikke alle engang mottar meldingen. Det virker for meg som at telefonen rett og slett ikke takler "pågangen" ved å sende mange meldinger samtidig.

Vet det finnes løsninger på nett, men jeg ønsker å gjøre dette fra telefonen. Noen kloke hoder som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Har ikke helt satt meg inn i ikonene i toppen, men jeg regner med at H betyr HSDPA. Har sett noen screenshots som er 3G-ikoner der oppe også.

Jeg har sett følgende ikoner der oppe (i forbindelse med mobil dataoverføring): 3 (3G), E (Edge), G (GPRS) og H (HDSPA), alt etter hva jeg har dekning for i det området jeg befinner meg i.

Lenke til kommentar

Ny oppdatering:

Update for HTC HD2 SD Card Storage Capacity

This update for HTC HD2 further extends support of the SD Storage Capability. Taking pictures with your 5 Megapixel lens and dual LED flash can only truly be appreciated at the maximum quality, and now with this update, you will be able to appreciate how much more you can store in your 8GB or more SD Card.

http://www.htc.com/no/SupportDownload.aspx...0&dl_id=825

Lenke til kommentar

Symboler:

H = HSPA tilgjengelig, H + signalstreker = HSPA tilkoblet

3G = WCDMA/UMTS tilgjengelig, 3G + signalstreker = WCDMA/UMTS tilkoblet

E = EDGE tilgjengelig, E + signalstreker = EDGE tilkoblet

G = GPRS tilgjengelig, G + signalstreker = GPRS tilkoblet

Firkant med SS-logo = Vibrer (lydløs-modus vil jeg tro)

Resten er ganske åpenbare.

Lenke til kommentar

Har bursdag om 5 timer, og får HTC HD2 da :) Kan trygt si at jeg gleder meg! Blir godt å prøve noe annet enn iPhone, som jeg har hatt i over 2 år nå.

Noe spesielt jeg burde gjøre når jeg får den? Oppdatere / Installere noe?

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

klart å bruke opp batteri nesten nå på 1 dag etter første lading hehe... 15% igjen... blitt litt trykking!

Når man er koblet til H teller mobilen på tid det står "netcom internett" betyr det at man kontinuerlig er tilkoblet hsdpa? selvom man tar bort datatilkobling under trådløse instillinger så slår den seg på automatisk hvis man ikke har wifi.

Når man skal legge inn musikk og film, hvilke lydformater støtter den? noe ukomprimerte formater? hva med filmformater? hva leser den? i hvilke mapper skal jeg legge musikk og film? takk

beklager hvis det ble litt utydlig.. har tross alt tømt et batteri i dag :p

Lenke til kommentar
Sleng inn hotfixene, og Dutty's Taskmanager.

Enig, dette er det eneste virkelig viktige du trenger! (pluss BsB Tweaks)

Men jeg ville lagt inn 1.48 ROM om den kommer med 1.43 i tillegg.

Noen andre program som er kjekt å ha er:

-Coreplayer

-Total commander

-Tomtom

-shazam music id

-1881 mobilsøk

-Klaxon vekkeklokke

-torchbuttom lommelykt

-Matprat

-Skyfire nettleser, den spiller flash10!!

-GSplayer

-Nodata om du er kjip

-Experiment 13 (spill)

Om noen ikke har noe peiling eller ikke gidder å bruke tid på å finne programmer og tweaks kan de sende meg PM, så sender jeg over en email med mange tweaks å programmer som er kjekt å ha. Laget denne mailen for noen på jobb, men kan med glede vidresende den til flere om interessen er der.

Lenke til kommentar

Etter at jeg kjøpte min HD2, har jeg lagt inn såpass mye av programvare (et par av dem har jeg kjøpt) og ekstra ringelyder at jeg rett og slett ikke har turt å legge inn ny ROM på min.

Kontakter og kalender er enkelt nok å synkronisere via ActiveSync, men hva gjør jeg med alle programmene jeg har installert?

Kan noen anbefale en måte jeg kan få backet opp hele telefonen med alle programmer (med tilhørende innstillinger) og slikt? (Denne måten må da naturligvis også inkludere restore.)

Jeg har forresten også endret på et par innstillinger i registeret som også trenger å være med - jeg tror de endringene jeg har gjort bare gjelder for TorchLight, Opera og varslinger (blinkende lys for alle typer meldinger).

Lenke til kommentar
Etter at jeg kjøpte min HD2, har jeg lagt inn såpass mye av programvare (et par av dem har jeg kjøpt) og ekstra ringelyder at jeg rett og slett ikke har turt å legge inn ny ROM på min.

Kontakter og kalender er enkelt nok å synkronisere via ActiveSync, men hva gjør jeg med alle programmene jeg har installert?

Kan noen anbefale en måte jeg kan få backet opp hele telefonen med alle programmer (med tilhørende innstillinger) og slikt? (Denne måten må da naturligvis også inkludere restore.)

Jeg har forresten også endret på et par innstillinger i registeret som også trenger å være med - jeg tror de endringene jeg har gjort bare gjelder for TorchLight, Opera og varslinger (blinkende lys for alle typer meldinger).

Med SPB backup kan du gjøre dette. Med det har du noe som heter "custom backup" som lar deg velge hvilke prog+++ du vil installere.

Sashimi kan du også ta en titt på!

Jeg har også en mappe på PC`en der jeg samler alle CAB`s og oppskrifter på div tweaks og slikt. Da går det ganske fort å få tlf`en opp å gå.

Man kan ikke la være å flashe ROM pga at man ikke orker å legge inn programmer og slikt igjen. Dette tar ikke lang tid hvis du har et godt system på det.

Dette er noe av sjarmen med winmo! Kjøp deg iphone om du vil unngå flashing nå og da! Da får du også verdens kjedeligste mobil som alle fjortissjenter har! =P

Lenke til kommentar

Med SPB backup kan du gjøre dette. Med det har du noe som heter "custom backup" som lar deg velge hvilke prog+++ du vil installere.

Jeg har også en mappe på PC`en der jeg samler alle CAB`s og oppskrifter på div tweaks og slikt. Da går det ganske fort å få tlf`en opp å gå.

Man kan ikke la være å flashe ROM pga at man ikke orker å legge inn programmer og slikt igjen. Dette tar ikke lang tid hvis du har et godt system på det.

Dette er noe av sjarmen med winmo! Kjøp deg iphone om du vil unngå flashing nå og da! Da får du også verdens kjedeligste mobil som alle fjortissjenter har! =P

Jeg var bare litt usikker siden dette var første gang jeg har flashet en mobil. Jeg har uansett tatt vare på alle CABs hittil på PCen.

Jeg mener på at jeg installerte SPB Backup på minnekortet (storage card), vil jeg da trenge å installere SPB Backup på nytt, eller vil den dukke automatisk opp i Start-menyen igjen etter flashing?

Lenke til kommentar

Sashimi (刺身, stukket kjøtt) er en japansk matrett som vanligvis består av biter av rå fisk eller andre sjødyr :p

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Kjører Exchange mot jobben og har skrudd av automatisk henting av e-post i intervaller og push. Så jeg kjører heller "Send og motta" manuelt. Men etter jeg har gjort det så står den likevel til "Tilkoblet Netcom Internett" i toppen hvis jeg trykker på "H"-ikonet. Noen som et om dette er noe som står og går som jeg taper penger på? Hvorfor legger den ikke på automatisk etter "send og motta" jeg gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...