Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge inn android for å teste dette før Desire HD kommer, derfor noen spsml:

 

- Må jeg legge inn hardspl?

- Må jeg bytte radio?

- kan jeg legge android inn på eksisterende minnekort (som jeg har masse wm stuff på), for så å slette det etterpå når den er ferdig testet - eller blir det bare rot?

- når jeg slår av/på tlf, vil android eller wm starte opp?

- noe annet jeg bør huske på? :D

 

 

Sjekk denne videoen

Ok, ser ihvertfall ut til at man må legge inn hspl og ny radio for at android skal fungere. Har nå etter masse problemer med usb connection klart å legge inn hspl3. ble litt sent igår, så får fortsette idag :)

Det som fortsatt er litt uklart:

- Hvordan løser man problemet med dual boot og wm programmer på minnekort, da dette må formateres og kun ha android liggendes på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har vært borti å plutselig miste Exchange forbindelsen?

 

Mandag kveld kl. 19.15 var siste gang mobilen klarte å synkronisere med Gmail, og når jeg prøver manuelt å synkronisere i Activesync, skjer det ingenting. Når jeg så trykker "Vis status", står det at det har oppstått en midlertidig feil og Exchange administrator må kontaktes.

 

Har restarta mobilen, men hjalp ikke. Bruker siste original ROM.

 

Takk for alle tips:-) Kjedelig å mangle epost og kalenderoppdatering på mobilen...

Lenke til kommentar

Er det ikke litt feil å kalle det installere? Man legger vel egentlig bare inn noe som kan kjøres.

man kan vel ikke bytte ut Windows mobile 6.5 med Android 2.2?

 

Frikish

 

 

Nei, ikke helt enda.. Håper det kommer snart, sjekker XDA hver eneste dag.

 

 

Syns det er feil ordbruk. Det er liksom så, feilinformerende.

Når man kan erstatte winmob 6.5 med Froyo 2.2 kan man kalle det installere.

 

 

Frikish

Lenke til kommentar

Er det ikke litt feil å kalle det installere? Man legger vel egentlig bare inn noe som kan kjøres.

man kan vel ikke bytte ut Windows mobile 6.5 med Android 2.2?

 

Frikish

 

 

Nei, ikke helt enda.. Håper det kommer snart, sjekker XDA hver eneste dag.

 

 

Syns det er feil ordbruk. Det er liksom så, feilinformerende.

Når man kan erstatte winmob 6.5 med Froyo 2.2 kan man kalle det installere.

 

 

Frikish

Joda, skal man kverulere, har du nok helt rett... ;)

Lenke til kommentar

Ser at Djuice selger HD2 for 699,- med Djuice Phone (Totalpris 12 mnd 3987,-). Er dette verdt det, eller burde jeg vente på Desire HD som ble vist frem idag? Den er forventet å ankomme landet 26 oktober, men jeg har ikke tålmodighet. Tenker da å kjøpe en HD2 og slenge inn Android. Er det verdt det eller ikke?

Lenke til kommentar

Ser at Djuice selger HD2 for 699,- med Djuice Phone (Totalpris 12 mnd 3987,-). Er dette verdt det, eller burde jeg vente på Desire HD som ble vist frem idag? Den er forventet å ankomme landet 26 oktober, men jeg har ikke tålmodighet. Tenker da å kjøpe en HD2 og slenge inn Android. Er det verdt det eller ikke?

 

 

Ville nok ventet på Desire HD :thumbup:

 

Mens jeg kommer nok til å bytte ut min HD2 med Desire Z

Lenke til kommentar

Har nå testet Android på min HD2...tror det var desire5 builden. Førsteinntrykket er veldig bra, selvom jeg syntes en god del var knotete og litt vanskeligere laget enn på f.eks WM - men sikkert en vanesak :)

 

- Klarte aldri å få syncet mot outlook...skjedde ingenting da jeg koblet til pc'en - og det var satt opp at den skal spørre ved usb tilkobling (samt noe sync greier)

- koblet opp for å teste marked, men da ble selvfølgelig alt av ymse kontakter på den mail kontoen lagt inn i kontaktlista...skulle da slette de, men fant kun ut at man måtte velge en og en, og ikke alle, for å slette :thumbdown:

- og hvordan får man enkelt opp kjørendes programmer, utenom og rote seg ned i menyene?

 

mulig disse problemene skyldes androidversjonen jeg la inn, men da lurer jeg på hvilken jeg bør teste - og som helst har sense?

Lenke til kommentar

Har nå testet Android på min HD2...tror det var desire5 builden. Førsteinntrykket er veldig bra, selvom jeg syntes en god del var knotete og litt vanskeligere laget enn på f.eks WM - men sikkert en vanesak :)

 

- Klarte aldri å få syncet mot outlook...skjedde ingenting da jeg koblet til pc'en - og det var satt opp at den skal spørre ved usb tilkobling (samt noe sync greier)

- koblet opp for å teste marked, men da ble selvfølgelig alt av ymse kontakter på den mail kontoen lagt inn i kontaktlista...skulle da slette de, men fant kun ut at man måtte velge en og en, og ikke alle, for å slette :thumbdown:

- og hvordan får man enkelt opp kjørendes programmer, utenom og rote seg ned i menyene?

 

mulig disse problemene skyldes androidversjonen jeg la inn, men da lurer jeg på hvilken jeg bør teste - og som helst har sense?

 

Jeg kjører pr i dag mattc froyo m/sense versjon 1.7, og den fungerer kjempebra syntes jeg. Ikke noe å klage på enda. Har kjørt den i ett sett siden den kom ut (31.8.10)

Lenke til kommentar

[quote name='Nyrili' date='15. september 2010 - 22:01'

 

Jeg kjører pr i dag mattc froyo m/sense versjon 1.7, og den fungerer kjempebra syntes jeg. Ikke noe å klage på enda. Har kjørt den i ett sett siden den kom ut (31.8.10)

ok, men funker f.eks synk mot outlook gjennom windows mobile device center? trenger å få lagt inn kontaktene hvis jeg skal kjøre android ;)

og en annen ting: bruker du også wm? slik at wm filene dine også ligger på minnekortet?

Lenke til kommentar

Leste meg litt opp tidligere i tråden - telefonen er syncet opp mot exchange ja. Har det enda ikke kommet en fix til dette?

Det er ikke mulig å "fixe" dette. Dersom du syncer mot Exchange via Active Sync, så kan Exchange-administrator konfigurere at bedriftens sikkerhetspolicy for smartphones skal tvinges over på telefonen din. Du vil da få denne første gang du syncer. Dersom sikkerhetspolicyen sier at du må ha kode for å låse opp telefonen, så blir det slik.

Lenke til kommentar

Bruker Android hele tiden, men nå i det siste har jeg begynt å miste signalet helt og den eneste muligheten jeg har er å restarte mobilen. Dette skjer kanskje 4-5 ganger i løpet av en dag. Begynner å bli ganske irriterende.

 

Har i dag prøvd å gå tilbake i WM, men det er det samme problemet der også, har restartet mobilen 2 ganger allerede i dag.

 

 

Noen som har en fix til dette, eller har det samme problemet?

 

 

Kjører Android mattc froyo w/sense 2.2 og Artemis sitt ROM, husker ikke hvilken versjon det er.

Lenke til kommentar

Til dere som har android på hd'n:

Hvordan har dere klart å legge kontakter inn på android?

Jeg har mine i outlook, og ønsker å synke de over. Ser ut til at man kan bruke et program som heter htc sync, men da må man ha s/n på telefon for å laste ned - da er man like langt :(

So, what to do?

 

Nyrili: ser at signalet på min oxo faller helt ned....husker ikke helt, men tror kanskje jeg også bruker den android rom'en. men har stock 1.66 nor wm rom.

Lenke til kommentar

Til dere som har android på hd'n:

Hvordan har dere klart å legge kontakter inn på android?

Jeg har mine i outlook, og ønsker å synke de over. Ser ut til at man kan bruke et program som heter htc sync, men da må man ha s/n på telefon for å laste ned - da er man like langt :(

So, what to do?

 

Nyrili: ser at signalet på min oxo faller helt ned....husker ikke helt, men tror kanskje jeg også bruker den android rom'en. men har stock 1.66 nor wm rom.

 

 

Du kan vel bruke s/n på mobilen :) det finner du enten under batteriet eller i innstillingene.

 

Men jeg mister signalet så mye at det står at jeg bare kan ringe nødanrop

 

Edit:

 

Har lagt inn Energy sitt ROM, og har akkurat samme problem der også :(

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...