Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange sider tilbake i denne tråden, var det en som postet et screenshot av sin htc hd2. Han brukte noe shell greier, husker ikke hva det heter i det hele tatt har leitet meg grønn etter det programmet / shell / themes eller hva enn han nå brukte. Husker det var i beta på den tiden, han brukte iallefall ikke sense, bakgrunnen var blå om det hjelper :p

 

Litt vansklig å forklare når jeg ikke vet hva det er jeg skal forklare, men kanskje noe vet hva jeg leiter etter.

 

Edit: Tror han også kunne lage snarveier over alt på skjermen, var en sirkel i midten, husker ikke mere.

Endret av eRixn
Lenke til kommentar

Mange sider tilbake i denne tråden, var det en som postet et screenshot av sin htc hd2. Han brukte noe shell greier, husker ikke hva det heter i det hele tatt har leitet meg grønn etter det programmet / shell / themes eller hva enn han nå brukte. Husker det var i beta på den tiden, han brukte iallefall ikke sense, bakgrunnen var blå om det hjelper :p

 

Litt vansklig å forklare når jeg ikke vet hva det er jeg skal forklare, men kanskje noe vet hva jeg leiter etter.

 

Edit: Tror han også kunne lage snarveier over alt på skjermen, var en sirkel i midten, husker ikke mere.

 

Det var jeg som postet de bildene, jeg bruker det enda og det har kommet en ny versjon men det er fortsat beta så mange av funksjonene funker ikke enda. I utgangspunktet er det en lukket betatester gruppe og man må donere litt penger for å bli med 5-10€. Men nå er det en som har hacket en privat betaversjon og lagt det ut på nett sånn at alle kan laste den ned. Det har skapt bråk på XDA og han som har laget programmet har trekt seg bort fra XDA igjen.

Så det går an å finne en versjon på nett(gratis) men jeg syns at det beste er å donere 5€ og få offesiell tilgang til det og da støtter du han som lager dette også. Han har sagt at den ferdige versjonen blir gratis til alle medlemene på XDA.

 

Edit: Kanskje greit å si hva programmet heter :D TouchXperience

http://www.touchxperience.com/

Endret av kaospiloten
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på om noen andre har de samme probleme som meg.

 

Jeg må stadig vekk ta softreset på HD2'en fordi den enten blir altfor treg, eller fordi programmet jeg har oppe ikke reagerer så jeg ikke får gjort noe, eller fordi skjermen ikke vil på når jeg trykker på knappene, eller fordi jeg ikke får låst opp tlf fordi den henger seg når jeg har dratt over slideren.

Det hender også ganske ofte at jeg skal skrive meldinger, også tar det opp til 5 sekunder før bokstaven jeg har trykket på kommer opp. Plutselig kan all animasjonen på home-screen hakke helt sinnsykt, og det tar 5-10 sek for knapper å reagere.

 

Dette skjer hver eneste gang jeg har oppdatert eller lagt inn nytt ROM. Akkurat nå bruker jeg Artemis, og det er litt forbedringer, men den klikker fortsatt og krever softreset.

 

Jeg bruker et 8 GB minnekort, og har programmene jeg har lagt inn hver gang er:

 

- FingerKeyboard

- Touch X reset and wifi

- Touch X button icon in messaging

 

og ellers nå har jeg installert disse og Morose Media WMLongLife.

 

Hadde vært utrolig flott om noen kunne hjelpe meg med dette, for det går meg på nervene snart!

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
ow' date=' 9. april 2010 - 10:37' timestamp='1270805854' post='15481941']

Jeg bare lurer på om noen andre har de samme probleme som meg.

 

Jeg må stadig vekk ta softreset på HD2'en fordi den enten blir altfor treg, eller fordi programmet jeg har oppe ikke reagerer så jeg ikke får gjort noe, eller fordi skjermen ikke vil på når jeg trykker på knappene, eller fordi jeg ikke får låst opp tlf fordi den henger seg når jeg har dratt over slideren.

Det hender også ganske ofte at jeg skal skrive meldinger, også tar det opp til 5 sekunder før bokstaven jeg har trykket på kommer opp. Plutselig kan all animasjonen på home-screen hakke helt sinnsykt, og det tar 5-10 sek for knapper å reagere.

 

 

Har samme problemet selv, da ble jeg avspist med at det er de programmene jeg har instalert sin skyld.

Dog jeg har hatt det problemt med orginal rom og ingen instalert programvare...

 

Jeg _tror_ det kan ha noe med og gjøre at telefonen leter etter signal, det skjer iallefall ofte på steder med dårlig signal.

Lenke til kommentar
ow' date=' 9. april 2010 - 10:37' timestamp='1270805854' post='15481941']

Jeg bare lurer på om noen andre har de samme probleme som meg.

 

Jeg må stadig vekk ta softreset på HD2'en fordi den enten blir altfor treg, eller fordi programmet jeg har oppe ikke reagerer så jeg ikke får gjort noe, eller fordi skjermen ikke vil på når jeg trykker på knappene, eller fordi jeg ikke får låst opp tlf fordi den henger seg når jeg har dratt over slideren.

Det hender også ganske ofte at jeg skal skrive meldinger, også tar det opp til 5 sekunder før bokstaven jeg har trykket på kommer opp. Plutselig kan all animasjonen på home-screen hakke helt sinnsykt, og det tar 5-10 sek for knapper å reagere.

 

 

Har samme problemet selv, da ble jeg avspist med at det er de programmene jeg har instalert sin skyld.

Dog jeg har hatt det problemt med orginal rom og ingen instalert programvare...

 

Jeg _tror_ det kan ha noe med og gjøre at telefonen leter etter signal, det skjer iallefall ofte på steder med dårlig signal.

Hmm, ja kanskje det har noe med det å gjøre ja.

 

Hvilken operatør har du?

Lenke til kommentar
ow' date=' 9. april 2010 - 13:37' timestamp='1270816675' post='15482762']

Hmm, ja kanskje det har noe med det å gjøre ja.

 

Hvilken operatør har du?

 

Telenor.

 

Merker det iallefall omtrent hver dag i oslotunnelen når jeg sitter på toget

Jeg har ikke tenkt over om det skjer på noen typiske sted, jeg skal se etter og se om det kan være liknende.

Lenke til kommentar

Har akkurat de samme problemene som deg Po[wP]ow. Pluss en haug til... Skjer uavhengig av signal.

Utrolig merkelig, kan jo hende det er en hvis modell som er defekt hardware?

 

Nå nettopp skjedde det en feil. Helt plutselig klikka Sense tror jeg, kunne gå inn på "Meldinger" men skjedde ingenting nårj eg trykket på meldinger. Når jeg skulle trykke på Hjem-knappen kom jeg bare til noe som var halvveis instillinger og halvveis kontakter. Går fint an å åpne nye programmer ved å gå inn på Start. Men kom ikke inn på Sense på hjem-skjermen eller inn på en spesifik kontakts meldinger eller nummer.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke fordi du har for mange programmer gående parallelt, og som opptar tar ressurser og minne i bakgrunnen? Dette er en av de største ulempene med å ha en telefon som støtter full multitasking, og av en eller annen merkelig grunn er det ikke lagt opp til noen enkel vei å stenge programmene på!

 

På Artemis kan du lukke programmene, og ikke bare minimere dem, ved å holde et par sekunder på klokken.

 

Bruker selv Armetis rom, og merker noen ganger at jeg må åpne Taskmanager (Oppgavebehandler), for deretter å stenge alle prosesser for at telefonen skal våkne til livs igjen.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke fordi du har for mange programmer gående parallelt, og som opptar tar ressurser og minne i bakgrunnen? Dette er en av de største ulempene med å ha en telefon som støtter full multitasking, og av en eller annen merkelig grunn er det ikke lagt opp til noen enkel vei å stenge programmene på!

 

På Artemis kan du lukke programmene, og ikke bare minimere dem, ved å holde et par sekunder på klokken.

 

Bruker selv Armetis rom, og merker noen ganger at jeg må åpne Taskmanager (Oppgavebehandler), for deretter å stenge alle prosesser for at telefonen skal våkne til livs igjen.

Har sjeldent mer enn Meldinger åpent om gangen.

Lenke til kommentar

Programmer i bakgrunnen er ikke årsaken hos meg i hvert fall. Kjenner jeg smått begynner å hate min HD2. Skulle for eksempel nettopp ta en telefon. Gikk inn i et kontaktkort og valgte ring. Det var tydelig at skjermen registrerte trykket ettersom det området på skjermen ble markert, men ingenting skjedde. Prøvde igjen fem sekunder senere. Fortsatt ingen reaksjon. Neste trykk resulterte i feilmelding om filsys.exe. Nice... Måtte så trykke to ganger til på ring for at den skulle reagere. Hadde det ikke vært for at det kom ny iPhone til sommeren hadde denne vært byttet ut for lenge siden.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er noen programmer i bakgrunnen eller noe annet dritt du har installert er det noe feil med telefonen din enkelt og greit. Lever den inn og få den reparert. Værre er det ikke. Har brukt telefonen i flere måneder nå uten feilmelding. Jeg har dog ikke installert masse hjemmelaga dritt på den. Returpakkelapp kommer i Posten og reperatøren er generelt rask. Ser ikke helt problemet.

Lenke til kommentar

Det koster vel 30 USD? Finnes det noe gratis alternativ? Har ikke VISA til å betale med.

 

Prøv å få lånt det eller noe, coreplayer er verdt det, spiller alt kjempebra!

 

Det er verdt å merke seg at Coreplayer 2.0 er på vei (om enn fortsatt et stykke unna). Man vil etter sigende ikke få oppgradert til 2.0 gratis fra dagens versjon. Ved neste versjon må du punge ut det samme, om ikke mer. Personlig synes jeg TCPMP er et godt nok gratis alternativ.

 

Tusen takk for tipset. TCPMP er kanon :)

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er noen programmer i bakgrunnen eller noe annet dritt du har installert er det noe feil med telefonen din enkelt og greit. Lever den inn og få den reparert. Værre er det ikke. Har brukt telefonen i flere måneder nå uten feilmelding. Jeg har dog ikke installert masse hjemmelaga dritt på den. Returpakkelapp kommer i Posten og reperatøren er generelt rask. Ser ikke helt problemet.

 

 

Har dog installert mye dritt og er meget fornøyd med telefonen...

Ergo det er ett problem med telefonen din m8

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er noen programmer i bakgrunnen eller noe annet dritt du har installert er det noe feil med telefonen din enkelt og greit. Lever den inn og få den reparert. Værre er det ikke. Har brukt telefonen i flere måneder nå uten feilmelding. Jeg har dog ikke installert masse hjemmelaga dritt på den. Returpakkelapp kommer i Posten og reperatøren er generelt rask. Ser ikke helt problemet.

 

 

Har dog installert mye dritt og er meget fornøyd med telefonen...

Ergo det er ett problem med telefonen din m8

 

Ja, det var en lett konklusjon. Selvsagt så vet du at du har samme programvare installert og samme innstillinger på din telefon som -iL- har på sin. :roll:

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...