Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe htc hd2 etter å ha lest mye om den, men har et lite spørsmål jeg håper å få svar på først.

 

jeg har sett at det er noen applikasjoner(f.eks. vær-applikasjonen) som er avhengig av internett. er det mulig å gjøre slik at mobilnettet aldri blir brukt med mindre jeg selv vil det? det er fordi jeg vil unngå svært høye mobilregninger. da vil jeg helst bruke wlan ofte og mobilnettet så sjeldent som mulig.

 

Det er bare å slå av væroppdateringene det :) Finnes også et program som gjør at mobilen ikke tillater å bli kobla til mobilnettet :)

 

okei. takk :) vet du hva dette programmet heter?

 

 

Tar sjansen på at han mener NoData :) Fant ingen bra link så google. Såvidt jeg vet så er det originalt fra Modaco.

 

Stemmer det ja, burde selvfølgelig ha skrevet det i samme melding :S

 

NoData

 

Du kan laste ned her, men må lage deg bruker. Jeg har ikke prøvd selv da NoData fulgte med i Artemis ROM v8 som jeg flasha til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har tenkt å kjøpe htc hd2 etter å ha lest mye om den, men har et lite spørsmål jeg håper å få svar på først.

 

jeg har sett at det er noen applikasjoner(f.eks. vær-applikasjonen) som er avhengig av internett. er det mulig å gjøre slik at mobilnettet aldri blir brukt med mindre jeg selv vil det? det er fordi jeg vil unngå svært høye mobilregninger. da vil jeg helst bruke wlan ofte og mobilnettet så sjeldent som mulig.

 

Det er bare å slå av væroppdateringene det :) Finnes også et program som gjør at mobilen ikke tillater å bli kobla til mobilnettet :)

 

okei. takk :) vet du hva dette programmet heter?

 

 

Tar sjansen på at han mener NoData :) Fant ingen bra link så google. Såvidt jeg vet så er det originalt fra Modaco.

 

Stemmer det ja, burde selvfølgelig ha skrevet det i samme melding :S

 

NoData

 

Du kan laste ned her, men må lage deg bruker. Jeg har ikke prøvd selv da NoData fulgte med i Artemis ROM v8 som jeg flasha til :)

 

takk skal du ha! :D

Lenke til kommentar

Normalt at det går tregt med mange medlinger, jeg har over tusen bare i èn tråd og det tar evigheter å laste opp alle.. Nå lagres ikke meldingen på lagringskortet da men, tro jeg, ivertfall ikke mine :)

skal vel gå raskere viss du bare sletter meldingene :)

Lenke til kommentar

Normalt at det går tregt med mange medlinger, jeg har over tusen bare i èn tråd og det tar evigheter å laste opp alle.. Nå lagres ikke meldingen på lagringskortet da men, tro jeg, ivertfall ikke mine :)

skal vel gå raskere viss du bare sletter meldingene :)

 

valgte og lagre mine på kortet..og det er bare 2gig standardstørrelse som fulgte med, får vel ta og slette et par etterhvert her

Lenke til kommentar

noen som har opplevd at telefon kan bli treg med mange smsmeldinger på minnekortet, har ca 2000-3000 tusen der, kanskje dumt spørsmål men trengs det defragmentering?! :D

 

Lukker du SMS-appen etter hver gang du har brukt den? Har lest at hvis man legger til SMS-servicen som Exluded fra å bli lukket, slik at den ligger i bakgrunn konstant, gjør at meldingene ikke må loades for hver gang. Verdt et forsøk?

 

 

Edit: Presterte å quote feil person-_-

Endret av frow
Lenke til kommentar

noen som har opplevd at telefon kan bli treg med mange smsmeldinger på minnekortet, har ca 2000-3000 tusen der, kanskje dumt spørsmål men trengs det defragmentering?! :D

Førrbainna møkktelefon heile sjitn!!! Har hatt meir problem med denna tilsammen på 14 daga enn æ har hatt med de 1000 andre telefona æ har hatt tidligare :no:

Lenke til kommentar

Ja, du får klage til de som lager all dritten du installerer på den. Jeg kjører det aller meste "originalt" og det andre jeg har installert er godt testet. Har ingen problemer. Det er ikke selve telefonen sin feil, men de som lager all mulig dritt man kan slenge inn på telefonen som ikke er godt nok testet og programmert.

Lenke til kommentar

Til dere som har voldsomme problemer med telefonene, så må det enten være en fabrikkfeil eller så er det noe dere installerer selv.

 

Jeg har min HD2 med samme rom (den eldste, 1.43) som den kom med og uten noen som helst fixes fra HTC. Jeg har også installert diverse program fra 3. parts utviklere. Og jeg har absolutt ingen problemer (ei heller SMS problemer) og eneste gangene jeg har slått av og på igjen telefonen er nå jeg har installert program som ber meg gjøre dette (f.eks når My Phone oppdateres).

 

Så jeg sier det igjen, enten er det noe så galt med telefonen at det er garanti sak, eller så er det noe dritt du putter på telefonen selv.

 

Og dere som lurer på hvorfor telefonen blir treg av 2000 SMS, herregud det er lov å tenke litt, slett noen eller putt kopier av de på PC'en eller på My Phone hvis de er så viktige.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Til dere som har voldsomme problemer med telefonene, så må det enten være en fabrikkfeil eller så er det noe dere installerer selv.

 

Jeg har min HD2 med samme rom (den eldste, 1.43) som den kom med og uten noen som helst fixes fra HTC. Jeg har også installert diverse program fra 3. parts utviklere. Og jeg har absolutt ingen problemer (ei heller SMS problemer) og eneste gangene jeg har slått av og på igjen telefonen er nå jeg har installert program som ber meg gjøre dette (f.eks når My Phone oppdateres).

 

Så jeg sier det igjen, enten er det noe så galt med telefonen at det er garanti sak, eller så er det noe dritt du putter på telefonen selv.

 

Og dere som lurer på hvorfor telefonen blir treg av 2000 SMS, herregud det er lov å tenke litt, slett noen eller putt kopier av de på PC'en eller på My Phone hvis de er så viktige.

 

+1! Jeg er bla en av de som legger inn en hel haug med dritt på telefonen, alt mulig ubrukelig, flasher nytt rom 1-2 ganger i uka.. MEN! jeg har aldri hatt et eneste problem med den! kun bruker feil! blir en helt annen telefon da du innser at det er ikke en telefon, det er en pc du kan ringe med..

Lenke til kommentar

Er godt fonøyd med telefonen, men vil likevel installere custom ROM for å forsøke dette, og kanskje få HD2'en litt raskere og mer stabil. Satser på Artemis 8, siden den er på norsk og det virker som om mange her liker den.

 

Har lest gjennom tutorial tråden på xda, men har likevel noen spørsmål.

 

1. Hvordan kan eg bytte tilbake til original ROM? (Viss for eksempel tlf blir ødelagt og må på service? Har telefonforsikring via chess, har dette noe å si for forsikringen? Tenker da på om telefonen knuser e.l.)

2. Kan man fortsatt laste ned programmer og spill o.l. med artemis8? Eller er ikke dette kompatibelt?

 

Det hadde vert flott viss noen kom med en kort oppskrift på å flashe rom siden xda tråden er litt rotete :9

Lenke til kommentar

Er godt fonøyd med telefonen, men vil likevel installere custom ROM for å forsøke dette, og kanskje få HD2'en litt raskere og mer stabil. Satser på Artemis 8, siden den er på norsk og det virker som om mange her liker den.

 

Har lest gjennom tutorial tråden på xda, men har likevel noen spørsmål.

 

1. Hvordan kan eg bytte tilbake til original ROM? (Viss for eksempel tlf blir ødelagt og må på service? Har telefonforsikring via chess, har dette noe å si for forsikringen? Tenker da på om telefonen knuser e.l.)

2. Kan man fortsatt laste ned programmer og spill o.l. med artemis8? Eller er ikke dette kompatibelt?

 

Det hadde vert flott viss noen kom med en kort oppskrift på å flashe rom siden xda tråden er litt rotete :9

Fordelen med Artemis ROM fremfor de andre er at de er SSPL fremfor HSPL som de fleste andre er. Her er hvordan du flasher SSPL. Kort fortalt så laster du ned Artemis ROM og SSPL fila i den tråden jeg linket til. Så putter du innholdet i de to zip filene i samme mappe og kjører exe fila. Fra PCen selvsagt med telefonen koblet til.

Vil du gå vekk i fra Artemis ROM, så er det bare å laste ned nyeste ROM fra HTC og flashe over og vips så har du en orginal telefon igjen.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...