Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2

http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

• Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med medlingslyden? Alt virket som flott forige dagen, vibrerte og hørte lyd når jeg fikk melding, men nå er det helt stille, verken lyd eller vibrasjon.

Innstillinger -> Lyd og visning -> Varslingslyder -> Ny Melding(PÅ} -> Vibrering (PÅ) -> Alert-blip

Innstillinger -> Avansert -> Lyder og varsler -> Varsler -> Melding: Ny Melding (X på Spil av lyd og X på vibrering)

har du flashet et custom rom? og endret meny språket med regedit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et par spørsmål:

-Hvordan kan jeg bruke mp3'er som ringelyd? Finner ingen muligget for dette i instillingene.

-Finnes det noe slags programvare som automatisk setter mobilen til lydløs ved å snu den rundt (legge den med skjermen ned)? Vet dette finnes til Symbian ihvertfall.

du kan f.eks gå inn i mappen med mp3 filene dine, holde på en fil til en meny dukker opp og velge "sett som ringetone"

Lenke til kommentar

Finnes det noe alternativt tastatur som er brukenes?

Det orgninale er komplett umulig å bruke til tider. Taster som må trykkes 5-6 ganger på, feil taster som trykkes på....

finnes et par, men alle har samme str på knappene tror jeg. har du forsøkt og sette tastaturet ditt til telefontastatur?

feil taster kan skyldes at skjermen din er for følsom, jeg hadde hvertfall det problemet og alt ble 10 ganger bedre når jeg stilte ned følsomheten. hvis du vil forsøke dette søk opp og last ned BSB Tweaks

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med medlingslyden? Alt virket som flott forige dagen, vibrerte og hørte lyd når jeg fikk melding, men nå er det helt stille, verken lyd eller vibrasjon.

Innstillinger -> Lyd og visning -> Varslingslyder -> Ny Melding(PÅ} -> Vibrering (PÅ) -> Alert-blip

Innstillinger -> Avansert -> Lyder og varsler -> Varsler -> Melding: Ny Melding (X på Spil av lyd og X på vibrering)

har du flashet et custom rom? og endret meny språket med regedit?

Har flashet custom rom ja, ikke noe edit av språket nei. Dette skjedde dog helt uten tilknytting til flashing. Flashet for 2 uker siden, dette skjedde for 2 dager siden uten at jeg instalerte noe eller gjorde noen former for endringer i verken reg eller instillinger.

Lenke til kommentar

Har flashet custom rom ja, ikke noe edit av språket nei. Dette skjedde dog helt uten tilknytting til flashing. Flashet for 2 uker siden, dette skjedde for 2 dager siden uten at jeg instalerte noe eller gjorde noen former for endringer i verken reg eller instillinger.

hmm, jeg hadde samme problemet, men det skyltes at jeg hadde endret språket. skjedde ikke med engang det heller..

jeg ville ha prøvd dette, men tar ikke noe ansvar ettersom det er snakk om register endringer!

quoter Rribeiro@xda:

"I have been testing the Registry tweak to chenge the Rom language, and after some tests I have discovered that if we change the Rom language we lose the notification sounds (Like SMS sound).

So I tested with the attached files I had from a 6.5 ROM from my olg HD. And after copying the files to Windows dir and change the Reg code to Portuguese all is working fine now including notifications.

Attached is a Zip file with all the files needed and a small text file with instructions.

If you want to use this files for another language diferent from Portuguese, all you have to do is to rename the "0816" code from the end of each file to the code from your language."

her er filen: Ny lenke

orginal post: Finner du her

Her finner du windows sine språk koder: Språk

Norsk kode er 1044 for decimal og 0414 for hexade.

les instruksene i zip filen ordentlig!

Endret av Thomas_s
Lenke til kommentar

Det orgninale er komplett umulig å bruke til tider. Taster som må trykkes 5-6 ganger på, feil taster som trykkes på....

finnes et par, men alle har samme str på knappene tror jeg. har du forsøkt og sette tastaturet ditt til telefontastatur?

feil taster kan skyldes at skjermen din er for følsom, jeg hadde hvertfall det problemet og alt ble 10 ganger bedre når jeg stilte ned følsomheten. hvis du vil forsøke dette søk opp og last ned BSB Tweaks

Jeg bruker originaltastaturet og det funker bare godt. Man må venne seg til det. Tok noen dager for min del. Men ja, skjermen er følsom "rett ut av eska".

Lenke til kommentar

Har et plagsomt problem. Hver gang jeg trykker på album fryser mobilen seg, og jeg blir nødt til å slå den av. Noen som har opplevd samme eller vet hvordan jeg kan fikse dette?

Det er sannsynligvis noe krøll med SD-kortet ditt. Dersom du tar dette ut av telefone vil nok ikke telefonen fryse når du velger album.

Jeg ville tatt ut minnekortet, kopiert de filene du ønsker å beholde til en midlertidig katalog på maskinen, og formatert minnekortet på nytt.

Lenke til kommentar

Har et plagsomt problem. Hver gang jeg trykker på album fryser mobilen seg, og jeg blir nødt til å slå den av. Noen som har opplevd samme eller vet hvordan jeg kan fikse dette?

Det er sannsynligvis noe krøll med SD-kortet ditt. Dersom du tar dette ut av telefone vil nok ikke telefonen fryse når du velger album.

Jeg ville tatt ut minnekortet, kopiert de filene du ønsker å beholde til en midlertidig katalog på maskinen, og formatert minnekortet på nytt.

Okey, takk :) Hvordan formaterer jeg minnekortet?

Lenke til kommentar

Start meny -> Verktøy -> Formater SD-kort

du kan f.eks gå inn i mappen med mp3 filene dine, holde på en fil til en meny dukker opp og velge "sett som ringetone"

Supert. Takk skal du ha!

Har et spørsmål til;

Hvordan fjerner jeg start-tonen som kommer når jeg slår på mobilen? Må vel være en slags instilling for å deaktivere den?

Lenke til kommentar

Har tenkt til å flashe fra Artemis 7 til Artemis 8 ROM nå. Det jeg lurer på er om jeg bare kan starte flashinga med en gang, eller bør jeg fjerne den gamle ROM'en først? Hvis jeg bør fjerne, hvordan gjør jeg dette?

Håper på raskt svar slik at jeg får testet ut den nye :)

Du har vel fått fikset nå, men når jeg oppdaterte fra v7 til v8 la jeg først inn 1.66 rommen fra HTC, hard reset, v8 og hard reset igjen, og det fungerte topp :)

Lenke til kommentar

har tenkt å kjøpe htc hd2 etter å ha lest mye om den, men har et lite spørsmål jeg håper å få svar på først.

jeg har sett at det er noen applikasjoner(f.eks. vær-applikasjonen) som er avhengig av internett. er det mulig å gjøre slik at mobilnettet aldri blir brukt med mindre jeg selv vil det? det er fordi jeg vil unngå svært høye mobilregninger. da vil jeg helst bruke wlan ofte og mobilnettet så sjeldent som mulig.

Endret av Lemondope
Lenke til kommentar

Jeg hadde dette problemet, kom etter jeg la inn BSB Tweak. Eneste som funka var factory reset.

Noen sider tilbake så ble jeg anbefalt en tråd siden jeg hadde samme prob. Du burde _absolutt_ legge inn en av disse, jeg bruker 3.3 reduced sensitivity og problemet med å skrive SMS er helt borte. Fungerer ikke de cab'sa så vil jeg nesten anbefale å sende den inn..

--------------

edit: Er ikke mye jeg savner på HD2'en min, men det jeg VIRKELIG skulle ønske jeg hadde var noe ala Eurosport / Livescore-appen som de har på epletelefonen. Noen som vet om det finnes? Fantastisk å se alle resultater og nyheter uten noe fuzz.

Endret av frow
Lenke til kommentar

Start meny -> Verktøy -> Formater SD-kort

Supert. Takk skal du ha!

Har et spørsmål til;

Hvordan fjerner jeg start-tonen som kommer når jeg slår på mobilen? Må vel være en slags instilling for å deaktivere den?

instilling er det ikke, men finnes en register endring, hvis du ønsker dette kan jeg se om jeg klarer å finne igjenn hvilken fil det er som må redigeres.

edit: jeg tok feil. det er en cab fil. den finner du her :)

orginal post finner du her :)

Endret av Thomas_s
Lenke til kommentar

Har tenkt til å flashe fra Artemis 7 til Artemis 8 ROM nå. Det jeg lurer på er om jeg bare kan starte flashinga med en gang, eller bør jeg fjerne den gamle ROM'en først? Hvis jeg bør fjerne, hvordan gjør jeg dette?

Håper på raskt svar slik at jeg får testet ut den nye :)

Du har vel fått fikset nå, men når jeg oppdaterte fra v7 til v8 la jeg først inn 1.66 rommen fra HTC, hard reset, v8 og hard reset igjen, og det fungerte topp :)

Det jeg gjorde var å fjerne HSPL, så slipper jeg å fjerne det om mobilen skulle bli ødelagt :p Da måtte jeg flashe til en offisiell ROM. Etter det brukte jeg SSPL metoden og flasha til Artemis v8. Funker bra hittil :)

Endret av M-Mathisen
Lenke til kommentar

har tenkt å kjøpe htc hd2 etter å ha lest mye om den, men har et lite spørsmål jeg håper å få svar på først.

jeg har sett at det er noen applikasjoner(f.eks. vær-applikasjonen) som er avhengig av internett. er det mulig å gjøre slik at mobilnettet aldri blir brukt med mindre jeg selv vil det? det er fordi jeg vil unngå svært høye mobilregninger. da vil jeg helst bruke wlan ofte og mobilnettet så sjeldent som mulig.

Det er bare å slå av væroppdateringene det :) Finnes også et program som gjør at mobilen ikke tillater å bli kobla til mobilnettet :)

Lenke til kommentar

Det er bare å slå av væroppdateringene det :) Finnes også et program som gjør at mobilen ikke tillater å bli kobla til mobilnettet :)

okei. takk :) vet du hva dette programmet heter?

Lenke til kommentar

okei. takk :) vet du hva dette programmet heter?

Tar sjansen på at han mener NoData :) Fant ingen bra link så google. Såvidt jeg vet så er det originalt fra Modaco.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...