Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2

http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

• Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119

Anbefalte innlegg

Hva menes med "last ned under roaming" når man ser på instillingene til været, aksjer, twitter osv.? Jeg er stort sett alltid tilkoblet et wlan (ingen tilkoblingsutgifter) og ønsker ikke å oppdatere hvis jeg bare har tilkoblinger som UMTS og HSDPA tilgjengelig da disse vil medføre utgifter. Bør jeg da ha roaming på eller av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva menes med "last ned under roaming" når man ser på instillingene til været, aksjer, twitter osv.? Jeg er stort sett alltid tilkoblet et wlan (ingen tilkoblingsutgifter) og ønsker ikke å oppdatere hvis jeg bare har tilkoblinger som UMTS og HSDPA tilgjengelig da disse vil medføre utgifter. Bør jeg da ha roaming på eller av?

Roaming betyr å være tilkoblet et annet nettverk enn ditt primære; brukes mest om å være i utlandet. Altså "Last ned under roaming" betyr "Vil du at HD2 skal laste ned oppdateringer over mobilnettet når du er i utlandet?". Altså bør du ha roaming av. Om du ønsker å blokkere trafikk over mobilnettet også i Norge bør du laste ned MoDaCo NoData. Denne blokkerer all datatrafikk (over mobilnettet), også i utlandet.

Lenke til kommentar

Noen videofiler spilles i Sense, andre i Mediaplayer.

Jeg vil at alle mine videofiler skap spilles i Sense. Hvordan gjør jeg dette?

Er det kun noen få formater som spilles i Sense spilleren? Trodde den kunne ta alle samme format som mediaplayer?

Noen tips?

Lenke til kommentar

Har problemer med at telefonen sier at minnet er fullt. Dette er minnet på enheten. Jeg har vært veldig nøysom med å lagre alt på minnekortet og ikke enheten. Men nå må jeg slette noe, og jeg leter da etter et program hvor jeg kan gjøre dette fra PC og ikke direkte på telefonen. Blir bare rør av det :) Har sett det ett eller annet sted. Kunne noen vært behjelpelige med det hadde jeg blitt glad. Grønn som jeg er, har jeg slettet endel som jeg var nødt til å installere igjen.... hehe :))

Samme problem. Help?

Jeg har selv hatt problem med at telefonminnet fylles opp med midlertidige filer (cache) fra forskjellige programmer som google maps, bildeviseren, opera etc. For å løse dette har jeg installert ClearTemp. I ClearTemp options kan du sette 3 custom folders. Disse har jeg satt til:

1. \Windows\Opera9\profile\cache

2. \Application Data\HTC\HTC Album\Cache

3. \Application Data\GoogleMaps\cache

Fra hovedbildet markerer du disse tre, og evt annet du vil slette/tømme. Da ser du hvor mye det utgjør, så kan du velge "Clean". Jeg fikk vel tilbake ~20MB første gang. Kanskje mer for dere?

Tusen takk!! Fikk fjernet i allefall 20 MB. Nå slipper jeg å slette ting jeg må reinstallere hele tiden... no00b :D

Endret av Frk-Spirella
Lenke til kommentar

Det er jeg smertelig klar over... Men uansett: Både T-Mobile HD2 og den europeiske versjonen lister HSPA på 2100MHz-båndet. T-Mobile-varianten er jo bedre speccet og vil vel således være et fordelaktig kjøp dersom den faktisk vil fungere i Norge... Har prøvd å søke på Google uten at jeg egentlig ble særlig klokere...

Lenke til kommentar

Det er jeg smertelig klar over... Men uansett: Både T-Mobile HD2 og den europeiske versjonen lister HSPA på 2100MHz-båndet. T-Mobile-varianten er jo bedre speccet og vil vel således være et fordelaktig kjøp dersom den faktisk vil fungere i Norge... Har prøvd å søke på Google uten at jeg egentlig ble særlig klokere...

Når jeg ser på esken til min HD2 står det;"This equipment may be operated in:

AT BE

CY CZ DK EE FI FR

DE GR HU IE IT LV

LT LU MT NL PL PT

SK SI ES SE GB IS

LI NO CH BG RO TR"

Ikke US.. så en eller annen forskjell må det jo være. men rart hvis våres modell virker i 27 land og US versjonen ikke gjør det. prøv å spør inne på XDA, kanskje noen fra US gidder å sjekke hvilke land den er kompatibel med :)

Lenke til kommentar

HD2 er en fantastisk telefon - og alle menneskene som deler av sin kunnskap her på dette forumet, gjør den grei å bruke selv for oss "vanlige dødelige"... :)

Jeg begynner å føle at jeg "forstår" telefonen nå... men det er likevel 2 spørsmål jeg lurer på.

Begge gjelder mailsystemet...

Finnes det en mulighet for å lagre mailene på telefonen (internminne eller minnekort)? Jeg har koblet telefonen opp mot min Telenor online-konto, og alt fungerer fint. Men etter at jeg har lastet mailene ned på pc-en, forsvinner de fra telefonen min neste gang jeg trykker "send og motta" på telefonen.

Dette er sikkert fordi den synkroniserer innboksene - og i det øyeblikket jeg laster ned mailen på pc-en er den borte fra serveren...

Men er det noen mulighet for å hindre synkronisering, slik at mailene blir liggende på telefonen også? Dette kan jeg ikke huske var noe problem på andre telefoner...

Og det andre gjelder skrifttypen i mailer.

Når jeg skriver vanlige sms-meldinger, er skritfttypen liten og fin. Men når jeg skriver mail, er det som om man skrur på en funksjon for svaksynte - plutselig blir skriften stor og VELDIG tydelig...

Er det noen mulighet for å få samme "lille" skrifttype som sms-skriving også i mail... slik det er nå, får man ikke plass til mange ordene på linja...

Har erfaring fra HTC Hero - og der benyttet telefonen samme prinsippet for både sms og e-post.

Er jo HTC og Sense begge telefonene - så det er kanskje bare en instilling jeg ikke har sett?

Hjelp mottas med stor takk!

:)

Lenke til kommentar

Og det andre gjelder skrifttypen i mailer.

Når jeg skriver vanlige sms-meldinger, er skritfttypen liten og fin. Men når jeg skriver mail, er det som om man skrur på en funksjon for svaksynte - plutselig blir skriften stor og VELDIG tydelig...

Er det noen mulighet for å få samme "lille" skrifttype som sms-skriving også i mail... slik det er nå, får man ikke plass til mange ordene på linja...

Har erfaring fra HTC Hero - og der benyttet telefonen samme prinsippet for både sms og e-post.

Er jo HTC og Sense begge telefonene - så det er kanskje bare en instilling jeg ikke har sett?

Hjelp mottas med stor takk!

:)

E-posten husker siste forstørrelse på skriften, det er bare å forminske forstørrelsen med 2 fingre :)

E-post oppsettet ditt er vel sannsynligvis satt opp som imap, og da vil bare telefonen vise de meldingene som liggerp å e-post serveren din. Dersom du setter e-posten opp med pop3, og setter innstillingene til at du ikke skal slette e-posten på serveren, vil du kunne laste ned de samme meldingene på PC'en hjemme. Husk at PCen sannsynligvis er satt til å slette s-posten etter at den er lastet ned (Slik at hvis du henter fra serveren med PC, vil du selvsagt ikke kunne hente e-posten med telefonen).

Lenke til kommentar

Ikke US.. så en eller annen forskjell må det jo være. men rart hvis våres modell virker i 27 land og US versjonen ikke gjør det. prøv å spør inne på XDA, kanskje noen fra US gidder å sjekke hvilke land den er kompatibel med :)

Det er nettopp det som er poenget, T-Mobile HD2 støtter 1700MHz-båndet som den europeiske modellen mangler. Såvidt meg bekjent mangler T-Mobile HD2 850MHz-frekvensbåndet, men dette brukes vel ikke i Norge?

Er det forresten andre ulemper med TMo HD2 vedr. software, custom ROMS o.l.?

Lenke til kommentar

Er det kommet noen oppdatering som gjør at man slipper å vente i "15"minuter før man kan skrive SMS?. HD2 er en bra TLF, men for å si det slik har jeg gått over til min SE W995 grunnet både batteritid å ikke minst venting med sms, så HD2n ligger å støver ned et sted

Lenke til kommentar

Takker for svar, byggeren :)

Tja, jeg får fremdeles ikke til å unngå at telefoninnboksen og online-server-innboksen synkroniseres... hadde vært så mye kjekkere om mailene ble lastet ned til telefonen, og at det ble liggende en kopi der - og at nye mailer som lastes ned dermed bare ble lagt til de eksisterende, istedenfor å erstatte dem, dersom de gamle mailene i mellomtiden har blitt slettet fra serveren... om du forstår hva jeg mener... :)

Når det gjelder skriftstørrelsen på mailen, så ser ikke forminsking med 2 fingre ut til å hjelpe noe... da bare ser det ut som om hele mailprogrammet blir for lite for skjermen, og popper ut igjen for å fylle skjermen - og skriftstørrelsen er lik.

Har likevel funnet ut at skriftstørrelsen veksler mellom liten og stor annenhver gang.

Dvs at hvis jeg synes skriftstørrelsen er for stor, kan jeg X'e ut mailen og starte en ny en, og vips så er skriften liten igjen...

Ved neste mail, er skriften stor igjen... da er det bare å X'e ut igjen, starte på nytt og så er den liten igjen... hehe...

Må da være en bug?

Lenke til kommentar

Jeg ser forresten at Artemis la ut ny ROM igår - versjon 8... noen som har prøvd denne enda?

Jeg kjører versjon 7 nå, og er godt fornøyd - men er jo fristet til å oppgradere... ;)

Noen spesielle ting jeg bør huske på før jeg flasher fra en ROM til en annen for å unngå komplikasjoner eller andre ubehageligheter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...