Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Bruker den også til å høre på musikk med BT headsett, ikke noe tull med nesten 9gb med musikk på minnekortet.

Hva slags BT headsett bruker du til musikk?

 

Lurer selv på om jeg skal gå til anskaffelse av SE MW600 BT så jeg kan bruke mine egne gode headset trådløst. Skulle gjerne visst om knappene på MW600 er kompatible med HD2. :hmm:

 

Jeg bruker Nokia BH-214 og det funker som en drøm. Alle knappene funker og man kan koble til hvilket som helst headset eller eventuelt høyttalere/anlegg.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har nyeste rom. Synes den aldeles ikke er lynkjapp. Spessielt mail og sms er tregt, og det er noe jeg bruker mye. Har fått tweaka en del, og det hjalp noe, men i det fulle og hele er den for treg for meg. Også veldig synd at Windows Phone 7 kommer nå, men at oss HD2 eiere ikke får oppgradert..

 

Kan tipse deg om en del ting som jeg har god erfarig med:

 

Finn: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS

Bytt - CacheSize til 4096

 

 

HKCU\Software\HTC\TaskManagerExclusiveList\System Legg til Messaging_Client.exe og tmail.exe nytt som nytt DWORD Value (Dette gjør at sms og mail tjenesten aldri avsluttes, men bare kjører i bakgrunnen, går mye fortere og åpne de da.

 

Anbefaler deg også og laste ned S2U2 som skjermlås istedet for den valige, i mine øyne mye bedre og kan endres slik du vil ha den.

 

Last også ned en app som heter WMLongLife, her kan du sette hvilke programmer som trenger 3G/2G, etc etc. Jeg har satt det slik at når skjermen låses så går den automatisk over til 2G og blir slik til et program som trenger 3G startes. På denne måten sparer du også mye strøm ettersom en 3G tilkobling trekker mye mer strøm en 2G tilkobling. Om du bor i et området med dårlig 3G dekning, kan det være lurt og skru 3G av, krever mye strøm når mobilen hvert 5 min mister 3G dekningen og så skal koble seg opp igjen 2 min senere.

 

Jeg driver også og tester batteri kapasiteten på en del billige kina kopier av batteriene (1500 - 1600mAh er et som er oppgitt, om det stemmer at disse leverer 1600mAh så er det bare og kjøre på) kommer tilbake med testresultater iløpet av helgen.

Lenke til kommentar

slideren på lockskjermen er ulogisk og vanskelig plassert på toppen.

Slideren får du lett flyttet til nederst på skjermen ved å laste ned og installere en cab fra xda developers. LockScreen nede på HD2

 

(En rosa flekk midt på bilder som tas, det er eneste jeg har å klage på!)

 

Det er en kjent feil, last ned denne oppdateringen:

http://www.htc.com/uk/SupportDownload.aspx?p_id=297&cat=0&dl_id=808

 

Så skal det være fikset.

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar her. Har allerede tweaka rundt i registeret og gjort det meste. Har lagt til båte tmail og messaging, men problemet er når jeg åpner en samtale med si 50+ meldinger. Jeg må vente en del sekunder før jeg kan begynne å skrive, og det mener jeg er unødvendig! Blir en del sekunder iløpet av dagen med så mange sms jeg skriver! Noen i xda skulle lage en cab som gjorde at bare feks 10 - 20 siste meldinger ble lastet inn, mens resten kunne man se ved å åpne ett arkiv eller lignende.

 

Caben som flyttet slideren innstallerte jeg i går, men lurer på om jeg skal prøve s2u2 som du anbefaler.

 

Gleder meg til å høre hva du synes om batteriene :-)

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med Vær-appen? Jeg bor i Moss, men den viser bare Oslo. Finner ikke Moss når jeg søker heller. Altså ganske upraktisk.

 

Skulle gjerne fått vekk hele den animasjonen også, med mindre jeg får opp riktig by.

Ganske irriterende med vindusviskern når regnet er i Oslo (selvom den er irriterende uansett) :p

 

Btw, har testa Duttys Disable My Locations-cab'en..

 

edit: Spørsmålet mitt blir selvfølgelig åssen kan jeg finne rikitg by / fjerne animasjonene?

Endret av frow
Lenke til kommentar

 

Kan tipse deg om en del ting som jeg har god erfarig med:

 

Finn: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS

Bytt - CacheSize til 4096

 

 

HKCU\Software\HTC\TaskManagerExclusiveList\System Legg til Messaging_Client.exe og tmail.exe nytt som nytt DWORD Value (Dette gjør at sms og mail tjenesten aldri avsluttes, men bare kjører i bakgrunnen, går mye fortere og åpne de da.

 

Satte inn disse verdiene uten at jeg egentlig merket noen forskjell, skal Decimal Value stå på 0 eller 1?

Endret av OBrumm
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med Vær-appen? Jeg bor i Moss, men den viser bare Oslo. Finner ikke Moss når jeg søker heller. Altså ganske upraktisk.

 

Skulle gjerne fått vekk hele den animasjonen også, med mindre jeg får opp riktig by.

Ganske irriterende med vindusviskern når regnet er i Oslo (selvom den er irriterende uansett) tongue.gif

 

Btw, har testa Duttys Disable My Locations-cab'en..

 

edit: Spørsmålet mitt blir selvfølgelig åssen kan jeg finne rikitg by / fjerne animasjonene?

 

For å fjerne væranimasjonen over hele skjermen kan du trykke på menu nederst til høyre på standby skjermen. Der velger du Home Wallpaper øverst. Velg animated wallpaper og finn en bakgrunn du liker. Da skal ikke været fly over hele skjermen lenger. Bruker engelsk rom for tiden, så husker ikke hva valgene heter på norsk. Nå har jeg en knapp på snarveiene som aktiverer eller deaktiverer animasjon. Ganske praktisk. Den ligger innebygd i rom'en jeg bruker nå. Heter forøvrig "Weather Switch".

Lenke til kommentar

nå har jeg hatt min hd2 i snart en uke - og er strålende fornøyd. kjører nyeste htc ROM og synes det meste fungerer utmerket. likevel er det noen spørsmål som melder seg. jeg hadde tidligere en hero, og her kunne man velge ulike klokker til skrivebordet. så vidt jeg kan se er det bare den standard flip-klokken med værvarsel på denne, stemmer det?

når det gjelder sense musikkspilleren så er den vanvittig treg. med mitt 8 gb kort med musikk tar det ca et halvt minutt å starte den. så nå har jeg fjernet den fra startlinja og bruker windows media player istedenfor. fungerer både raskt og greit etter første gangs oppdatering av biblioteket.

men når telefonen er laget for å takle kort på 32 gb er det rart at musikkspilleren skal slite allerede på 8.

ellers oppleves tastaturet av og til som litt upresist. kan være det er mine fingrer som ikke er helt vant til telefonen enda, men jeg finner ikke noe sted å kalibrere tastaturet slik andre trykkskjermmobiler kan.

opplever også at det av og til kan være vanskelig å legge nye ord til ordlista. får beskjed om at nytt ord er lagt til, men halvparten av gangene er ikke d nye ordet der neste gang det skal skrives.

men det jeg trenger mest hjelp til er dette: har en telenor online mailkonto. denne sjekker jeg både på mobilen og hjemme pc-en. problemet er bare at når jeg har lastet ned mailen så pc-en, så forsvinner de fra mobilen neste gang jeg trykker send og motta der. på tidligere mobiler jeg har hatt, har mailen jeg har lastet ned til mobilen blitt lagret der, slik at den ikke forsvinner selv når jeg laster den ned på pc-en. jeg går ut fra at det hd2 gjør er å synkronisere innboksene, men er det mulig å slå den funksjonen av? litt kjedelig å miste nyttige mailer fra mobilen bare fordi man også vil ha en kopi på pc-en.

håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

 

Kan tipse deg om en del ting som jeg har god erfarig med:

 

Finn: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS

Bytt - CacheSize til 4096

 

 

HKCU\Software\HTC\TaskManagerExclusiveList\System Legg til Messaging_Client.exe og tmail.exe nytt som nytt DWORD Value (Dette gjør at sms og mail tjenesten aldri avsluttes, men bare kjører i bakgrunnen, går mye fortere og åpne de da.

 

Satte inn disse verdiene uten at jeg egentlig merket noen forskjell, skal Decimal Value stå på 0 eller 1?

 

Etter og ha sett på alle de andre der inne så tror jeg de skal stå på 0, men det blir feil iforhold til at "1 er PÅ" og "0 er AV" så faktisk ikke helt sikker her.

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med en del testing av 2 stk 1600mAh batterier fra Andida.

Her er resultatene:

 

Test 1 - Del 1

Tømte batteriene i HD2'en til den skrudde seg av:

- BT and Wifi PÅ,

- Backlight 100%

- GPS program kjørte i bakgrunnen

- Spilte av en film i fullsceen.

= Avlesninger i battlog viste en belastning på 540mAh

 

Avlesninger av spenningen 5min etter HD2'en hadde skrudd seg av:

1600mAh Andida 1: 3.240v

1600mAh Andida 2: 3.270v

Original 1230mAh : 3.300v

 

Test 1 - Del 2

Alle batteriene er ladet med en computer RC lader

Lading satt til @ 1A

 

Resultatene:

1600mAh Andida 1: 1034mAh

1600mAh Andida 2: 1024mAh

Original 1230mAh : 1083mAh

 

Test 2 - Del 1

Tømte batteriene ned til 5% på samme måte som i test 1, men de siste 5% tømte jeg på en litt annen måte.

 

Ned til 5%: Samme som i Test 1.

Fra 5% til Autoshutdown

- BT and Wifi AV

- Backlight 30%

- Ingen andre progs kjørte

Avlesninger i battlog viste en belastning på 126mAh

 

Avlesninger av spenningen 5 min etter HD2'en hadde skrudd seg av:

1600mAh Andida 1: 3.509v

1600mAh Andida 2: 3.540v

Original 1230mAh : 3.601v

 

Ser ut som at ved høyebelastninger feks over 500mAh så blir Hd2'en på en måte utladet litt lengere enn ved lave belastninger.

 

Test 2 - Del 2

Alle batteriene er ladet med en computer RC lader

Lading satt til @ 1A

 

Resultatene

1600mAh Andida 1: 913mAh

1600mAh Andida 2: 984mAh

Original 1230mAh : 1043mAh

 

Viker som at disse såkalte 1600mAh batteriene fra Andida ikke er 1600mAh, men mer like de orginale, kanskje noe slappere (ca 1100mAh). Dette er igjen støttet gjennom en liten test jeg kjørte med en gang jeg fikk batteriene. Her tok jeg og spilte en film over og over igjen og så på hvor mange % batteriet hadde gått ned.

 

Andida 1600mAh - etter 31min - gikk fra 84% til 83%

Stock 1230mAh - etter 32min - gikk fra 84% til 83%

 

Mtp at disse batteriene kostet meg 50kr stk ink frakt, så er det ikke ille, men de er nok ikke 1600mAh som produsenten hevder. Nå gjenstår det bare og se hvor lenge de varer.

 

PS: Mugen Power har per dags dato et 1300mAh batteri til HD2, dette kan faktisk være noe kraftigere enn det orginale 1230mAh, men mtp at det kun er 70mAh mer så er det ikke noe og juble over. De har derimot annonsert at de jobber med flere batterier til HD2. De vil kun si at et er på ca 2000mAh, ikke noe om str, men jeg tviler på at dette blir normal str. Sikkert noe større likt det på 2300mAh fra HTC. Derimot sier rykter at de jobber med et normal str på 1500mAh og et større på ca 3000mAh så dette kan bli spennende. Utifra tidligere erfaringer med Mugen Power så er dette gode batterier av ca samme kvalitet som de orginale.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Sbp fra marketplace? Når jeg instalerte det så gikk d ENORMT tregt, hang seg opp hele tiden. Noen som har opplevd d samme? evt. løsning.

Mener du SPB Shell? Jeg har installert det, foreløpig bare 15 dagers demoen, og jeg liker det bedre enn Sense, så jeg lurer på å kjøpe lisens når demo-perioden går ut. Dette burde være det originale shellet på HD2!

 

Ikke noe treghet her, like kjapt som Sense, det eneste jeg savner er musikkspilleren i Sense, men det er mange gratis og betal-alternativer som kan lastes ned, jeg har installert PocketMusic ($ 19).

SPB Shell jeg mente ja. Her går det forferdelig tregt, henger seg opp hele tiden! Noe annet jeg må gjøre? som f.eks å avinstalere sense?

Lenke til kommentar

SPB Shell jeg mente ja. Her går det forferdelig tregt, henger seg opp hele tiden! Noe annet jeg må gjøre? som f.eks å avinstalere sense?

Vet ikke om det går an å avinstallere Sense? Jeg har ikke gjort det, har faktisk vekslet litt frem og tilbake mellom de to skallene (dvs. avinstallere SPB, og så installere det igjen).

 

Kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn å si at hos meg er det ingen treghet med SPB Shell. Kanskje det er noe annet som gjør at tlf. er treg?

Lenke til kommentar

Jeg har også lagt til windows media player som en hurtigtast, og det fungerer kjempegreit.

Det tar litt tid å oppdatere biblioteket første gang - iallefall når man nærmer seg 1.500 sanger. Men, når det først er gjort, er det null lagging å bruke programmet. Den eneste funksjonen du ikke får (så vidt jeg kan si) er Cover Flow, men det er ikke verdens undergang for meg. Vil heller ha musikk uten Cover Flow enn å vente et halvt minutt før første sang er klar.

Jeg tror problemet med Sense spilleren er at den søker gjennom hele minnekortet hver eneste gang den startes, i motsetning til media player som gjør det én gang.

 

Hvis du ønsker equalizer i media player, starter du bare "lydforsterker" programmet mens media player spiller - og voilà!

 

PS! Er det ingen som har en løsning på e-post problemet jeg postet for noen timer siden? (skal ikke dobbeltposte, men det gjelder hvordan man kan laste ned e-post uten å synkronisere innboksen - slik at man har anledning til å ha de samme mailene både på mobilen og på pc-en).

Lenke til kommentar

Jeg har passord når jeg åpner opp telefonen, men i dag og i går har den sakt at jeg taster feil passord. Må ta ut batteriet og starte telefonen på nytt for å kunne ta av tastelås. Har siste ROM og kun lagt inn tcpmp og taskmanager som ligger øverst ved batteri indikatoren. Hadde de samme programmene på forrige ROM uten dette problemet.

 

Martin

Lenke til kommentar

SPB Shell jeg mente ja. Her går det forferdelig tregt, henger seg opp hele tiden! Noe annet jeg må gjøre? som f.eks å avinstalere sense?

Vet ikke om det går an å avinstallere Sense? Jeg har ikke gjort det, har faktisk vekslet litt frem og tilbake mellom de to skallene (dvs. avinstallere SPB, og så installere det igjen).

 

Kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn å si at hos meg er det ingen treghet med SPB Shell. Kanskje det er noe annet som gjør at tlf. er treg?

 

Har prøvd å avinstallere og installere igjen flere ganger, fungerer ikke. Trykker jeg f.eks på "hjem" så tar d gjerne 10-20 sec før d skjer noe:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...