Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2

http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

• Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119

Anbefalte innlegg

Lettere tilgang til æøå

Jeg vet ikke om dette har vært omtalt av andre, men velger alikevel å tipse om en endring som jeg benytter på min HD2. Ved å endre i filene 0C09.xml og 0D09.xml i windows katalogen, så har jeg endret tastaturet slik at æøå og ÆØÅ blir lettere tilgjenglig. Se skjermbilder.

Legger også med mine 0C09.xml og 0D09.xml varianter dersom noen andre finner dette nyttig (ligger i zip filen).

Kopier 0C09.xml og 0D09.xml til windows katalogen med f.eks. "Total Commander".

Ta en backup av de originale filene først.

Veldig bra jobba rettinn.

Lettere tilgang til æøå

Jeg vet ikke om dette har vært omtalt av andre, men velger alikevel å tipse om en endring som jeg benytter på min HD2. Ved å endre i filene 0C09.xml og 0D09.xml i windows katalogen, så har jeg endret tastaturet slik at æøå og ÆØÅ blir lettere tilgjenglig. Se skjermbilder.

Legger også med mine 0C09.xml og 0D09.xml varianter dersom noen andre finner dette nyttig (ligger i zip filen).

Kopier 0C09.xml og 0D09.xml til windows katalogen med f.eks. "Total Commander".

Ta en backup av de originale filene først.

Veldig bra jobba rettinn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter i går begynner jeg desverre å bli litt lei HD2en.. Lada den helt opp kl 22.00. Dro til en venninde og var der i natt, brukte ikke mobilen i det heletatt (Ikke wifi eller 3g der). I dag tidlig sto batteriet på 18% (Ca kl 0730) Skjermen var av og alt. Et par timer senere (Levert bilen på service og ventet der) var den helt nedpå 3%. I tilegg henger den seg ca en gang om dagen, somregel når man har litt dårlig tid og må sende avgårde en melding kjapt. Og får ofte melding om at explorer.exe har sluttet å virke.

Synes ikke dette er holdbart for en mobil til 5000kr... :-(

Lenke til kommentar

Etter i går begynner jeg desverre å bli litt lei HD2en.. Lada den helt opp kl 22.00. Dro til en venninde og var der i natt, brukte ikke mobilen i det heletatt (Ikke wifi eller 3g der). I dag tidlig sto batteriet på 18% (Ca kl 0730) Skjermen var av og alt. Et par timer senere (Levert bilen på service og ventet der) var den helt nedpå 3%. I tilegg henger den seg ca en gang om dagen, somregel når man har litt dårlig tid og må sende avgårde en melding kjapt. Og får ofte melding om at explorer.exe har sluttet å virke.

Dette er ikke normalt, jeg setter mobilen på lading hver natt men klarer da aldri å tømme den i løpet av dagen. Det må være et eller annet som kjører i bakgrunnen.

Jeg har heller ikke problemer med at telefonen låser seg, for meg virker den nå helt glimrende, bortsett fra en sak og det er dette irriterende med at den skal lese inn alle tidligere meldinger for så til slutt å merke den siste ved skriving av en ny.

Lenke til kommentar

Har du nyeste ROM og det stemmer det du skriver og har ladet batteriet opp/ut rundt 5 ganger har du en feil med telefonen/batteriet din/ditt og burde få levert den inn med en eneste gang. Sliter du med IE så bruk heller Opera. Funker utmerket hos meg. Det er vel mere en feil fra MS sin side enn HTC.

Lenke til kommentar

Ser at alle anbefaler å installere apps på minnekortet, hvorfor det, bare for å ha en haug med ledig plass på det interne minnet? Jeg installerer alle mine apps på internminnet bortsett fra spill som krever mye plass. Alt kjører glimrende og jeg er av den formening at telefonen virker bedre på denne måten.

Lenke til kommentar

Er vel nyeste ROM ja.. 1.66 eller hva den nå heter. Får prøve å lade helt opp og ned et par ganger og se om det hjelper.. Bruker kun Opera ja. Tviler ikke på at det er WM sin feil nei.. håper det løser seg, for liker telefonen i seg selv godt!

Har du nyeste ROM og det stemmer det du skriver og har ladet batteriet opp/ut rundt 5 ganger har du en feil med telefonen/batteriet din/ditt og burde få levert den inn med en eneste gang. Sliter du med IE så bruk heller Opera. Funker utmerket hos meg. Det er vel mere en feil fra MS sin side enn HTC.

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles problemet med at jeg ikke klarer og unlocke telefonen i ny og ned.

Noen som har noen løsning på dette, utenom hard reset?

Hard reset!? Jeg regner med at du mener soft reset, ellers forstår jeg godt at du sliter :)

Ustabiliteter/heng er dessverre ikke helt fremmed på smarttelefoner, men så vidt jeg vet skal ikke HD2 med siste oppraterte ROM være plaget med ustabiliteter. Kan det være at du har programmer som sviver i bakgrunnen som forårsaker heng på telefonen?

En liten digresjon, men multitasking har ikke bare fordeler; Du kan risikere høyt strømforbruk samt programmer som ligger i bakgrunnen og tar ressurser og krøller til andre operasjoner på telefonen. Det skulle vært mulig å styre hvilke programmer som kan bruke ressurser i bakgrunnen. :hmm:

Lenke til kommentar

Må si jeg begynner å bli litt smålei av min HD2. Opplever mye unødvendig tull. Spesielt irriterende er at den ofte er treig når jeg blar i menyene. Den har egentlig vært sånn siden siste ROM-oppdatering. Ellers hender det jeg får Windows-feilmelding uten videre, at jeg mister internetten osv. Må vel ta en ny hard reset, men synes det er litt unødvendig at mobilen min skal kreve mer vedlikehold enn Windows ME gjorde...

Hvis jeg hadde hatt muligheten hadde jeg sikkert byttet den i en iPhone 3GS.

Lenke til kommentar

Hei

Fikk et plutselig problem, kanskje noen som kan hjelpe. Det gjelder selvfølgelig HD2.

De som ringer meg hører ikke hva jeg sier. Jeg hører dem, men dem hører ikke meg.

Dette skjedde plutselig midt i en samtale og har vedvart noen timer nå.

Noen som har en idè? Kanskje det er operatøren som er problemet?

Endret av Slystr
Lenke til kommentar

Kanskje du har slått av mic? Har ikke noen mulighet til å ringe for å sjekke valgene man har i en samtale på telefonen.

Godt forslag, men det var ikke det.

Dette er litt merkelig da det skjedde midt i en samtale. Jeg får sjekke litt videre.

Men, alle forslag tas imot med takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...