Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2

http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

• Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119

Anbefalte innlegg

Spørsmål:

Hvorfor har jeg plutselig så liten plass på enhets-lagringsplassen? Har ikke lagret noen programmer op enhetskortet.

Total lagringsplass: 179,63 Ledig lagringsplass: 13.21. I dag tidlig ville ikke youtube-applikasjonen fungere på grunn av liten lagringsplass.

Var borti tilsvarende selv. Hos meg var problemet at alle nedlastede filer på Opera legger seg som standard inn på telefonminnet. Filene som tok størst plass hos meg var videoklipp fra VG-nett.

Ved å gå på adresselinjen i opera og skrive opera:config og søke etter "download" vil du finne katalogen den lager filen i, endre denne slik at den lagrer filene til minnekortet.

post-3529-1266829131,2054_thumb.pngpost-3529-1266829127,2433_thumb.pngpost-3529-1266829123,496_thumb.png

Endret av byggeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har litt problem med CorePlayer. Har installert programmet men når jeg skal åpne .avi filer blir skjermen grønn og moobilen henger seg etterhvert om jeg prøve ta fullscreen. Noen som har en løsning? Har googlet problemet, men jeg fant ingenting.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har litt problem med CorePlayer. Har installert programmet men når jeg skal åpne .avi filer blir skjermen grønn og moobilen henger seg etterhvert om jeg prøve ta fullscreen. Noen som har en løsning? Har googlet problemet, men jeg fant ingenting.

I Coreplayer:

menu, options, setting, page, video. Velg GDI som video output

Spørsmål:

Hvorfor har jeg plutselig så liten plass på enhets-lagringsplassen? Har ikke lagret noen programmer op enhetskortet.

Total lagringsplass: 179,63 Ledig lagringsplass: 13.21. I dag tidlig ville ikke youtube-applikasjonen fungere på grunn av liten lagringsplass.

Jeg var overbevist om at jeg hadde lagret på ekstra minnekort, men viste seg at jeg ikke hadde det. Sjekk download katalogen til opera som nevnt tidligere her. Men last gjerne ned f.eks Spacefinder eller annet program som viser hvilke filer som tar opp plass på disken.

Den som hjalp meg å finne "feilen". Var opera katalogen min.

Lenke til kommentar

I Coreplayer:

menu, options, setting, page, video. Velg GDI som video output

Takk for Svar! Funker bra nå!

Hvor har folket kjøpt nye minnebrikker? Føler at denne på 2Gb ikke helt holder mål. Må ha noe større. Hvor har folket fått tak i? Hvilken Class er best for HD2?

Endret av Chresjan
Lenke til kommentar

Har hatt mobilen i ca 2 uker nå og er forsåvidt fornøyd, men også veldig skuffa på sett og vis.

1. Jeg ble forespeilet at det var uendelige applikasjoner fra OpnMarket. (var klar over mangelen på apps fra Marketplace). Men gikk jo greit å gå igjennom OpnMarket på kort tid og se igjennom alle applikasjonene. Ufattelig færre apps enn f.eks Appstore.

Vet det finnes mer der ute, men trodde mer var fra OpnMarket. samt at det er vanskelig å vite om det er klargjort for HD2

2. Men det mest irriterende er feilmeldinger. Kjennes ut som et MS produkt.. Første som skjer er at jeg får feilmelding på en del programmer. Innser at jeg må legge inn Compact Framework 3.5. Da fungerte det. Men har fått gjentatte feil på servicer som ikke kan kjøres. Må innimellom skru av og på telefonen.

Dette er ting som gjør at hovedinntrykket går ned. Men ville ikke bytta den mot noen annen telefon for det. så de gode sidene overgår dette. Mye av dette er fordi jeg er nerd og ikke gjør så mye av en feilmelding i ny og ned. Eller det å måtte søke seg frem til løsninger. Men ville ikke anbefalt den til noen i familien eller venner. For tungvindt i "bruk".

Sett opp mot f.eks iphone som kona har er denne forfærdelig tungvind. (JA. jeg skjønner at iphone har EN hardware å ta hensyn til, men allikevel)

enige i dette? Er vel dette som WM er kjent for..

For ta alt det positive en annen gang :)

Lenke til kommentar

Minnekort, musikk HD2

Har et minnekort Ssandisc 16 Gb SDHC. På dette kortet har jeg ca 6 gb med musikk. Har formatert kortet og lagt inn musikken. Når jeg setter det inn blir telefonen usansynlig treg. Bruker flere sekunder på å åpne musikkbibliotek, starte en sang osv. Tok tiden fra jeg trykket på "stopp" mens jeg spilte en sang. 8 sekunder!Telefonen blir varm og god på baksiden. Videre fryser telefonen, og jeg kan ikke bruke den mens musikkavspilling pågår. Slik dette fungerer ble jeg nødt til å fjerne minnekortet/musikken. Hva er det som skjer? Gjorde det på samme måte i Nokia N97 og det fungerte som en drøm...

Har forsøkt restart, minnekort ut/inn, sjekket programmer som går i bakgrunnen, formatert og lagt inn musikken på nytt...

Frustrert....

Lenke til kommentar

noen som vet noe om denne? hvordan festes den?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=583532&view=detailed#ProductTabs

Har en slik uten lading(passiv holder) Den festes til en brakett som du må bestille spesielt til den bilen du har. Festes som regel i sprekken mellom dash, og lufte dysen.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=132036

ok, takk...men finner ikke brakettene på netshop der :S hvor finner jeg dem?

Lenke til kommentar

noen som vet noe om denne? hvordan festes den?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=583532&view=detailed#ProductTabs

Har en slik uten lading(passiv holder) Den festes til en brakett som du må bestille spesielt til den bilen du har. Festes som regel i sprekken mellom dash, og lufte dysen.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=132036

ok, takk...men finner ikke brakettene på netshop der :S hvor finner jeg dem?

Gå til Movida og søk på Proclip som disse brakettene heter.

-poegge-

Lenke til kommentar

Finnes det en ryddig måte å fjerne programmer som er inkludert i ROMen, ser at CoPilot bruker uendelig mye plass samt at jeg ikke vil komme til å bruke dette?

Du må i såfall koke rommen selv. Fjerne CoPilot Package'ene. Du tar stock ROM, dumper den, fjerner disse og bygge ROMmen på nytt. Men for at du skal få flashet denne på telefonen din må du selvsagt ha HardSPL lagt inn.

Alt dette kan du lese om på Xda Developers i ROM seksjonen til HD2 der.

Lenke til kommentar

Vurderer å legge inn ein custom ROM, men er litt usikker. Har derfor følgende spørsmål:

- Kan man enkelt bytte tilbake til den originale ved å laste ned rom fra HTC.com?

- Kan noen anbefale en bra ROM? vil ha en som er rask, stabil og har bra med funskjsoner.

Lenke til kommentar

Minnekort, musikk HD2

Har et minnekort Ssandisc 16 Gb SDHC. På dette kortet har jeg ca 6 gb med musikk. Har formatert kortet og lagt inn musikken. Når jeg setter det inn blir telefonen usansynlig treg. Bruker flere sekunder på å åpne musikkbibliotek, starte en sang osv. Tok tiden fra jeg trykket på "stopp" mens jeg spilte en sang. 8 sekunder!Telefonen blir varm og god på baksiden. Videre fryser telefonen, og jeg kan ikke bruke den mens musikkavspilling pågår. Slik dette fungerer ble jeg nødt til å fjerne minnekortet/musikken. Hva er det som skjer? Gjorde det på samme måte i Nokia N97 og det fungerte som en drøm...

Har forsøkt restart, minnekort ut/inn, sjekket programmer som går i bakgrunnen, formatert og lagt inn musikken på nytt...

Frustrert....

Har du nyeste rom ?

Har lest uffatelig masse om at mobilen blir treig med mye minne , hvertfall når den må søke gjennom 6 gb av sanger , det er endel mp3 filer det.

Selv har jeg bare 4 Gb og opplever ikke at mobilen henger seg opp idet hele tatt..

Lenke til kommentar

Finnes det en ryddig måte å fjerne programmer som er inkludert i ROMen, ser at CoPilot bruker uendelig mye plass samt at jeg ikke vil komme til å bruke dette?

Du må i såfall koke rommen selv. Fjerne CoPilot Package'ene. Du tar stock ROM, dumper den, fjerner disse og bygge ROMmen på nytt. Men for at du skal få flashet denne på telefonen din må du selvsagt ha HardSPL lagt inn.

Alt dette kan du lese om på Xda Developers i ROM seksjonen til HD2 der.

Dette ser jo ganske så interessant ut, trodde dette var mer inviklet jeg men etter å ha lest litt så ser jeg det ikke som noen umulighet :yes:

Lenke til kommentar

Har hatt tlf i ca en måned nå, og er kjempefornøyd.

Men i dag la jeg inn nyeste FB-versjon, og da fikk jeg problemer med å få frem bilder fra Facebook, via kontaktlisten.

Alle kontakter som jeg har linket opp mot FB, viser statusoppdateringer, profil-bilde og siste bildeoppdateringer. Men når jeg nå skal se på bilder, kommer det bare opp en sirkel med en skråstilt strek i.

Det er også problem å få frem bilder via selve FB-applikasjonen. Når jeg velger bilder inne på en profil, blir den bare stående og jobbe/lete, uten at noe bilde vises.

Noen andre med samme problem? Og forslag til løsning også kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...