Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2

http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

• Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119

Anbefalte innlegg

Får opp Windows-mappa, men finner verken kabal eller bubblebreaker.
Du må lete ganske langt nede på lista i windows. anbefaler å holde en finger inne i et sekund på høyere side på telefonen så får du opp en smart liten sak som gjør det enklere å rulle nedover med
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har siklet etter denne telefonen siden de første ryktene kom.

Men, nå har telefonen vært i handelen i et par måneder allerede, og jeg har enda ikke kjøpt den.

Grunnen?

Er litt bekymret for de mange "barnesykdommene" som blir omtalt her på forumet.

De fleste tester gir telefonen 6-ere, mens erfaringene herfra forteller om sms-problemer, krasjer, telefoner som henger seg, ekstremt lav batteritid (og uforklarlig tapping av batteriet), musikkspiller som tar kvelden,rosa flekk på kamera, osv.

Er telefonen virkelig SÅ dårlig?

Eller er disse tilfellene unntakene? Hadde vært veldig kjekt med noen virkelig positive tilbakemeldinger på bruk av denne telefonen også, så jeg kanskje tør å ta skrittet å investere så mye penger i en HD2... teoretisk sett er den fremdeles fristende ;)

Lenke til kommentar
Slike problemer finner du da overalt. Du ender ikke opp med noen telefon overhode om du ikke tør å kjøpe den pga bugs. :p

Likevel er det vel sånn at noen telefoner har flere bugs enn andre. Og en såpass dyr telefon som hd2 bør etter min mening ikke ha altfor mange av dem.

Og jeg ser helst at batteriet varer fra morgen til kveld.

Kan jo for ordens skyld nevne at jeg har en htc hero, og er fornøyd med den - men med sin store og høyoppløste skjerm lokker hd2 :)

Lenke til kommentar
Slike problemer finner du da overalt. Du ender ikke opp med noen telefon overhode om du ikke tør å kjøpe den pga bugs. :p

Likevel er det vel sånn at noen telefoner har flere bugs enn andre. Og en såpass dyr telefon som hd2 bør etter min mening ikke ha altfor mange av dem.

Kan jo for ordens skyld nevne at jeg har en htc hero, og er fornøyd med den - men med sin store og høyoppløste skjerm lokker hd2 :)

Jeg fikk denne telefonen på fredag og har nå brukt den ganske hardt uten å finne noen bugs. kan nevne at den nyeste rom oppdateringen fra HTC retter opp i de fleste bugs som er nevnt. Min telefon hadde den siste rom installert da jeg kjøpte den.

Kan nevne at jeg er knall fornøyd med HD2. Hadde Omnia 2 før denne men byttet den inn pga en rekke feil.

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

Andre som ikke får opp navnet på den som ringer (caller-id) selv om nummeret kontakten ringer fra er lagret i telefonlisten? Det virker ikke å være noe problem med mobilnummer (primærnummer), men nummer som er lagret under arbeid/firma.

b-bert: kanskje litt teit å komme med en anbefaling idet jeg poster et problem, men løp og kjøp! ;)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at telefonen, med siste ROM (firmware), kun har ett problem; når jeg snakker i telefonen med handsfree'n som følger med er volumet på maks inntil jeg stiller volumet enten opp eller ned. Da justerer telefonen til nivået den skal være på. Eksempel: La oss si det er 5 lydnivåer. Telefonen står på 3, men lyden er likevel 5 med handsfree. Når jeg trykker volum opp går den opp til 4 og lyden blir lavere :) Irriterende ...

Batteriet varer i to dager for meg, med flittig bruk. Jeg synkroniserer 24/7 med exchange og ringer vel én til to timer hver dag på jobb. Jeg bruker flittig Wifi på kvelden og streamer gjerne youtube og leser vg. Batteriet ble veldig mye bedre etter den "SIM Contacts" oppdateringa som snek inn ny del av firmwaren.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Mine kommentarer:

erfaringene herfra forteller om sms-problemer

Jeg har aldri hatt dette problemet på min telefon, men for de som hadde det ble det fikset (for de aller fleste) i siste Rom!

krasjer/telefoner som henger seg

Har opplevd at telefonen hengte seg opp èn gang. Har hatt den i over en måned. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men tok ut batteriet og har aldri opplevd noe liknende i ettertid.

ekstremt lav batteritid (og uforklarlig tapping av batteriet)

Har ikke opplevd sistnevnte, men ja, batteriet er det jeg er minst fornøyd med. Lader hver kveld.

musikkspiller som tar kvelden

Aldri opplevd, er derimot veldig fornøyd med musikkspilleren!

rosa flekk på kamera

Dette har jeg, men er veldig svakt, og vises bare ved helt hvit bakgrunn. Jeg hadde nok ikke lagt merke til det om jeg ikke hadde vært klar over det! Fant det ut etter jeg leste om det.

Er telefonen virkelig SÅ dårlig?

Min mening: NEI! Har aldri vært mer fornøyd med en telefon! :)

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger så langt :)

Godt å høre at det meste nå er fikset gjennom rom-oppdateringer osv.

Det virker som en enestående telefon, og det tar forhåpentligvis ikke så lang tid før jeg har den i hus.

Men, jeg hører gjerne enda flere positive erfaringer om telefonen :)

Lenke til kommentar

Et tips til å øke batteritid er å installere Lumos. Man kjører gjennom en "wizard" og Lumos vil deretter justere bakgrunnsbelysningen etter lysforholdene der du er. Etter jeg installerte Lumos har jeg aldri siden justert bakgrunnsbelysningen selv. Det er skjermen som trekker mest strøm på telefonen så dette hjelper betraktelig på batteritiden; syns ihvertfall jeg.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Takk for alle tilbakemeldinger så langt :)

Godt å høre at det meste nå er fikset gjennom rom-oppdateringer osv.

Det virker som en enestående telefon, og det tar forhåpentligvis ikke så lang tid før jeg har den i hus.

Men, jeg hører gjerne enda flere positive erfaringer om telefonen :)

Jeg er helt enig med Tomriel, telefonen er helt knall!

Er storfornøyd med måten HTC har forbedret windows mobile. Den beste telefonen jeg har hatt. De gangene min har hengt seg har vært på grunn av feil i installerte programmer og ikke i selve telefonen. Har kanskje klart å provosere frem en heng i systemet en eller to ganger. Resten har vært med Coreplayer og andre programmer som ikke følger med telefonen orginalt. Batteriet er egentlig bedre enn forventet for min del. Spesielt med tanke på at telefonen har 1ghz cpu og sykelig stor skjerm. Jeg forventet å ha tomt batteri på kvelden, men etter en dags veldig flittig bruk havner jeg rundt 50%. En annen veldig god ting med Windows mobile, og da spesielt HTC, er alle disse kokkene på XDA Developers sitt forum som lager cooked roms. Du kan få telefonen til å se ut som akkurat det du vil. Har du nok kunnskap og interesse kan du også koke din egen rom. :)

HTC kommer også med oppdateringer for problemer som skyldes software feil. Det viser jo at de tar problemene seriøst. Hadde SMS problemet en dag, men etter SMS fiks og ny rom var det historie. Kameraproblemet har jeg lest er mer generelt. Ikke bare denne telefonen som sliter med det, visstnok. Men det vet jeg mindre om. Har ikke registrert rosa flekk på bilder jeg har tatt, skal teste på en helt hvit vegg i dag.

Kan ikke si annet enn løp og kjøp.

Lenke til kommentar

Ja det er en bra telefon. Det er mer en datamaskin enn en telefon. Man trenger litt mere IQ og kunnskap for å få den slik man vil enn f.eks. iPhone. Apple er brukervennlig, men det er det. Denne telefonen har uendelig med muligheter, og man kan "tweake" den akkurat slik man vil. "Alt" fikses med software(oppdateringer). Men som sagt: du må ha tid og kunnskap (eventuelt evne til å LESE rundt litt på nettet og FORSTÅ det du leser). Alt for mange som klager over ditt og datt har verken kunnskap eller evne til å lese og forstå. For noen er denne telefonen rett og slett for avansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...