Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Definisjoner på norske ord?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet om en side på internett som kan gi definisjoner på norske ord? Jeg har prøvd ordbok.no! Jeg skulle gjerne hatt en definisjon på fortielse, og kanskje noe som "stammer fra det latinske ordet..."

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å si at jeg har prøvd den også. Har søkt på masse på google før jeg spurte her, selvfølgelig. Jeg synes at forklaringen "tåkelegging" blir litt tynt når jeg skal analysere fortielsen mellom to personer i en bok.. Vil helst ha en fullstendig definisjon av ordet :)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare ha en definisjon på ordet "Fortielse". Jeg sliter litt med å forklare i en hel setning hva fortielse er. Jeg analyserer en bok, og mellom 2 personer i denne boka er det en fortielse (mannen har hatt flere tidligere forhold som kona ikke vet om). Jeg vil sette definisjonen av fortielse i sammenheng med denne boka, og det sliter jeg litt med..

Håper du forstod hva jeg mente :)

Lenke til kommentar

Tro meg, jeg har søkt og søkt. "Fortielse definisjon", "Fortielse def" osv. osv..

Ordet fortielse finnes ikke direkte oversatt til engelsk, tror jeg. Har slått opp i ordbøker, og ordet 'fortie' blir oversatt med "keep silent about, keep secret". Jeg er ute etter en litt mer utfyllende definisjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...