Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskina mi har sluttet å laste ned torrenter


Anbefalte innlegg

Plutselig her om dagen begynte alt å gå forferdelig treigt på torrent-siden. Nedlastingen gikk fra det sedvanlige 1100 kb/sek til 0-9 kb/sek. Selv torrenter med en milliard seeders og få leechers hender det at den ikke engang starter nedlastingen.

 

Gjørte en portscan fra uTorrent og den sier at porten (6112) ikke er åpen. Tenkte da at noe hadde skjedd med routeren min, men da jeg testet nedlasting fra et helt annet nettverk - som tidligere har funket bra - gikk det akkurat like treigt der. Konkluderer dermed at det er noe galt med min maskin. Noen som har noe tips om hva dette kan skyldes?

 

For ordens skyld nevner jeg bare at jeg kun laster ned lovlig materiale. Spilldemoer og sånt. (jeje).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være såpass enkelt at du rett og slett har fått begrenset hastigheten din fra din isp pga spam eller virusspredning.

 

Så det kan nok være lurt å få sjekket om du har rusk inne på maskinen din via feks malwarebytes mab og spybot search & destroy.

 

Antivirussjekk bør også være satt på dagsorden.

 

Til slutt sjekker du at portene er åpen i ruteren.

Lenke til kommentar

Men det gikk jo akkurat like treigt da jeg var på et helt annet nettverk. Synes det høres rart ut om jeg skulle blitt blokkert. Jeg laster kun ned sporadisk (kanskje 5 filer i uka). Hastigheten er forresten som den skal være på alt annet enn ved torrentnedlasting. Har 10 mbit linje.

 

Min PC nok med ganske stor sannsynlighet virusfri, da den daglig er i bruk på jobb, der jeg er tilknyttet et nettverk med god beskyttelse. Får meldinger fra overvåkning med en gang om det blir sporet virus fra klienter.

Endret av Myxo
Lenke til kommentar

Hehe. Nei, det er nok ikke noe IT har gjort. Jeg jobber i IT selv, men akkurat dette med torrent-stopp er et område jeg ikke har så mye erfaring eller kunnskap innenfor :)

 

Det som er veldig rart er at alt kan funker som det skal i noe minutter. Den begynner å laste ned og det går på full styrke, men så virker det som det blir strupet voldsomt og plutselig - og jeg er nede på typ 0,3 kb/sek igjen.

 

Har forresten kjørt full sjekk med Symantec sin scanner (security.symantec.com) og det ble ikke funnet noen infiserte filer.

Lenke til kommentar

Allright, bra du fikk avklart det med antivirus og spyware.

Da gjennstår det bare å sjekke at Utorrent er som den skal, får du "grønt" lys på Network eller Varseltrekant (ca nederst på midten av utorrent) ?

 

Regner med at du muligens har problemer med å nå fram til tracker så det smarteste her er å sørge for å åpne portene til ruteren. Problemet er at hvis du kobler deg gjennom andre netverk så er det ofte tilkoblingspunktet som kan bestemme om den oppgitte porten er åpen eller ei for utorrent.

 

Sørg for at utorrent er satt opp sånn som skjermbildet jeg legger ved (du kan selvsagt velge en annen port som du så sørger for at den er åpen i ruteren).

 

Portforward http://portforward.com/ kan hjelpe deg litt videre i hvordan du fikser portene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...