Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 jeg tror det er den værtfall jeg hører det! den lager liksom en sånn lite skrike lyd eller værtfall ikke en lyd jeg har hørt fra førsten av når jeg fikk PC det er nå i det siste! den er 360 watt! den skrike lyden eller hvordan jeg skal forklare det! betyr det at det kan hende at den dør snart ? eller er det normalt kansje eller kan jeg gjøre noe? eller kjøpe nye power supply hva skal jeg gjøre? maskienen funker bra men det er bare den dumme lyden! Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Har du prøvd å dunke litt i kassa eller i selve PSU'en? Kan være vifta som holder på å takke for seg, eller kanskje noe som ligger å tar borti... Endrer lyden seg når maskinen har stått på en stund? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 trippelpost gitt... treige nett Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Har du prøvd å dunke litt i kassa eller i selve PSU'en? Kan være vifta som holder på å takke for seg, eller kanskje noe som ligger å tar borti...Endrer lyden seg når maskinen har stått på en stund? har ikke prøvd å dunke borti den men lyden er der ikke alltide den kommer å går den lyden! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 ja noen som har en aning? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 og vis det skulle være til at PSU min skulle ha død! hva slags ny PSU er det lurt å kjøpe det som er bra og enten på 360 watt eller over? men helst ikke mer enn 1200 kr for PSU takk! Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Er det noe i veien for vifta da? er den skrudd ordentlig fast? Det hadde btw ikke gjort noe om du sjekka over postene dine før du posta og satte eventuelle punktum o.l :wink: Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Bytt vifte, da bør vel lyden forsvinne (flytt en kabinettvifte dit midlertigig) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Er det noe i veien for vifta da? er den skrudd ordentlig fast? Det hadde btw ikke gjort noe om du sjekka over postene dine før du posta og satte eventuelle punktum o.l :wink: jeg skal prøve, jeg er ikke så vant til det skjønner du. :-? Bytt vifte, da bør vel lyden forsvinne (flytt en kabinettvifte dit midlertigig) hvordan kan jeg bytte ut den med en kabinett vifte da? det har jeg aldri gjort før. :-? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 men det er også en ting nå, jeg er ikke 100% sikker på at det er PSU, kansje det er CPU vifta? men jeg er 100% sikker på at det enten er PSU eller CPU vifta men hvem av dem? det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har samme pipe-lyd og den kommer fra den elendige boxed-vifta som følger med P4 prosessorene. Den har tempregulering som justerer hastigheten etter varmen i kabinettet, og lyden kommer bare når det blir varmt. Muligheten kan være å bytte til en annen CPU-kjøler med ei annen vifte. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har samme pipe-lyd og den kommer fra den elendige boxed-vifta som følger med P4 prosessorene. Den har tempregulering som justerer hastigheten etter varmen i kabinettet, og lyden kommer bare når det blir varmt. Muligheten kan være å bytte til en annen CPU-kjøler med ei annen vifte. Mvh Kjetil hehe men det er en ting det er ikke varmt i kabinettet mitt det er cirka: 40 eller mindre på CPU 30 på Hovedkortet dette er det asus probe 2 viser værtfall Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Det er ihvertfall sikkert at det er en vifte som bråker, selve PSUen er lydløs ellers. Det er mange vifter i en PC, her er len liste over de som typisk kan lage ulyder: 1. Chipsetvifte. Noen hoverkort har en slik liten vifte, typisk 4x4cm. Den finner du i bunnen av hovedkortet (hvis du har en da). De er ofte av dårlig kvalitet, og når glidelagrene går i stykker, så uler de. 2. Grafikkortvifte. Mange grafikkort har egen vifte til kjøling. 3. CPU vifte. De fleste CPU kjølere er laget med en vifte på toppen. 4. PSU vifte®. Alle PSUer (ok, det er unntak) har en eller flere vifter. De fungerer som en slags kabinettvifte. Det er ikke så vanskelig å bytte disse som man skulle tro. En stjernetrekker og en avbitertang er gode redskaper. 5. Kabinettvifter. Noen har ingen kabinettvifter utenom den som står i PSU, andre har typisk en eller to stykker. Men det er ingen begrensning... Du må kjøre med kabinettdøren åpen slik at du kan høre hvor lyden kommer fra. Alle vifter kan byttes. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 jeg har hørt hvor den kommer fra jeg er ganske så csikker på at den er ra PSU men ikke 100% sikker, jeg tror også det kan være CPU vifta! enten PSU eller CPU vifta en av dem er det det er ingen andre jeg har hørt etter! men jeg er mest sikker på at det er fra PSU da! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 eller jeg mener vifta i PSU da. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Prøv og stopp en og en vifte med fingeren, da hører du det. (Ikke farlig å stoppe vifter bare du ikke gjør det i lang tid om gangen..) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Prøv og stopp en og en vifte med fingeren, da hører du det. (Ikke farlig å stoppe vifter bare du ikke gjør det i lang tid om gangen..) sikker på at det ikke er farlig? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Prøv og stopp en og en vifte med fingeren, da hører du det. (Ikke farlig å stoppe vifter bare du ikke gjør det i lang tid om gangen..) sikker på at det ikke er farlig? Det virker som du remy5 ikke har mekket alfor mye på PCer, så det enkleste for deg er å la en kamerat se/høre på problemet. 4 ører hører bedre enn 2... Det er begrenset med tips man kan gi skriftlig hvis ikke du har den nødvendige basiskunnskapen. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Stoppe en og en vifte med en penn elns i kort tid er et godt råd, det skal gå fint. Da vil du finne kilden. Bytte psuvifte skal være greit, skru opp psu, ta ut vifta som er der, så må du koble på en ny. Klipp ledningene og fest de på den nye vifta (isoler skikkelig). Et annet alternativ er å hente strøm fra en drevkontakt, hvis du har noen tilovers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå