Grim.Reaper Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Som beskrevet i headern, så sliter jeg med å få boota opp etter at jeg flasha bios'en. I intel matrix storage manager står HDD'en som Raid0(stripe) men med status (failed) og bootable(no). Har prøvd og resette instillengene i bios, får så å sette opp på nytt igjen, men det hjelper ikke... Har lest litt rundt og er redd MBR eller array'et er ødelagt.. Noen som har vært bortig lignende? + Så lenge jeg får tak i noen dokumenter på HDD'en så er jeg fornøyd.. OS kan jeg bare reinstallere... Takk for all input La forresten akkurat merke til at den ene HDD'en står som "non-RAID disk" nå og den andre er member disk.... mulig å få "meldt inn" den andre igjen? uten og slette alt... Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Fant en tråd på Intel sine support sider der de diskuterer linende problem. En av tingene som spesielt er nevnt er endring av AHCI / IDE modus på diskkontrolleren. Ser i hvertfall ikke ut som du er den første som har hatt dette problemet. Moral, Aldri lagri viktige ting på raid 0, har gjort samme tabben selv før Edit, Fant en link til, der foreslå de innstaler et OS til en ny disk slik at du får kjørt manager programmet og bruk dette til å reparere raidet. http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-249863_14_0.html Endret 17. oktober 2009 av drbuggs Lenke til kommentar
Grim.Reaper Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Følge denne guiden: http://www.overclock.net/raid-controllers-...tml#post5824693 Alt funker perfekt nå!!! sykt lettet! Det eneste viktige jeg trengte var dokumenter og bilder... Driter i Os'et Men nå funker alt... den guiden burde vært sticky Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Supert at du fikk gravd fram ei løsning selv. Jeg har akkurat satt opp mitt første raid selv (raid0) og regner med å møte på min andel raid-katastrofer det neste året Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå