lando calrissian Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei! Jeg lurer på om det er mulig å bli lærling i sjøforsvaret som matros uten studiokompetanse? Jeg har bare gk byggfag og et år i lære men hoppet av fordi tømrer er noe jeg ikke ønsker å bli. Det er jo noe som heter full opplæring i bedrift der man tar skolegang underveis over fire år mener jeg. Jeg har et stort ønske om å bli matros og jobbe i sjøforsvaret. jeg har alle sikkerhetskurs og helseattester man trenger og har jobbet noen måneder på sjøen for havforskningsinstituttet og fått utmerkede attester og referanser. Problemet er at jeg var i hæren for noen år siden og var mg1`er i stormesk, men fikk en prolaps på vinterøvelse etter ca 8 måneder og ble dimmet av legen mot min egen vilje. Prolapsen er operert og jeg 100% frisk igjen. Er det noe mulighet for å komme inn igjen i i militæret/sjøforsvaret og så bli lærling i matrosfaget og ta skolegang underveis? Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Forsvarets Mediesenter burde kunne gi deg svar på det du lurer på. Telefon: 03003 Bli oppringt av respons- senteret - send SAMTALE til 1980 Mer kan du lese på denne siden om du ikke har vært der allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå