Gå til innhold

Nokia N97/ N97 mini vs Nokia E72

bujk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E72 er jo en businesstelefon, i motsetning til N97 som er mer som en underholdningsmobil å regne.

På batteritid kommer E72 til å være en soleklar vinner. Den har vel en standbytid på rundt 20 dager og snakketid på 10-12 timer.

Når det kommer til kalender, synkronisering og epost vil vel n97 og e72 stille ganske likt, men E72 vil kanskje ha noen løsninger som er mer tilrettelagt for en telefon brukt i jobbsammenheng.

N97 har uten tvil bedre skjerm enn E72. Oppløsningen og størrelsen på skjermen til e72 er vel ikke noe å skryte av. Skal du se film eller bruke den til underholdning, er det nok behageligere å se det på en n97, men E72 vil nok greie å gjøre en dugende jobb der.

Design vil jo alltid komme an på smak og behag, og da er det jo bare et spørsmål om hva man foretrekker. E72 er jo monoblock, altså i en del og det vil gi mindre rom for skjæring med tanke på ting som kan bli ødelagt. En annen ting er jo telefonene i E-serien til Nokia, gir et veldig solid inntrykk. Når du holder feks E71 eller E75 får du en føles av av dette er solide kvalitetstelefoner.

Personlig ville jeg valgt, og har allerede bestilt, E72 fordi det virker som en solid kvalitetstelefon og fordi jeg tror den vil funke godt som både jobb/skole tlf og som en underholdningstlf. Også gleder jeg meg til å ikke måtte lade mobilen kanskje ikke mer enn 1 gang i uken :D

256 MB internminne er mer enn nok til å installere alt mulig rart og kjøre mange programmer samtidig. Skulle det ikke holde med 4GB minnekort, har den støtte for 16GB, men 32GB skal vistnok også funke supert.

Lenke til kommentar

Hold deg unna N97. Skal du ha en ala N97 så gå for Htc Touch Pro 2. Eneste minuset i forhold til n97 er kameraet, men skjerm, prosessor, ram, tastatur, mailopplegg etc er bedre på den telefonen. Samt skjermen er mer responsiv. Min n97 har forsåvidt fungert helt ok, men ikke pokker om jeg er fornøyd med den i forhold til prisen, og i hvertfall ikke etter jeg prøvde kompisen min sin TP2.

Men hvis du skal ha nokia beregnet for jobb, så gå for E serien. En telefon jeg angrer på at jeg kvittet meg med var E71. Knall batteri, god byggekvalitet. Kjapp i menyene. Bra med to startskjermer - en til jobb hvor jeg hadde epostkontoene mine framme, kalender etc og en til privat bruk hvor jeg hadde musikkspiller, galleri etc. Så var det bare å bytte startskjerm med et kjapt tastetrykk. Var mye mer stabil også. Men følte skjermen ble litt liten. Ellers var den helt konge og fingrene mine ble akkurat litt for store for qwerty tastaturet. Jeg kommer til å byttet ut n97en min for en tp2 ganske snart tenker jeg.

Satser på at E72 er beste valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...