franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 hei, har en veldig gammel pc, med windows 2000 professional som opratissystem. total lagringsplass er 10 GB eller noe. går det ann å legge linux ubuntu inn på denne marskinen? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ubuntu? Anbefales ikke(og klem Kubuntu og Xubuntu i samme slengen, de er også for tunge). Dam Small Linux eller Puppy eller annet som faktisk er lett: anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 hei, har en veldig gammel pc, med windows 2000 professional som opratissystem. total lagringsplass er 10 GB eller noe. går det ann å legge linux ubuntu inn på denne marskinen? takk (: må jeg laste ned noe sånn box greier? virtual box? og laste programmet inn der? Lenke til kommentar
Asnada Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er berre tull at Ubuntu er for tung for datamaskina di. Eg har faktisk sjølv Xubuntu på ei Windows 2000-maskin, og det køyrer heilt fint. Berre last ned Xubuntu og brenn ein cd, så bootar du frå cd'en! Lykke til! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hva, hva hva? Du rabler............... Du må laste ned, og brenne ut(til en CD, eller på en USB pen). >Unetbootin anbefales vis du vil legge på USB(dog, store sjanser for at din PC ikke støtter å starte fra USB, så anbefaler å brenne til CD. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 hei, har en veldig gammel pc, med windows 2000 professional som opratissystem. total lagringsplass er 10 GB eller noe. går det ann å legge linux ubuntu inn på denne marskinen? takk (: må jeg laste ned noe sånn box greier? virtual box? og laste programmet inn der? har 5 GB minne kapasitet? funker det'a? Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er berre tull at Ubuntu er for tung for datamaskina di. Eg har faktisk sjølv Xubuntu på ei Windows 2000-maskin, og det køyrer heilt fint. Berre last ned Xubuntu og brenn ein cd, så bootar du frå cd'en!Lykke til! da må jeg laste programmet ned på en jeg bruker nå? legge det på en cd også laste den CD'n inn på den andre marskina? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ja bare å laste ned , brenne på cd og starte den gamle maskina på cd'en. Kjører selv Ubuntu 9.04 på min gamle PC med BP6 hovedkort, 2 x 466MHz Celeron prosessor, 3x 128 MB Sdram og gammalt ATI skjermkort Går som en drøm Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er berre tull at Ubuntu er for tung for datamaskina di. Eg har faktisk sjølv Xubuntu på ei Windows 2000-maskin, og det køyrer heilt fint. Berre last ned Xubuntu og brenn ein cd, så bootar du frå cd'en!Lykke til! da må jeg laste programmet ned på en jeg bruker nå? legge det på en cd også laste den CD'n inn på den andre marskina? den gamle pc'n er en compaq armada eller noe. den tilhørte en data ingeniør jeg kjenner, han brukte den i jobben sin for mange år sia. har det noe å si om det står bak: "end-user licensed for one operaition system only"??? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er berre tull at Ubuntu er for tung for datamaskina di. Eg har faktisk sjølv Xubuntu på ei Windows 2000-maskin, og det køyrer heilt fint. Berre last ned Xubuntu og brenn ein cd, så bootar du frå cd'en!Lykke til! da må jeg laste programmet ned på en jeg bruker nå? legge det på en cd også laste den CD'n inn på den andre marskina? den gamle pc'n er en compaq armada eller noe. den tilhørte en data ingeniør jeg kjenner, han brukte den i jobben sin for mange år sia. har det noe å si om det står bak: "end-user licensed for one operaition system only"??? Nei, det gjelder det operativ systemet som var med da den var ny Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er berre tull at Ubuntu er for tung for datamaskina di. Eg har faktisk sjølv Xubuntu på ei Windows 2000-maskin, og det køyrer heilt fint. Berre last ned Xubuntu og brenn ein cd, så bootar du frå cd'en!Lykke til! da må jeg laste programmet ned på en jeg bruker nå? legge det på en cd også laste den CD'n inn på den andre marskina? den gamle pc'n er en compaq armada eller noe. den tilhørte en data ingeniør jeg kjenner, han brukte den i jobben sin for mange år sia. har det noe å si om det står bak: "end-user licensed for one operaition system only"??? ok (: da må jeg bare flytte på noe bilde back-up og sånn:P så starter jeg:P Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Det er berre tull at Ubuntu er for tung for datamaskina di. Eg har faktisk sjølv Xubuntu på ei Windows 2000-maskin, og det køyrer heilt fint. Berre last ned Xubuntu og brenn ein cd, så bootar du frå cd'en!Lykke til! da må jeg laste programmet ned på en jeg bruker nå? legge det på en cd også laste den CD'n inn på den andre marskina? den gamle pc'n er en compaq armada eller noe. den tilhørte en data ingeniør jeg kjenner, han brukte den i jobben sin for mange år sia. har det noe å si om det står bak: "end-user licensed for one operaition system only"??? hvor burde jeg laste ned ubuntu fra? Endret 17. oktober 2009 av franky12 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Jeg har en Compaq Armada M700. Har ikke brukt den siden jeg kjøpte en god Acer, men den greidde definitivt å kjøre vanlig Ubuntu. Det er et par år siden jeg brukte den aktivt, men den nyeste versjonen av Ubuntu er neppe mer krevende. Den funker fint, bortsett fra at musetastene er døde. Det er derfor jeg ikke gidder å bruke den. Jeg foreslår Xubuntu, det er Ubuntu med XFCE i stedet for Gnome. Det bruker mindre ressurser. Endret 17. oktober 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 ubuntu.com eller en eller annen torrent site. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er berre tull at Ubuntu er for tung for datamaskina di. Eg har faktisk sjølv Xubuntu på ei Windows 2000-maskin, og det køyrer heilt fint. Berre last ned Xubuntu og brenn ein cd, så bootar du frå cd'en!Lykke til! da må jeg laste programmet ned på en jeg bruker nå? legge det på en cd også laste den CD'n inn på den andre marskina? den gamle pc'n er en compaq armada eller noe. den tilhørte en data ingeniør jeg kjenner, han brukte den i jobben sin for mange år sia. har det noe å si om det står bak: "end-user licensed for one operaition system only"??? hvor burde jeg laste ned ubuntu fra? min er en compaq armada E500. var/er den bra??? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg stoler ikke ett sekund på Ubuntu lastet ned fra en annen side enn ubuntu.com. Hva er liksom vitsen med å laste ned en lovlig distro fra ThePirateBay.com? Mulig det er jeg som er hysterisk, men... Jeg laster ned fra hjemmesiden til produsenten. Kan anbefale betaen av Ubuntu. Den funker fint med mine PCer. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er berre tull at Ubuntu er for tung for datamaskina di. Eg har faktisk sjølv Xubuntu på ei Windows 2000-maskin, og det køyrer heilt fint. Berre last ned Xubuntu og brenn ein cd, så bootar du frå cd'en!Lykke til! da må jeg laste programmet ned på en jeg bruker nå? legge det på en cd også laste den CD'n inn på den andre marskina? den gamle pc'n er en compaq armada eller noe. den tilhørte en data ingeniør jeg kjenner, han brukte den i jobben sin for mange år sia. har det noe å si om det står bak: "end-user licensed for one operaition system only"??? hvor burde jeg laste ned ubuntu fra? min er en compaq armada E500. var/er den bra??? det får jeg gjørra i mårra:P Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er denne jeg mener du bør installere på PCen din. http://se.archive.ubuntu.com/mirror/cdimag...esktop-i386.iso Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) tips til hvor jeg kan laste ned DSL? en link (: Endret 6. november 2009 av franky12 Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 tips til hvor jeg kan laste ned DSL? en link (: Damn Small Linux - downloads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå