jaf Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har bestilt HD5850 og WIN 7 .Er det noen som kan svare meg på føgende? Lønner det seg og oppgradere hovedkort (MSI P55-GD80 ) og prosessor (ntel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz) eller gå for crossfire med to 5850 kort. På fohånd takk Mitt oppsett ser dere fra signaturen Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Om du bruker maskinen i hovedsak til spilling i 1920x1200 oppløsning så vil nok crossfire lønne seg mest. Om du kjører prosessoren på standard hastighet så kan du jo eventuelt overklokke den litt før du oppgraderer. Lenke til kommentar
jaf Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Om du bruker maskinen i hovedsak til spilling i 1920x1200 oppløsning så vil nok crossfire lønne seg mest. Om du kjører prosessoren på standard hastighet så kan du jo eventuelt overklokke den litt før du oppgraderer. Jeg var muligens litt uklar i formuleringa.Det jeg tenker på er hva som gir best ytelse i spill Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Crossfire og en eventuell slight overklokk på prosessoren vil mest sannsynlig gi mer ytelse i spill enn enkeltkort og i5. Hvis du spiller i høyoppløsning så blir det i hovedsak påvirket av skjermkortet og ikke prosessoren, så Crossfire blir å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå