lohelle Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Jeg driver å mekker litt lyd i min BMW 525d -02. Har kjøpt nye "høyttalerkasser" til fremdørene (de gamle har ødelagte fester og skrangler litt), og har dempet disse osv. Skal dempe dørene litt også. Volumet i "kassen" er ikke helt optimalt for Focal 130KP (ca 3 liter?), men det får gå. Det jeg slet med sist jeg var bak dørtrekket der (hehe) var å få gjennom kabler ut i dørene. Endte med at jeg brukte de eksisterende kablene, og monterte delefilteret bak dørtrekket. Nå har jeg lyst til å få byttet kablene. Noen som har tips til hvordan man får trekt gjennom kabler? Det er så trangt der oppunder dash'en. Det står vel en hurtigkobling av noe slag der. Vet ikke om det er huller på utsiden av denne, eller om denne må modifiseres for å tillate å trekke 2,5mm2 eller 4mm2 kabler. Endret 17. oktober 2009 av lohelle Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg driver å mekker litt lyd i min BMW 525d -02. Har kjøpt nye "høyttalerkasser" til fremdørene (de gamle har ødelagte fester og skrangler litt), og har dempet disse osv. Skal dempe dørene litt også. Volumet i "kassen" er ikke helt optimalt for Focal 130KP (ca 3 liter?), men det får gå. Det jeg slet med sist jeg var bak dørtrekket der (hehe) var å få gjennom kabler ut i dørene. Endte med at jeg brukte de eksisterende kablene, og monterte delefilteret bak dørtrekket. Nå har jeg lyst til å få byttet kablene. Noen som har tips til hvordan man får trekt gjennom kabler? Det er så trangt der oppunder dash'en. Det står vel en hurtigkobling av noe slag der. Vet ikke om det er huller på utsiden av denne, eller om denne må modifiseres for å tillate å trekke 2,5mm2 eller 4mm2 kabler. Jeg byttet også høytalere i e39,prøvde med tykkere kabler som jeg dro rett til spilleren hørte ingen forskjell så jeg beholdt de gamle kablene og skiftet kun delefilter,derimot har jeg skiluke i baksetet,fant en 8" aktiv sub på biltema som var bygget i aluminium og bare 7 cm tykk ,den passet som en hanske midt i baksetet,var veldig skeptisk til lyden pga det var biltema ,men denne subben spilte over all forventning og anbefales hvis du skal oppgradere orginal stereoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå