Gå til innhold

BK: Fargemetning, overdreven etterbehandling

orange

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å gjøre bildene mine bedre/mere interesant i photoshop. Bildene blir jo litt mere spennenede å se på kanskje (har fått litt positiv resepons) men samtidig er jeg ikke helt fornøyd selv. Synes det virker overdrevent manipulerte selvom jeg prøver å ikke overdrive behandlingen. Kunne tenke meg å høre litt om hva andre synes og hva dere andre gjør. KOm gjerne med konkrete eksempler på hva dere ville ha droppet eller hatt med mere av.

Også om dere har noen forslag til hvordan jeg kan få god kontrast, uten at bildet fremstår så mørkt (som dere ser på eksempelbildet mitt)

:-)

post-104055-1255806525_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig du har gjort? Du har masse glorier og effekter som virker som overdreven bruk av tonemapping i HDR-bilder.

Vanskelig å si hvordan du kan gjøre det bedre, når vi ikke vet hva du har gjort.

I starten gjelder det å holde seg til curves, levels, hue/saturation og selective color.

På et bilde som dette vedder jeg på at det er alt du trenger.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Trenger oppskarping.. og da snakker jeg ikke overdreven bruk av Unsharp Mask, som jeg VET du har brukt her ;).. veldig kjent "fjortis"-greie det å overdrive unsharp mask. hold deg unna det. Bruk High Pass. Bruk google for å lære.

Ville også hatt mer metning i fargene.

Mvh Peetah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...