Murildo Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei, Er i ferd med å kjøpe en landeveissykkel. Den jeg ser på er en Corratec med ultegrautstyr. Jeg er 177-178 cm. Hvilken størrelse bør jeg i utgangspunktet ha? Jeg lurer på om 55 cm er passende? Evt: Noen tips om hvordan jeg kan "måle meg frem"...? Lenke til kommentar
LFL Skrevet 20. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2009 Størrelsen kan variere veldig fra sykkelmerke til sykkelmerke. Sykkelen jeg har nå er 54 str, men jeg har også prøvd et andre merker hvor jeg måtte ha str. 52 og 58. Jeg er 1.71-1.72. Du kan prøve å finne utav det med å sette albuen helt fremme i spissen på setet og se om du rekker frem til styret med fingrene dine. Klarer du dette skal rammestørrelsen være riktig. Men hvis du gjør dette må du jo ha sykkelen du vurderer å kjøpe fysisk til stede, og da er det vel nesten like godt å prøve sykkelen. Men i utgangspunktet bør 55-56 være riktig størrelse for deg. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå