Gå til innhold

"Stengt inne"-type filmer?

dapre

Anbefalte innlegg

Synes det er spennende med filmer der skuespillerne blir enten stengt inne pga av et eller annet, og gjerne må holde ut til hjelpen kommer eller liknende. Eller må barrikadere seg inne pga en eller annet hendelse. Ok, litt spesiell beskrivelse og smak kanskje, men har sansen for sånne filmer.

Dessverre er det en del skrekkfilmer som passer inn her, men slike filmer liker jeg ikke. Skvetten type kan man vel si. Du har jo feks den skrekkfilmen der de låser seg inn på det kjøpesenteret, og Tåken, der de vel stenger seg inne på et kjøpesenter ?

Liker bedre filmer der de må barrikadere seg for gatas pøbler, eller vinterens kulde - eller noe i den duren. Noen filmer å anbefale? Ny som gammel. Takk :)

Endret av dapre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åååh, så en helt rå film en gang som handla om noe slikt... Det handlet om en fyr som hadde som jobb å resie rundt til forskjellige "haunted hotels" og vise at spøkelser og slikt drit ikke finnes. Men så besøker han et hotellrom der alle som noen gang har bodd i det har drept seg selv. Først skjer det ingen ting, men så begynner han å frike litt ut... Og så kommer han seg ikke ut. JÆVLIG rå film!

Nå kom jeg på hva den heter, Room 1408! Her er en link: http://www.imdb.com/title/tt0450385/

Må låne den på skolen på mandag... Lyst til å se den igjen.

Lenke til kommentar
Kom på noen fler når jeg først satte meg ned for å tenke på det.

Hostage

Flightplan

Red Eye

The Taking of Pelham 123

The Negotiator

Runaway Train

Escape from New York

Speed

Poseidon

Jeg også.

(Noen kan diskuteres.. Det har nesten gått over til "Filmer som er på ett sted", men uansett..)

Die Hard

One Flew Over the Cuckoo's Nest (Stengt inne på mentalsykehus)

Sen to Chihiro no kamikakushi (Blir holdt i et badehus mot sin vilje)

Rear Window (Knekt fot = må være inne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...