Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye drikke er passelig?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid drukket med måte og kjenner nå min egen grense. Det kommer ann på hvor mye man tåler. Første gang kastet jeg opp, men det kan ha noe å gjøre med at jeg drakk sprit, snuffa, snuste, røyka og drakk samtidig. Samtidig ble jeg ikke særlig full (fikk slurker av andre, like greit). Syns trådstarter bør holde seg til 4-6 rusbrus/cider/øl første gang. Så finner du ut av hvor mye du tåler. Drikk med måte, og ikke bli for full. Stopp når du føler du mister kontrollen.

Edit: Så at det ble litt selvmotsigende over her. Første gang jeg drakk ble jeg ikke full, og hadde ingen problemer med å gå osv. ble bare kvalm pga. at jeg drakk mest sprit og rusbrus pluss tobakken.

Endret av August S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes 4 smirnoff og 4 cider virker mye for en 16åring som ikke har drukket mye før. Selv er jeg 3 år eldre, drukket i rundt et år (ca annenhver helg) inkl russetid, og blir fremdeles godt full på 4 halvlitere over to-tre timer.

Du veit ikke hvor mye du selv tåler før du har prøvd et par ganger, og evt feilet. Eneste du må passe på er å stoppe når du begynner å bli ustø og få uklart syn/blir svimmel om du prøver å fokusere på ett punkt...det går fort nedover derfra om du fortsetter =)

Lenke til kommentar

Husker jo en av de første gangene jeg skulle "drikke". 4 halvlitere på en fyr som veide over 80 kg.... var ikke langa tia før jeg stod på bordet for å si det sånn.

Noen par år med trening, og nå må jeg oppi 12 halvlitere++ før det samma skjer, selvom jeg absolutt veier mindre.

Så 4 halvlitere cider holder nok fint ja :) (er alltid bedre med for mye enn for lite)

Lenke til kommentar

Min oppfatning er at det er veldig forskjellig, spessielt på jenter. Har møtt på jenter som klarer seg med alt fra 3-4 øl til de som like gjerne drikker ei halvflaske. Men tror ikke du misser stort om du tar med deg 4stk smirnoff og 4stk cider, du vil nok ikke bli så drita at du mister kontroll, isåfall bør du klare å stoppe før det kommer så langt. Men pass deg for spriten, den kan være skummel.

Lenke til kommentar

Jeg kan mesten garantere at hvis du kjøper 6 hallitere øl så har du grei kontroll, problemet er ikke hvor mye ØL du drikker, det er hvor mange shotter, drammer med alt for sterk sprit du tar imot fra venner iløpet av kvelden. Det er så å si ALLTID dette som har gjort meg kanon med unntak av mine ondskapsfulle spritfuller som jeg nå holder me langt vekke fra.

Hold deg til øl/cider eller noe lignende, cider blir ofte for søtt i lengden og tørt. Men jeg merker når jeg skriver dette at det ikke er vits, for hvis du drikker ofte etter første gangen, kommer du til å prøve sprit engang og kanskje gå på en smell uansett. Men som alle sier: begynn med noe lignende øl/cider/smirnoff, og hvis du ikke vil spy er øl det beste selv om det kan være litt vansklig å venne seg til i begynnelsen.

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...