Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye drikke er passelig?

Anbefalte innlegg

Har aldri drukket noe særlig før, så derfor lurer jeg på hvor mye drikke som kan være passelig for en jente med normal størrelse å drikke på fest? Er 4 smirnoff ice og 4 cider for mye/lite? Vet det kommer an på, men jeg har virkelig ikke peiling =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan kose deg med øl hele kvelden, selv har jeg aldri blitt "ordentlig" utenom på en poker-aften, der shoota jeg endel 1dl 60% Jelzin vodka, for å si det sånn så ble jeg fortalt at jeg ikke vant fordi jeg hadde sagt at jeg ikke trengte pengene og ga meg :p

Men så lenge du holder deg unna sprit så burdte det gå bra.

Lenke til kommentar
vel, 4 cider i seg selv er en del for en jente som aldri har drukket før. Du merker det godt i hvert fall, men du burde i hvertfall ikke drikke noe mer enn det til sammen.

Hvis vi snakker halvlitere så er det sikekrt en god start. Man må nesten prøve seg frem og ikke bli for tøff i trynet. Det er der de fleste går på en smell.

Lenke til kommentar
Hvis vi snakker halvlitere så er det sikekrt en god start. Man må nesten prøve seg frem og ikke bli for tøff i trynet. Det er der de fleste går på en smell.

De fleste lærer heller ikke, uansett hvor mange ganger en har vært på fylla ;)

Hvor mange ganger har folk sagt "skal aldri mer drikke" dagen derpå, for så å stå med en sekser eller to i køen på Rema neste helg?

Når det er sagt så er det vanvittig forskjell på folk.

Noen tåler mye, noen tåler ingenting og noen tåler lite eller ingenting første gangene for så å bygge opp toleranse.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Har aldri drukket noe særlig før, så derfor lurer jeg på hvor mye drikke som kan være passelig for en jente med normal størrelse å drikke på fest? Er 4 smirnoff ice og 4 cider for mye/lite? Vet det kommer an på, men jeg har virkelig ikke peiling =P

4 Smirnoff er ingenting. Personlig kjenner jeg ikke noe på kroppen (eller sinnet :p) etter det. Hvis det er første gang vil det være passelig med 4 av begge så sier meg enig med resten her.

Lenke til kommentar

Jeg syns 4smirnoff og 4 cider høres ganske passe ut egentlig når man omtrent ikke har drukket, sikkert litt for mye også, spørs ann på hvor lenge du planlegger å drikke =)

Eller finnes det kalkulator her som kan gi en liten pekepinn: http://www.beertown.org/education/calc/bac/bac.aspx

Potensielle effekter på hvilke % kan du finne her: http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_alcohol...ifferent_levels

(Smirnoff ice er vel 5% og 275ml om ikke google feiler meg)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Syns egentig en six-pack burde holde. Men i den alderen det er første gang man drikker handler det kanskje om å bli fullest mulig.

En annen ting med smirnoff/rusbrus er at det er veldig lettdrikkelig. Kan fort kaste innpå 4 stk. Og da begynner man raskt å merke det. Har man da allerede 4 cider i bagasjen kan det bikke over ende.

Ta det i grei fart. Kanskje vi kan få en historie der førstegangsfesten ikke endte med at noen måtte holde håret over do.

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Største problemet vil jeg tro at alkohol er vanndrivendes, noe som igjen vil føre til en ond sirkel hvor en blir bare tørstere og tørstere og drikker fortere og mere helt til det går galt og det som har blitt konsumert kommer i retur.

Beste måten å holde dette i sjakk vil jeg tro er å drikke like mye vann som alkoholbaserte drikker, i alle fall for "nybegynnere".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...