JaneDoe Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har aldri drukket noe særlig før, så derfor lurer jeg på hvor mye drikke som kan være passelig for en jente med normal størrelse å drikke på fest? Er 4 smirnoff ice og 4 cider for mye/lite? Vet det kommer an på, men jeg har virkelig ikke peiling =P Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Du drikker så mye du føler for. Jeg slutter selv å drikke om jeg føler meg full. Går ut for å ha det gøy, å bli full er ikke ett mål jeg har for kvelden og det syns jeg ikke du bør ha heller. Og drikk øl, det er billigere og smaker bedre. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Ta med deg en 6 pack (bokser) med øl. Det holder sikkert, ikke er det særlig dyrt heller. Endret 17. oktober 2009 av Kalars Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 4 smirnoff vil jeg si er lite. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Tror du kan kose deg med øl hele kvelden, selv har jeg aldri blitt "ordentlig" utenom på en poker-aften, der shoota jeg endel 1dl 60% Jelzin vodka, for å si det sånn så ble jeg fortalt at jeg ikke vant fordi jeg hadde sagt at jeg ikke trengte pengene og ga meg Men så lenge du holder deg unna sprit så burdte det gå bra. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) vel, 4 cider i seg selv er en del for en jente som aldri har drukket før. Du merker det godt i hvert fall, men du burde i hvertfall ikke drikke noe mer enn det til sammen. Endret 17. oktober 2009 av Phase Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 4 smirnoff vil jeg si er lite. Men så absolutt passe for en jente som ikke ha drekt før, ihvertfall om alderen er lav Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 vel, 4 cider i seg selv er en del for en jente som aldri har drukket før. Du merker det godt i hvert fall, men du burde i hvertfall ikke drikke noe mer enn det til sammen. Hvis vi snakker halvlitere så er det sikekrt en god start. Man må nesten prøve seg frem og ikke bli for tøff i trynet. Det er der de fleste går på en smell. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvis vi snakker halvlitere så er det sikekrt en god start. Man må nesten prøve seg frem og ikke bli for tøff i trynet. Det er der de fleste går på en smell. De fleste lærer heller ikke, uansett hvor mange ganger en har vært på fylla Hvor mange ganger har folk sagt "skal aldri mer drikke" dagen derpå, for så å stå med en sekser eller to i køen på Rema neste helg? Når det er sagt så er det vanvittig forskjell på folk. Noen tåler mye, noen tåler ingenting og noen tåler lite eller ingenting første gangene for så å bygge opp toleranse. Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Søstra mi er godt i gang etter 4 rusbrus hvert fall. Men så er hu ganske liten og da. 4 smirnoff og 4 cider tror jeg skal holde godt første gangen. Ikke drikk på tom mage, ikke drikk for fort, og stopp i tide. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Bare du holder deg til en ting som det ikke er for mye sukker i eller er for søtt så brudte det gå bra uten å spy. Eks. Jeg spyr nesten aldri om jeg holder meg til enten bare øl eller sprit, blander jeg dem så ender jeg fort opp på dassen Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 En annen ting med sukkerholdig drikke er at en vil få pels på tennene etter hvert, så en tannkost på innerlomma kan være en grei ide for å refreshe seg litt utpå kvelden Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Likte ordleggingen din Ducktoy Hvor mye du tåler kommer an på en del faktorer. Hvor stor eller liten du er og om du nettopp har spist eller om det er lenge siden. Kommer litt an på hvor gammel du er, men hvis du tar en pause mellom hver så skal det nok være nok. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har aldri drukket noe særlig før, så derfor lurer jeg på hvor mye drikke som kan være passelig for en jente med normal størrelse å drikke på fest? Er 4 smirnoff ice og 4 cider for mye/lite? Vet det kommer an på, men jeg har virkelig ikke peiling =P 4 Smirnoff er ingenting. Personlig kjenner jeg ikke noe på kroppen (eller sinnet ) etter det. Hvis det er første gang vil det være passelig med 4 av begge så sier meg enig med resten her. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Jeg syns 4smirnoff og 4 cider høres ganske passe ut egentlig når man omtrent ikke har drukket, sikkert litt for mye også, spørs ann på hvor lenge du planlegger å drikke =) Eller finnes det kalkulator her som kan gi en liten pekepinn: http://www.beertown.org/education/calc/bac/bac.aspx Potensielle effekter på hvilke % kan du finne her: http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_alcohol...ifferent_levels (Smirnoff ice er vel 5% og 275ml om ikke google feiler meg) Endret 17. oktober 2009 av arthoz Lenke til kommentar
freerun Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Syns egentig en six-pack burde holde. Men i den alderen det er første gang man drikker handler det kanskje om å bli fullest mulig. En annen ting med smirnoff/rusbrus er at det er veldig lettdrikkelig. Kan fort kaste innpå 4 stk. Og da begynner man raskt å merke det. Har man da allerede 4 cider i bagasjen kan det bikke over ende. Ta det i grei fart. Kanskje vi kan få en historie der førstegangsfesten ikke endte med at noen måtte holde håret over do. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Største problemet vil jeg tro at alkohol er vanndrivendes, noe som igjen vil føre til en ond sirkel hvor en blir bare tørstere og tørstere og drikker fortere og mere helt til det går galt og det som har blitt konsumert kommer i retur. Beste måten å holde dette i sjakk vil jeg tro er å drikke like mye vann som alkoholbaserte drikker, i alle fall for "nybegynnere". Lenke til kommentar
freerun Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Annenhver enhet alkohol/vann er ett gammel triks som jeg tror svert få følger. Men for all del, lurt å å få med i en nybegynner tråd som denne! Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Avhenger av størrelse og hvor full du har tenkt å bli. Men det du skriver i førstepost skulle vel holde i første omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå