Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Linux frøs. Feil oppløsning etter reboot.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en Asus eee på Clas Ohlson, og la umiddelbart inn Easy Peasy.

Det har fungert helt fint fram til nå. Så frøs Opera fullstendig idet jeg skulle skrive et innlegg på et forum.

Jeg restartet den, og nå har jeg følgende oppløsning:

Monitor: Unknown

800x600 4:3

Får ikke endret på det.

Hvorfor har jeg feil opppløsning?

De fancy animasjonene, Compiz eller hva det nå heter er også blitt kjempetrege, og den plasserer ikoner oppå hverandre i Netbook Launcher.

Har den glemt hva slags skjermkort jeg har, eller noe sånt?

Laptopen har 10.1" widescreen, og alle runde ting, som FireFox-logoen blir avlange siden oppløsningen blir dradd ut på en mye bredere skjerm.

Trenger en løsning som helst ikke innebærer reinstall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi den virka før.- Jeg vil bare ha det tilbake til det som var før.- Ligger den ikke også på Ubuntus repositories?

Jeg vil ha det sånn at det virker også ETTER at jeg oppdaterer kjernen.

Før streiket nettverkskortet hver gang jeg oppgraderte OSet via Update Manager. Vil ikke ha det slik igjen.

Foretrekker å slette skiten, og re-nedlaste den dfra repositories, hvis overhode mulig. Noen som vet hvordan?

Jeg liker å holde meg til APT sålenge jeg kan.

Jeg tenkte å gi den tar.gz-filen en sjanse... Helt til jeg åpnet den.

HJEEEEEELP!!!!

Debn innehilder en million filer, og jeg aner ikke hvilken jeg skal åpne engang.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Fordi den virka før.- Jeg vil bare ha det tilbake til det som var før.- Ligger den ikke også på Ubuntus repositories?

Jeg vil ha det sånn at det virker også ETTER at jeg oppdaterer kjernen.

Før streiket nettverkskortet hver gang jeg oppgraderte OSet via Update Manager. Vil ikke ha det slik igjen.

Foretrekker å slette skiten, og re-nedlaste den dfra repositories, hvis overhode mulig. Noen som vet hvordan?

Jeg liker å holde meg til APT sålenge jeg kan.

Jeg tenkte å gi den tar.gz-filen en sjanse... Helt til jeg åpnet den.

HJEEEEEELP!!!!

Debn innehilder en million filer, og jeg aner ikke hvilken jeg skal åpne engang.

Jeg har absolutt ingen erfaring med Easy Peasy. Men har brukt Ubuntu, bruker nå Linux Mint (basert på ubuntu). Det høres ut som et xorg.conf problem. Har du sjekket om det har skjedd noe der (hvis den filen fungerer på samme måte i Easy Peasy)? Den lager som oftest en back-up også når den blir redigert automatisk.

Lenke til kommentar

Den ble ike redigert. Dessuten er den foruroligende kort.

Da jeg brukte Debian i 2004, var det mulig å gjøre endringer der.

Men siden det, har det virket som om slike endringer blir gjort en annen plass. Jeg finner ikke noe nyttig i den filen.

Nå aster jeg ned Ubuntu Beta, og hvis jeg ikke får noe svar som kan lede meg på riktig vei, blir det full reinstall.

Jeg har en svær Acer Aspire som brukes til alt mulig som involverer personlige data.

Jeg har også to netbooks, henholdsvis Acer Aspire One og Asus eee.

Jeg stoler ikke et sekund på dem.

Etter at Asus eee fikk feil oppløsning, nekter også Acer Aspire One å starte. Skjermen bare blinker.

Glad jeg ikke har en eneste personlig fil på dem. Jeg bare reinstallerer dem. Jeg mister ingen data.

For meg virker det som om netbooks er mindre stabile.

Jeg forstår ikke grunnen. Jeg reinstallerer dem annenhver uke.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...