Knut_F Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har nettop lagt inn XP på en 10 år gammel IBM. Alt så ut tli å funke greit. Til og med lydkort og skjermkort kom på plass uten å måtte legge inn noen drivere, noe som var flott siden ingen har peiling på hva som egentlig står i dataen. Men når jeg skulle prøve å legge inn et trådløst nettverkskort av typen DWL-G510. Så klarte ikke XP å finne den rette driveren, og installere kortet, selv om xp driveren ligger enkelt og greit på cden som fulgte med, og jeg har lagt inn denne driveren mange ganger før på min egen data. Hva er det som er feilen mon tro? Er det rett og slett for gammal hardware i denne dataen? Må tilføye at siden denne pcen er søkk-gammel, så hadde den win98 som os inntil nylig. Og nettverkskortet fungerte faktisk da! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ser du en "ukjent enhet" i enhetsbehandling? Evt post skjermkopi av enhetsbehandling. Hvis den ikke vises der, så er det nok ett eller annet som ikke er kompatibelt. Lenke til kommentar
Knut_F Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Ser du en "ukjent enhet" i enhetsbehandling? Evt post skjermkopi av enhetsbehandling. Hvis den ikke vises der, så er det nok ett eller annet som ikke er kompatibelt. Ja. Den finner den ukjennte enheten og spør om den skal søke etter driver. Da putter jeg inn cden og finner plasseringen til xp-driveren. Men den klarer bare ikke å legge den inn. Jeg kan dessverre ikke få lagd en skjermkopi akkuratt nå, siden dataen står hos foreldrene til en kompis! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Helt sikkert mulig at du må kjøre ett installasjonsprogram på platen for å få det til å funke. Ikke alltid det går å tvinge på en driver manuellt. Og i enkelte tilfeller kan trådløse nettverkskort være noe herk å installere, da må man vite om de forskjellige måtene å installere en driver på i XP. Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvor gammel er CD-platen du dytter inn? Like gammel som PCen? Husk at XP kom i 2002, og dersom Cden er 10 år gammel, så ble den laget FØR xp var lansert, og da er det jo selvsagt ingen XP driver på den. Det er uansett anbefalt å laste ned nyeste driver fra hjemmesiden til produsenten. Husk også siste service pack til XP. Noen drivere krever feks. at SP2 er installert. Lenke til kommentar
Knut_F Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Helt sikkert mulig at du må kjøre ett installasjonsprogram på platen for å få det til å funke.Ikke alltid det går å tvinge på en driver manuellt. Og i enkelte tilfeller kan trådløse nettverkskort være noe herk å installere, da må man vite om de forskjellige måtene å installere en driver på i XP. Kjørte først installasjonsprogrammet på CD'en ja. Men heller ikke da klarte jeg å få lagt inn driveren. Installasjonsprogrammet gjør seg ferdig, og ber meg restarte maskinen. Hvis man så går inn på device manageren, så står det oppført på listen "network adapter" med et gult utropstegn på seg. Lenke til kommentar
Knut_F Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvor gammel er CD-platen du dytter inn? Like gammel som PCen? Husk at XP kom i 2002, og dersom Cden er 10 år gammel, så ble den laget FØR xp var lansert, og da er det jo selvsagt ingen XP driver på den. Det er uansett anbefalt å laste ned nyeste driver fra hjemmesiden til produsenten. Husk også siste service pack til XP. Noen drivere krever feks. at SP2 er installert. Nettverkskortet er forholdsvis nytt, og jeg har et helt likt kort på min egen pc, som funker fint. Det ligger XP drivere på cden. Men jeg har ikke fått prøvd nyeste driveren enda. Har fått lasta den ned, men har mine tvil om at den kommer til å være mer kompatibel på en 10 år gammel pc :/ Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Satt akkurat og innstallerte akkurat det kortet på en ny PC med vista. Måtte laste ned driveren fra hjemmesida før jeg fikk kortet til å innstalere seg, til tross for cd som lå med kortet. Alt var helt nytt og i eske innpakket i krympeplast og tatt rett ut av butikkhyllen hvor det ble plassert for 1 uke siden da jeg fikk varene fra leverandør. Lenke til kommentar
Knut_F Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Satt akkurat og innstallerte akkurat det kortet på en ny PC med vista. Måtte laste ned driveren fra hjemmesida før jeg fikk kortet til å innstalere seg, til tross for cd som lå med kortet. Alt var helt nytt og i eske innpakket i krympeplast og tatt rett ut av butikkhyllen hvor det ble plassert for 1 uke siden da jeg fikk varene fra leverandør. Okey. Ja. Jeg får prøve med den nyeste driveren. Har akkuratt fått lasta den ned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå