Lintho Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 omg, i det siste har pcen min vært veldig ustabil. den restarter i blandt. serlig når jeg spiller cs. jeg tok å skjekka grader med monitor hk prog. da så jeg at core er på 1.74, det er vel ikke så ille ? men -12V står på -7V. kan det ha noe med at jeg en gang tror jeg kortslutta hovedkorte, men det overlevde. Lenke til kommentar
aMo Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Det overlevde ikke.. Det bruker bare LANG tid på å dø... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hva slags specs har pcen din da? Vanskelig å si om 1.74V er normal core eller ei når vi ikke vet hva slags CPU du har. Dessuten har aMo et bra poeng, når statisk elektrisitet kan skade PCB-kort, kan IALLEFALL kortslutninger som du steller i stand selv. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Det overlevde ikke.. Det bruker bare LANG tid på å dø... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 core på 1,7=en palomino tipper jeg, men tolvvolten kan skyldes dårlig psu, koble fra så mye du kan på den og start opp så ser du om det er psu hvis volten ikke øker Lenke til kommentar
toredenstore Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 -12V spenningen som bare er -7V kan nok være en meget sansynlig grunn til at systemet er ustabilt. Ingen harddisker el. cd-rom benytter -12V (kun +5V og +12V) så det hjelper nok lite å koble fra disse. Du har nok knekt switche transistoren til -12V'en når du kortsluttet. Bytt strømforsyningen og systemet vil nok bli stabilt igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå