drbass Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Jeg har akkurat fååt en thermalake blue orb og ett thermalake memory cooling set. Jeg har tenkt til å sette alt på et gainward geforce 2 mx400 64mb kort. KAA JEG BRUKE DE MEDFØLGENDE DOBBELTSIDIGE TEIPENE ELLER MÅ JEG BRUKE LIM?????? Ikke meninga å bruke caps lock, men jeg måtte bare få fram spørsmålet. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Det går fint å bruke de medfølgede termiske teipbitene, men jeg vil anbefale deg å plaslipe kjøleribbene da disse er ugjevne samt at jeg ville ha brukt arick silver termal addesive= varmeledende lim Lenke til kommentar
drbass Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Er det evt mulig å fjerne ribbene og sånn hvis jeg bruker den teipen? jeg tenker sånn seinere. Ett spørsmål til: Hva betyr heat sink silicone compound? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: drbass skrev (2002-01-25 19:34):Er det evt mulig å fjerne ribbene og sånn hvis jeg bruker den teipen? jeg tenker sånn seinere. Kan ikke tenke meg at det er noe vanskelig å ta av, men da ville jeg brukt hårføner slik at du minsker sannsynligheten for rester betraktelig. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Da tester jeg det nå. Jeg har en kjøleribbe som har sittet på et asius mx400 skal jeg montere både ribba og vifta eller holder det bare med vifta? Hvordan papir må jeg ha hvis jeg skal planslipe? Hvor får jeg tak i det? Hvor mye tror du jeg kan overklokke? [ Denne Melding var redigert av: drbass på 2002-01-25 19:43 ] Lenke til kommentar
blackice Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: Ett spørsmål til:Hva betyr heat sink silicone compound? Har ikke akkurat riktig oversettelse, men kan tenke meg at det betyr noe sånt som varmeledende teip :smile: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Hva betyr heat sink kompound? Jeg antar at det er det samme som goop. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
drbass Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Det er en slags guffe. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Skal jeg bruke en kjølribbe jeg har fra et annet geforce kort+vifta? Eller skal jeg bare bruke vifta? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: drbass skrev (2002-01-25 19:41):Da tester jeg det nå.Jeg har en kjøleribbe som har sittet på et asius mx400 skal jeg montere både ribba og vifta eller holder det bare med vifta? Tror nok du må bruke kjøleribba, det er jo den som har kontakt med gpu og overfører varmen slik at du lettere skal kunne kjøle ned gpu, ville ha brukt kjøleribbe og vifte Hvordan papir må jeg ha hvis jeg skal planslipe? Hvor får jeg tak i det? Ville ha begynt med 400kroning våtslipepapir for å så byttet opp til å slutte på rundt 1200kroning evnt mere, du finner jo fort ut at du ikke gidder å sitte der å slipe ned alt med 1200korning :smile: [qoute] Hvor mye tror du jeg kan overklokke? [/qoute] Det varierer veldig fra skjermkort til skjermkort, prøv deg fram du finner fort ut hvor grensa er mellom stabilt og ustabilt evnt bugz. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Takk for tipsene, jeg begynner nå. En ting vil jeg presisere: på skjermkortet i dag er det bare en vifte, men jeg har en kjøleribbe liggende. Den må jeg lime på fordi det ikke er noe festehull. Dessuten så lurer jeg på en ting til: Jeg får bare 2779 3dmarks i 3dmark 2001. Jeg har detonator xp 23.12 driveren ER DETTE LITE?? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: drbass skrev (2002-01-25 20:16):Takk for tipsene, jeg begynner nå.En ting vil jeg presisere: på skjermkortet i dag er det bare en vifte, men jeg har en kjøleribbe liggende.Den må jeg lime på fordi det ikke er noe festehull. Du bruker ikke vanlig lim håper jeg!? I så fall så bruk as overalt uten at på hjørnene, så får du i alle fall litt varme over i kjøleribba :smile: Quote: Dessuten så lurer jeg på en ting til:Jeg får bare 2779 3dmarks i 3dmark 2001.Jeg har detonator xp 23.12 driverenER DETTE LITE?? Dette avhenger veldig mye av hva slags prosessor du har osv Lenke til kommentar
drbass Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 ooooooooppps!! Jeg glemte signaturen. Nå har jeg satt på alt. Jeg dreit i kjøleribba under blue orben, fordi det bygde for mye. Det tok 2 pci slotter. Jeg brukte ikke as limet, men de orginale teip greiene som fulgte med. Jeg skal "låne" litt as lim på mandag, vurderer også å planslipe da :smile: Lenke til kommentar
blackice Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Quote: drbass skrev (2002-01-26 00:25):Nå har jeg satt på alt.Jeg dreit i kjøleribba under blue orben, fordi det bygde for mye. Det tok 2 pci slotter. Misforstod deg litt, trodde du skulle monter en kjøleribbe med en vanlig vifte :smile: Men siden den vifta er en blue orb så skal det bare være en orb, den har jo kjøleribbe innebygget. Jeg brukte ikke as limet, men de orginale teip greiene som fulgte med. Jeg skal "låne" litt as lim på mandag, vurderer også å planslipe da :smile: /quote] Har du målt temperaturen enda? Fikk du overklokket lengere med dette på en uten? Synes 3dmark scoren din var lav, men gf2mx suger virkelig, håper du har utgaven med ddr ram... Bruker en duron [email protected] 185*7 gf2 gts 32mb 200@220 og 333@400 Abit kr7a raid 256*2 twinmos cl2.5@2 og tt activ cooling detanator 27.10 via 4.37 dx 8.0 win xp Fikk 4600 og noe storfornøyd med dette :smile: Lenke til kommentar
daho Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Ta og besøk http://www.kjoling.cjb.net der står det om kjøling av Cardexpert GeForce 2 Mx/400 64Mb Sd-Ram :smile: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 Jeg fikk overklokket mer med vifta ja. Når jeg tok av den gamle vifta fikk jeg sjokk: DEN VAR FESTET MED VANLIG TJUKK DOBBELTSIDIG TEIP!! Jeg har ikke den utgaven med ddr ram har vanlig sdram. Skal kjøpe meg et nytt hovedkort snart, noen tips?? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: drbass skrev (2002-01-26 23:41):Jeg fikk overklokket mer med vifta ja.Når jeg tok av den gamle vifta fikk jeg sjokk:DEN VAR FESTET MED VANLIG TJUKK DOBBELTSIDIG TEIP!!Jeg har ikke den utgaven med ddr ram har vanlig sdram.Skal kjøpe meg et nytt hovedkort snart, noen tips?? Det er ikke så uvanlig festemetode fra fabrikken det :smile: Det er dessverre veldig vanlig. Nytt hovedkort, de har testet 3stk topp of the line på http://www.nordichardware.com der kom epox 8KHA+ bedre ut en abit Kr7a :smile: Lenke til kommentar
TheCh0sen Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har ett msi mx400... kjøpte blueorb og tt cooling set...brukte den dobbeltsidige teipen på bluorben og ram kjølerne...ble dårlig så jeg to av alt og renset.. planslipe blueorb,ramkjølere,gpu..fikk gpu opp i 255 og ramen opp i 220..bra det... men det ramkjølerne dekker ikke alle rambrikkene hel sp jeg tok fram dremmeln og kuttet dem i to på midten så slipte jeg dem og gjorde det fin... Lenke til kommentar
drbass Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Den dekket ikke hele kjøleribba her heller. Må vel dele den opp ja :smile: Jeg har klokket kortet opp til 224gpu og 204på memory. Er lite fornøyd med det. Skal vel ta å planslipe å litt sånn i morra, for da får jeg as lim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå