Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Til de med "fake" hdd fra ebay eller dealextreme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper noen tar seg bryet med å lage litt rettslig bråk ut av dette. Det er nok ikke ulovlig å hindre andre produsenters produkter å fungere med eget utstyr, tross alt er det ingen som har tvunget MS til å la meg bruke rattet mitt på Xbox-en. Spørsmålet er om det er ålreit i etterkant å gjøre tredjeparts utstyr ubrukelig, og om MS egentlig kan gjøre sånt med noe så generisk som en HD. Var disse harddiskene tvilsomme i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

disken som sto i min xbox harddisk orginalt var en 20gb sata 5400rpm western digital.

bytta over til en 250gb 7200tpm western digital som jeg tok fra laptoppen når jeg bytta disk der og det funket som fjell.

vil ikke den funke lenger må jeg jo kjøpe en 120gb fra microsoft siden jeg ikke får plass til filene mine på den gamle 20gb.

slemt gjort av microsoft :/

Lenke til kommentar
Var disse harddiskene tvilsomme i utgangspunktet?

Klart det Microsoft sikter til her er tvilsomt. Tror ikke de sikter til uoffiselle harddisker, men til minnekortene. F.eks. de fra Datel har vært mulig fordi de har utnyttet en bug i sikkerheten til 360-en. De uoffisielle harddiskene er også muliggjort ved hjelp av "hacking" (om man kan kalle det så), ved å duplikere opphavsberettighet data fra originale 360 harddisker.

De som har kjøpt disse produktene i god tro, og ikke satt dem i stand selv, vil forsåvidt bli uskyldig part i det hele og lide tap. Men å lage rettslig bråk av dette, er bare latterlig, jeg kan tenke meg Microsoft vil blankt kunne avfeie saken med måten disse produktene har brutt sikkerheten på 360-en.

Det ville vært en HELT annen sak, om det var så at man helt enkelt bare kunne sette i hvilken som helst USB-minnepenn, eller bytte harddisken med hvilken som helst annen harddisk og bare plugge den i, og kunne brukes uten videre tukling, og at det så ble sperret for dette. Men slik er det altså ikke.

Lenke til kommentar

Tviler på di som har lagt backupdisk med egen ss.bin vil få problemer. Er vel alle chinadisker med samme ss.bin som vil bli bannet. Dette er noe som microsoft LETT kan sjekke over live så d fins ingen mulighet og skjule serienummeret på hardisken.

Tror vel egentlig det er Datel sine pirat minnekort det er Microsoft vil ta, og det er helt forståelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...