Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Til de med "fake" hdd fra ebay eller dealextreme

Anbefalte innlegg

>> From majornelson.com:

When Preview Program members start receiving the Xbox 360 system update next week, one of the changes is that unauthorized Memory Units will no longer work with the Xbox 360. If you've moved your profile or saved games onto one to "back it up," you'd better move it back onto an authorized Xbox 360 storage device prior to taking the update. If you continue to use an unauthorized Memory Unit after the update, you will not be able to access your stored profile or saved games.

If you need help identifying officially licensed Xbox 360 storage devices or accessories you can read more about the licensed accessories program on Xbox.com

It's unsure if they mean devices like Datel's MAX Memory or homemade Xbox 360 HDDs, but I guess we can assume they will try to block both. There's no 'stealth' what-so-ever with home-made 360 HDDs so it would be pretty easy for MS to detect them. Back to paying 150usd for a 40usd 120gb 2.5" SATA drive with a fancy case?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg er det ingen problemer for jeg har valgt bort Xbox 360 men foretningsideologien bak er helt forkastelig.

Du er vel klar over at nært sagt alle store selskaper som selger tilbehør til sine produkter, tar seg godt betalt for tilbehøret? Denne "forkastelige" forretningsmodellen har eksistert i evigheter.

Som sagt, ingen blir tvunget til å kjøpe Xbox 360. Prisene på alle Xbox 360 produktene er kjent, så dette kan man finne ut på forhånd om man velger å kjøpe seg Xbox 360. Da får man syte over valget man har gjort i stedet.

Lenke til kommentar
Fikk litt avsmak på ms som selskap nå. Aktivt gå inn å ødelegge.
De går ikke aktivt inn for å ødelegge. De går aktivt inn for å tjene penger. Det er god forretningspolitikk. Ser dette er en trend. Flere og flere produsenter går denne veien. Kun "sertifiserte" produsenter skal kunne levere ekstrautstyr. Ofte så er det eneste som skiller et sertifisert produkt og et som ikke er sertifisert en avgift til MS/den aktuelle produsenten.
Lenke til kommentar

Jo de går aktivt inn for å ødelegge for brukerne med bakgrunn i maksimering av profitt.

Tror du ikke de vet at mange har billigdisker der ute?

Fo de som allerede har det er dette ødeleggende.

I tillegg bruker de kreftene sine til å stenge ute usertifisert hardware istedenfor å få den spesifiserte hardware til å fungere bedre og er direkte kundefiendtlig.

Men klart det dreier seg om å låse kunden fast som det alltid har gjort siden MS begynte å få makt.

EDIT.

Ser ingenting galt i å la MS konkurere på lik linje med andre disk produsenter istedenfor å låse kunden til MicrosoftTM disker som kun er rebrandede vanlige disker.

Fremdeles en forkastelig foretningsideologi.

Først lurer vi oss inn på deg for deretter å binde deg fast til formatene våre.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Fikk litt avsmak på ms som selskap nå. Aktivt gå inn å ødelegge.
De går ikke aktivt inn for å ødelegge. De går aktivt inn for å tjene penger. Det er god forretningspolitikk. Ser dette er en trend. Flere og flere produsenter går denne veien. Kun "sertifiserte" produsenter skal kunne levere ekstrautstyr. Ofte så er det eneste som skiller et sertifisert produkt og et som ikke er sertifisert en avgift til MS/den aktuelle produsenten.

Jeg ser jo at det er ett ledd på veien til penger som stort sett alltid er det endelige målet for selskaper. Men synes de kan gjøre det på en mer konkurrerende måte enn direkte utestenge andre produsenter. Enten burde de ha greid å gjennomføre det ifra starten. Nå ender de opp med en hel haug med brukere som er sinte pga. at de har kastet bort penger på ett produkt som ikke virker.

Jeg syns det burde komme noen lovreguleringer. Er lei av å få en ny lader til hvert eneste nye produkt jeg kjøper. Burde absolutt gå ann å lage en felles standard som det feks er på hodetelefoner, så sant det er praktisk mulig. Og dette gjelder da også alle andre tillegsprodukter.

ballsack: Ødelegge som i form å utkonkurere er iallfall noe flertallet er tjent med.

Dette har jeg ingenting imot.

Endret av freerun
Lenke til kommentar
MS tar en Apple? :)
Kort sagt; ja!

Jeg ser jo at det er ett ledd på veien til penger som stort sett alltid er det endelige målet for selskaper. Men synes de kan gjøre det på en mer konkurrerende måte enn direkte utestenge andre produsenter. Enten burde de ha greid å gjennomføre det ifra starten. Nå ender de opp med en hel haug med brukere som er sinte pga. at de har kastet bort penger på ett produkt som ikke virker.

Jeg syns det burde komme noen lovreguleringer. Er lei av å få en ny lader til hvert eneste nye produkt jeg kjøper. Burde absolutt gå ann å lage en felles standard som det feks er på hodetelefoner, så sant det er praktisk mulig. Og dette gjelder da også alle andre tillegsprodukter.

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg ser også MS sin side av saken.
Lenke til kommentar
for de som meg som aldri spiller online men bare med kompiser i stua blir vi vell ikke påprakket updaten gjennom spill håper jeg.

De nyeste oppdateringene blir fortløpende lagt på spillene. Og hvis oppdateringen som ligger på platen er nyere enn den du har i din 360, vil spillet be deg om å installere oppdateringen ellers får du ikke spilt spillet.

Så med mindre du bare har tenkt til å holde deg til eldre spill, vil du på et eller annet tidspunkt bli tvunget til å oppgradere.

Noe for perpyro å klage på, det også? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...