veddeb Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Korleis kople saman Pc`ar og køyre installasjon frå program frå ein av dei til alle. Eg har nokre pc`ar. Dei vil eg installere program på. I staden for å gjere dette 15 gongar, sidan der er ein del program, kan eg kople saman pc`ane i eit nettverk og installere felles på alle? Finst det eit gratisprogram for slikt? Korleis gjer ein det? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Støtter installasjonsfila kommandolinje-parametre? Dvs at du kan kjøre den fra kommando-linja med parametre som sier hvor det skal installeres og evt. hvordan det skal installeres? Hvilket program skal du installere? Lenke til kommentar
veddeb Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Støtter installasjonsfila kommandolinje-parametre? Dvs at du kan kjøre den fra kommando-linja med parametre som sier hvor det skal installeres og evt. hvordan det skal installeres? Hvilket program skal du installere? Det er ein god del program som skal installerast. Eg tenkte på noko som berre sender ut programma til andre maskiner frå ei maskin, og om eg kan kople saman maskinene i eit LAN ved hjelp av to routere (det er vel også switcher) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei, tror ikke det finnes noen måter å automatisk installere programvarer. Dels fordi det er forskjell på installeringsrutinen mellom de forskjellige programmene. Det nermeste jeg kan tenke meg er å kjøre en server hvor alle programmer er installert på, og så bruke tynklienter opp mot denne serveren. Lenke til kommentar
veddeb Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Nei, tror ikke det finnes noen måter å automatisk installere programvarer. Dels fordi det er forskjell på installeringsrutinen mellom de forskjellige programmene. Det nermeste jeg kan tenke meg er å kjøre en server hvor alle programmer er installert på, og så bruke tynklienter opp mot denne serveren. Ok, takk skal du ha Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det skal finnes muligheter for automatisk instalasjon av programmer, men tror vel det forutsetter at alle maskinene er meldt inn i samme domenet og server som pusher ut instalasjonsfiler. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Mener også at det er programmer som kan gjøre dette. Min bærbare blir iallefall "dyttet" på antivirus ol. fra IT i Oslo uten at jeg gjør noe. Hvordan de gjør dette er dog et mysterium for meg, men vil anta at de benytter funksjoner som kommer med at maskinene er i samme domene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå