Gjest Slettet+65132 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det har seg slik at når spilleren er avslått, og jeg starter bilen eller tar inn eller ut en cd dunker høytalerene og subben en gang. Jeg vet at forsterkeren skrur seg på i noen sekund, så den får et signal på remoteinngangen. Kan ikke huske dette skjedde i begynnelsen. Noen som vet hva som er gale? Har gått over alle koplingspunkt og pussa litt på jordtilkoplingen til chassiet. Kan dette vere et resultat av dårlig jording? Har ikke problem med lyden generelt sett. Spiller Forsterker Sub og høytalere er fra focal. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er som oftest jording som er problemet når det gjelder slikt. Hvor er forsterkeren jordet? Kan også være dårlig jording til spilleren. Ligger strøm og RCA-kabler på hver sin side av bilen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Forsterken er jordet til en bolt. Strøm og rca kabler ligger på hver sin side ja. Spilleren har jeg ikke jordet noe mer utover standard tilkolinger. Hva kan vere galt? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Bolten til jordingen er hvor? Standard koblinger til spiller bruker jeg aldri, anbefaler å legge opp selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Denne bolten er brukt som jording frå før av, så rekner med det skal holdet. Har pusset ned metallet litt også om det skal ho noe å si. Hvorfor annbefaler du å legge opp koplinger til spilleren selv? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jo men hvor er denne bolten, kan ha en del å si.. Anbefaler å legge egne kabler selv pga originale ofte er ganske tynne og har ofte dårlig jordingspunkt. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Prøv med å teste en ny jordingskabel. Hadde en kamerat som hadde en billig-bil der det var mye støy og popp i høyttalerne. La opp både strøm og jording direkte til batteri. Ingen problemer i ettertid, og HELT stille i høyttalerne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Legger ut noen bilder av jordingen min: Tror dere subben kan stå der den står? Med tanke på ytelse og sikkerhet? Endret 4. november 2009 av Slettet+65132 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Prøv et annet jordingspunkt, f.eks selefeste er et sted som som oftest er bra (ja, du bruker et dårlig jordingspunkt om jeg ikke ser helt feil). Suben er vel i trykkammer, så ikke like avhengig av plassering som f.eks bassrefleks, men ville kanskje testet om den spiller bedre framover eller bakover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå