Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høytalerne og sub lager et dunk når spilleren er av

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Det har seg slik at når spilleren er avslått, og jeg starter bilen eller tar inn eller ut en cd dunker høytalerene og subben en gang. Jeg vet at forsterkeren skrur seg på i noen sekund, så den får et signal på remoteinngangen. Kan ikke huske dette skjedde i begynnelsen. Noen som vet hva som er gale?

Har gått over alle koplingspunkt og pussa litt på jordtilkoplingen til chassiet. Kan dette vere et resultat av dårlig jording? Har ikke problem med lyden generelt sett.

Spiller

Forsterker

Sub og høytalere er fra focal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+65132

Forsterken er jordet til en bolt. Strøm og rca kabler ligger på hver sin side ja. Spilleren har jeg ikke jordet noe mer utover standard tilkolinger. Hva kan vere galt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Denne bolten er brukt som jording frå før av, så rekner med det skal holdet. Har pusset ned metallet litt også om det skal ho noe å si.

Hvorfor annbefaler du å legge opp koplinger til spilleren selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Legger ut noen bilder av jordingen min:

dscf2509w.jpg

dscf2510v.jpg

dscf2514b.jpg

dscf2524.jpg

Tror dere subben kan stå der den står? Med tanke på ytelse og sikkerhet?

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar

Prøv et annet jordingspunkt, f.eks selefeste er et sted som som oftest er bra (ja, du bruker et dårlig jordingspunkt om jeg ikke ser helt feil).

Suben er vel i trykkammer, så ikke like avhengig av plassering som f.eks bassrefleks, men ville kanskje testet om den spiller bedre framover eller bakover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...